  • 1. Data: 2014-04-13 13:21:37
    Temat: jaki profil zamkniety na markize?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    Zamowilem markize - 4m (szerokosc) x 3,1m (wysieg). Montowana
    jest na trzech uchwytach. A ze mam tylko dwa slupy (rozstaw w osi
    3,6m) to musze cos wymyslic. No i wymyslilem ze po prostu przymocuje
    miedzy slupy profil zamkniety i do niego bedzie montowana markiza.

    I pytanie jaki byscie profil zastosowali? Markiza nie najmniejsza i
    wiatr moze tam przenosic duze sily. Montazysci mowia zeby w ogole
    stosowac do muru wzmocnione szpilki (na kotwach chemicznych). Nie wiem
    czy to juz nie przesada ale mniejsza z tym ;) Jaki profil byscie
    zastosowali? Mysle o 25-40 x 100 (mm) i sciance 2-3mm).

    W miejscu montazu uchwytow bede musial i tak dospawac uszy bo
    uchwyty maja ~22cm wysokosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2014-04-13 18:44:11
    Temat: Re: jaki profil zamkniety na markize?
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > 3,6m) to musze cos wymyslic. No i wymyslilem ze po prostu przymocuje
    > miedzy slupy profil zamkniety i do niego bedzie montowana markiza.

    a co masz miedzy slupami? O ile pamietam grube styro i silka?

    b.

  • 3. Data: 2014-04-13 21:24:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 13:21:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > czy to juz nie przesada ale mniejsza z tym ;) Jaki profil byscie
    > zastosowali? Mysle o 25-40 x 100 (mm) i sciance 2-3mm).
    A bnie lepiej ceownik ale z grubszą "ścianką"?

  • 4. Data: 2014-04-14 11:35:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 18:44:11 UTC+2 użytkownik Budyn napisał:

    > a co masz miedzy slupami? O ile pamietam grube styro i silka?

    Miedzy slupami nic nie ma ;-) Slupy sa mocne, betonowe, zbrojone (30x40cm),
    na nich opiera sie daszek (pewnie z tone te dwa slupy utrzymuja).

    Na slupach jest tylko tynk, bez styro. Musze powiesic profil pomiedzy nimi
    (przypomne rozstaw w osi 3,6m, w takiej odleglosci beda tez mocowane do
    slupow - zeby to wyszlo w sam srodek, glownie po to zeby nie wycelowac
    w zbrojenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-04-14 11:38:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 21:24:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A bnie lepiej ceownik ale z grubszą "ścianką"?

    Nie bo z jednej strony plecki profila ladnie beda przylegaly do slupow,
    a z drugiej do uchwytow sciennych markizy. Te uchwyty wygladaja tak:

    http://old.e-markizy.pl/obrazki/50.jpg

    Z ceownikiem nie daloby sie tego zamontowac z sensem:) Zreszta, profil
    zamkniety bedzie 10 pln drozszy, a na pewno sztywniejszy, wiec nie ma
    nawet co rozwazac oszczednosci ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-04-14 12:13:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...

    >Miedzy slupami nic nie ma ;-)

    no to profil zamknięty 40x100. A w miejscu mocowania do słupa trzeba nie
    tylko zrobic otwory, ale w nie wspawac rurki, zeby trzymało obiema
    płaszczyznami.

    b.

  • 7. Data: 2014-04-14 12:17:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 11:38:04 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > zamkniety bedzie 10 pln drozszy, a na pewno sztywniejszy, wiec nie ma
    > nawet co rozwazac oszczednosci ;)
    Nie chodziło mi o oszczędności. Tak mi się wydaje że ceowniki mają grubsze ścianki
    więc i są sztywniejsze niż profile. Ale mogę się mylić. Mam w garażu kawałki ceownika
    40mm i profile 40*40 mm i ten ceownik ma zdecydowanie grubsze ściany i jest
    sztywniejszy i dlatego napisałem co napisałem;)
    Ale na pierwszym z brzegu lokalnym składzie to można namacalnie zweryfikować. Zresztą
    skoro pasuje lepiej profil to dawaj profil.

  • 8. Data: 2014-04-14 12:34:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 12:13:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no to profil zamknięty 40x100. A w miejscu mocowania do słupa trzeba nie
    > tylko zrobic otwory, ale w nie wspawac rurki, zeby trzymało obiema
    > płaszczyznami.

    Mowisz ze az rurke wspawac trzeba?
    Tzn. rozumiem najlepiej tulejke o srednicy wew. mniej-wiecej srednicy otworu
    i obspawac lekko. No w sumie mialoby to sens (spawac za mocno w sumie nie
    trzeba - byle bedzie sie trzymalo na czas montazu, potem to i tak scisna
    sruby / szpile :) Dzieki za pomysl, zrobilbym pewnie bez, a to faktycznie
    mogloby sie ugiac. Choc z drugiej strony - otwory maja rozstaw 7cm, moge tak
    dobrac profil zeby dwa otwory wyszly tuz przy krancach profilu. Wtedy rurka
    chyba bylaby zbedna? Im mniej spawania tym lepiej bo aktualnie spawary nie mam
    i sasiad bedzie mi fuche odwalal :-)

    A masz moze jakis madry pomysl jak dospawac do tego uszy (bo uchwyty maja trzy
    otwory - rozstaw 7cm) zeby bylo to mozliwie jak najmocniejsze?
    Tzn. profil bedzie mial 10cm wysokosci. A uchwyty maja ok 19cm. Moj
    prosty pomysl to po prostu obciac z takiego samego profila dodatkowe 10cm
    i bokami (ew. otworem do boku) obspawac. Chyba powinno wystarczyc?
    W sensie mialem jakies mysli czy nie powycinac jakis "gniazd" w tym
    glownym profilu na te dodatkowe uszy ale to chyba przesada? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-04-14 13:38:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Mowisz ze az rurke wspawac trzeba?

    ja bym pewnie dał :)

    >chyba bylaby zbedna? Im mniej spawania tym lepiej bo aktualnie spawary nie
    >mam
    >i sasiad bedzie mi fuche odwalal :-)

    spawanie to pół biedy - otwory wywiercic to trzeba miec czym - a to wyjdzie
    rzędu 25mm.

    >A masz moze jakis madry pomysl jak dospawac do tego uszy (bo uchwyty maja
    >trzy
    >otwory - rozstaw 7cm) zeby bylo to mozliwie jak najmocniejsze?

    rysunek techniczny, foty, linke do instrukcji - daj cokolwiek zebym to
    widzial

    b.

  • 10. Data: 2014-04-14 14:18:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 13:38:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > spawanie to pół biedy - otwory wywiercic to trzeba miec czym - a to wyjdzie
    > rzędu 25mm.

    No bez przesady budyn ;) Mam porzadne wiertelko 14mm, wywierce wiertarka
    z dokladnoscia do 1mm. To tylko 6 otworow (no, w praktyce 12).

    > rysunek techniczny, foty, linke do instrukcji - daj cokolwiek zebym to
    > widzial

    Nie mam nic - wszystko w glowie ;) Zobacz - masz prosty profil wysoki
    na 100mm. I masz uchwyty takie:

    http://old.e-markizy.pl/obrazki/50.jpg

    Dwa dolne otwory zmieszcza sie akurat na krancach tego jednego profila
    setki. Zostaje nam gorny otwor "w powietrzu" :) Wiec mysle zeby z takiego
    samego profila obciac kawalek dlugosci 10cm, postawic go na gorze profila
    glownego w miejscu gdzie bedzie uchwyt i obspawac. Kurde walne Ci teraz
    rysunek w paincie w 30 sekund ale sie nie smiej bo wyjdzie pewnie masakra :D

    eeeeeeennn.. wuala: http://szyna.civ.pl/projekt.png

    Czarny = profil glowny, czerwony = dodakowe "uszy", niebieskie - spaw.

    Czerwona linia na dole to pomylka :P

    Z boku i z gory naloze sobie ladne zaslepki na profile, a calosc elegancko
    bym obszlifowal, ocynkowal i pomalowal proszkowo. Tylko pytanie czy tak
    obspawany dookola profil ktory po prostu jest "polozony" jeden na drugim
    bedzie w miare wytrzymaly? No chyba powinien jak spawacz bedzie dobry? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.