  • Data: 2014-04-16 16:09:34
    Temat: Re: Drzwi przesuwne - jak zrobić taniej?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:03:48 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Myślę, że cena 1800zł za kasetę z systemem prowadnic dla drzwi 2 x 90cm
    > nie jest bardzo wygórowaną ceną. Taka kaseta musi mieć odpowiednią
    > wytrzymałość i atesty,
    Ty wierzysz w te papierki. Jakie tu atesty potrzebne do zabudowania prowadnicy. toż
    to płytą gipsową można zabudować i tyle

    >a ponadto ich produkcja jest niszowa, dlatego też
    > cena musi być wysoka. Oczywiście można wykorzystać prowadnice ogólnie
    > dostępne, ale ich nośność jest znacznie niższa,

    Najczęściej wypełnieniem i tak jest płyta meblowa a ta ciężka nie jest. Zwykle
    nośność jest ze sporym zapasem(min te 100kg na skrzydło)nie wiem dlaczego te w
    firmowej kasecie miałyby mieć wyższa nośność.

    >zaś typowe systemy do
    > zabudowy szaf mają tę wadę, że wózki jeżdżą po szynach umieszczonych na
    > podłodze. Trochę głupio wyglądałaby taka szyna w przejściu na środku
    > salonu.
    Dlatego trzeba kupować zestawy do drzwi przesuwnych a nie szaf i tam nie ma dolnej
    szyny ew dolne uchwyty(niewidoczne po montażu)

    >Niestety samych systemów do ciężkich przesuwnych drzwi wiszących
    > mało kto sprzedaje.
    Nawet w marketach tego sporo jest
    > Takie systemy z reguły są sprzedawane tylko firmom
    > monterskim, ponieważ wytrzymałość takiego systemu jest mocno zależna od
    > jakości montażu, której często zwykły Kowalski nie jest w stanie zapewnić.
    A to już jakies bzdury.
    Może jakims specjalnym kursem trzeba się legitymować żeby prowadnice kupić?