    Date: Wed, 16 Apr 2014 09:03:48 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drzwi przesuwne - jak zrobić taniej?

    W dniu 2014-04-16 01:25, Marek Dyjor pisze:

    > bo ktos ją musiał zrobić...
    >
    > możesz to sam wykonać na bazie systemu do drzwi szafowych...
    >
    > będzie znacznie taniej ale sie narobisz... coś za coś...

    Kiedyś takie drzwi zrobiłem u siebie. Jedne do pokoju 90-tka, a drugie
    do łazienki 80-tka.
    Drzwi do pokoju chowały się w zabudowie szafy, zaś drzwi do łazienki
    chowały się w ścianie.
    Drzwi do pokoju kosztowały mnie ok. 1000zł (mechanizm, listwy
    alumininiowe usztywniające konstrukcję, nietypowy zamek) + koszt
    robocizny, którego nie jestem w stanie wyliczyć, bo drzwi składał mi
    gość, który robił zabudowę przedpokoju, za co wziął łącznie ok. 4 tys. zł.
    Drzwi do łazienki robiłem sam i łącznie kosztowały mnie ponad 2 tys. zł.
    bo w tym celu, aby zrobić te drzwi wyburzyłem ściankę działową i
    postawiłem ją z płyt gipsowo-kartonowych, aby drzwi mogły się w pełni
    chować w ścianę.

    Myślę, że cena 1800zł za kasetę z systemem prowadnic dla drzwi 2 x 90cm
    nie jest bardzo wygórowaną ceną. Taka kaseta musi mieć odpowiednią
    wytrzymałość i atesty, a ponadto ich produkcja jest niszowa, dlatego też
    cena musi być wysoka. Oczywiście można wykorzystać prowadnice ogólnie
    dostępne, ale ich nośność jest znacznie niższa, zaś typowe systemy do
    zabudowy szaf mają tę wadę, że wózki jeżdżą po szynach umieszczonych na
    podłodze. Trochę głupio wyglądałaby taka szyna w przejściu na środku
    salonu. Niestety samych systemów do ciężkich przesuwnych drzwi wiszących
    mało kto sprzedaje. Takie systemy z reguły są sprzedawane tylko firmom
    monterskim, ponieważ wytrzymałość takiego systemu jest mocno zależna od
    jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.