eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy na budynek gospodarczy do 25 m2 jest potrzebna decyzja o warunkach zabudowy ? › Re: Czy na budynek gospodarczy do 25 m2 jest potrzebna decyzja o warunkach zabudowy ?
    From: Jazzz <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy na budynek gospodarczy do 25 m2 jest potrzebna decyzja o warunkach
    zabudowy ?
    Date: Sat, 24 Oct 2009 17:38:06 +0200

    Użytkownik P4tryk napisał:
    > Witam
    > Chcialbym wybudowac maly budynek gospodarczy, taki do 25 m2 na zgloszenie.
    > Zlozylem stosowne zgloszenie w starostwie jednak bez decyzji o warunkach
    > zabudowy. Czy taka decyzja musi zostac wydana dla tak malego budynku ? W
    > mojej Gminie dowiedzialem sie ze jest to roznie, jedne starostwa chca
    > decyzje inne nie. Czy jest to gdzies uregulowane prawnie, czy moze zalezy
    > tylko od humoru urzednika ?
    > Pozdrawiam

    powinna być, każda zmiana sposobu zagospodarowania terenu wymaga
    warunków zabudowy, powiem w inny sposób (wyobraź sobie że w danym
    miejscu jest plan miejscowy-wówczas budujesz go na zgłoszenie na
    podstawie zapisów planu) nieporozumienie bierze się z dziur i
    niekonsekwencji zapisów w ustawie o planowaniu przestrzennym. Jest w
    niej zapis że wz wydajemy dla rzeczy wymagających pozwolenia na budowę
    (obiekty przez Ciebie wymienione można czasami budować na zgłoszenie)
    ale jest również zapis o zmianie zagospodarowania , która wymaga wz.
    Faktycznie różnie starostwa podchodzą do tego mętliku. Wg mnie
    powinieneś uzyskać wz ze względu na "większy ciężar gatunkowy"
    zamierzenia, jest to jakby mały budynek i można się czasem wpakować w
    jakieś bagno prawne (dzisiaj lub za ileś lat).