  • 51. Data: 2014-04-21 22:54:22
    Temat: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:i...@m...org...

    > W takim razie ponownie pytam czemu tego "nienowego" słowa nie ma w SJP?

    W taki razie ponownie odpowiadam - z tego samego z którego nie ma tam słowa
    "glebogryzarka". To nie jest słownik techniczny.

    > Zazwyczaj często używane, w tym pospolite, słowa lądują w słownikach.

    Powtarzam to jest słowo techniczne.

    > Po
    > ponad 25 latach powinno się tam znaleźć, skoro jest takie powszechne. Nie
    > ma go tam, bo ma swój odpowiednik i koniec. Na cholerę, się pytam ponownie
    > grzecznie, powielać pojęcia?

    Po co powielać pojęcia skoro każde pomieszczenie można nazwać...
    "pomieszczeniem" :-)
    Skoro jakieś słowo powstało i jest powszechnie używane w jakiejś branży to
    znaczy że było potrzebne by coś _jednoznacznie_ określić. Przypominam
    jesteśmy na grupie _technicznej_ wielu słów używanych w branży nie ma w
    słowniku języka polskiego co oczywiście w żaden sposób nie dowodzi że nie są
    poprawne lub że są niepotrzebne.

    > Tak, właśnie klatka. Za wspomniango PRLu mówiło się "poczekaj w (na?)
    > klatce", a nie "poczekaj w wiatrołapie".

    I się czekało na klatce (schodowej). A jak ktoś powiedział poczekaj w
    wiatrołapie to się czekało w wiatrołapie.

    > Odwracając nieco kota ogonem, jak
    > Ci pokażę pracownie która w projektach domów jednorodzinnych stosuje
    > określenie "sień" zamiast "wiatrołap" to dasz już spokój z czepianiem się
    > "sieni" jako pomieszczenia do "rozbierania"?

    Nie czepiam się.

    > Ja mówię sień, Ty wiatrołap. Ja rozumiem co Ty masz na myśli, Ty rozumiesz
    > co ja mam na myśli -- ale tylko Ty się kompletnie bezsensu czepiasz
    > określenia, tylko dlatego że sam używasz innego.

    No właśnie w tym problem - że ja nie rozumiem o czym Ty piszesz dopóki to
    nie wynika z kontekstu. Pojęcie sień jest wieloznaczne (słownikowo) a
    potocznie jeszcze dodatkowo mylnie używane. Ja się nie czepiam ja po prostu
    doprecyzowałem o którym pomieszczeniu dyskutujemy.

    > Czekaj. Ja nie zamierzam z tym walczyć, że projektanci, których zresztą
    > sam
    > poniżej wyzywasz od matołów, używają słów które mają normalne odpowiedniki
    > w języku polskim.

    Nie rozpędzaj się wiatrołap jest słowem polskim.

    > Ale co mam ci pokazać? Jakbym to nazwał zgodnie z JP? Właśnie tak.

    Projekt bloku lub supermarketu gdzie wiatrołap jest nazwany sienią lub
    przedsionkiem.

    [ciach]

    > Jest spotykany tak samo często, o ile nie częściej, jak ten nieszczęsny
    > wiatrołap. No, ale przynajmniej hol jest w SJP i faktycznie czasem hol
    > jest
    > holem (w dworkach i większych budynkach typu kina, teatry -- a wiatrołap
    > zwyczajnie "utrwalony" lapsus i do tego też wieloznaczny

    Coraz "lepiej". Teraz to już jest lapsus i do tego wieloznaczny???

    > To się jakby wyklucza. :P

    Jak się wycina dwa fragmenty z dwóch końców wypowiedzi to ,się dochodzi do
    idiotycznych wniosków.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2014-04-22 07:38:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Apr 2014 22:54:22 +0200, Ergie

    > W taki razie ponownie odpowiadam - z tego samego
    > z którego nie ma tam słowa "glebogryzarka".

    To jeszcze większy koszmarek niż "wiatrołap".

    > To nie jest słownik techniczny.
    > Powtarzam to jest słowo techniczne.

    Ale aerator jakimś cudem jest. I jakoś nie przekonuje mnie, że "wiatrołap"
    to słowo techniczne, bo i słowa techniczne są w SJP. Jeśli mają sens i
    podstawę by tam być.

> [...]
    > Skoro jakieś słowo powstało i jest powszechnie używane w jakiejś branży
    > to znaczy że było potrzebne by coś _jednoznacznie_ określić.

    Ale to tylko dla Ciebie jest jednoznaczne. Zarówno moja żona, jak i
    szwagier (a wczoraj mieliśmy dyskusję m.in. na ten temat), który także jest
    budowlańcem z wykształcenia, a obecnie projektuje i rysuje domy, określa to
    pomieszczenie słowem "sień" a najczęściej po prostu jako "przedsionek".
    Żaden tam "wiatrołap".

    Tymczasem EOT z mojej strony.

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2014-04-22 11:26:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To jeszcze większy koszmarek niż "wiatrołap".

    Co to ma do rzeczy czy według Ciebie słowo jest koszmarkiem czy nie? Możesz
    sobie to nazywać "łopatkowy pług obrotowy" ale na grupie technicznej lepiej
    używać słów powszechnie przyjętych w branży i jednoznacznych.

    > Ale aerator jakimś cudem jest. I jakoś nie przekonuje mnie, że "wiatrołap"
    > to słowo techniczne, bo i słowa techniczne są w SJP. Jeśli mają sens i
    > podstawę by tam być.

    Znaczy się glebogryzarka nie ma sensu?

    Coś Ci się argumentacja rozjeżdża :-) Żaden słownik nigdy nie będzie
    kompletny. A twierdzenie jakoby o sensie istnienia technicznego słowa
    stanowiła jego obecność w ogólnym słowniku jest idiotyczne.

> [...]
    > budowlańcem z wykształcenia, a obecnie projektuje i rysuje domy, określa
    > pomieszczenie słowem "sień" a najczęściej po prostu jako "przedsionek".

    I znowu odwracasz logikę. Nie jest ważne że ludzie to samo pomieszczenie
    różnie nazywają, ale to że jedna z tych nazw określa tylko to pomieszczenie
    a pozostałe są wieloznaczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2014-05-02 21:13:47
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam napisał(a):

    > Czyli w salonie? :)

    Ano. W salonie. Przy drzwiach.

    > A jak komus sie nogi spocily to potem te buty tak w
    > salonie pachna? Beznadziejne rozwiazanie moim zdaniem :)

    Nie ma przymusu zdejmowania butów. Życie na wsi to ciągłe wchodzenie i
    wychodzenie - beznadziejnie jest tracić czas na ściąganie butów.