  • 1. Data: 2009-10-24 12:54:23
    Temat: Czy na budynek gospodarczy do 25 m2 jest potrzebna decyzja o warunkach zabudowy ?
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym wybudowac maly budynek gospodarczy, taki do 25 m2 na zgloszenie.
    Zlozylem stosowne zgloszenie w starostwie jednak bez decyzji o warunkach
    zabudowy. Czy taka decyzja musi zostac wydana dla tak malego budynku ? W
    mojej Gminie dowiedzialem sie ze jest to roznie, jedne starostwa chca
    decyzje inne nie. Czy jest to gdzies uregulowane prawnie, czy moze zalezy
    tylko od humoru urzednika ?

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2009-10-24 15:38:06
    Od: Jazzz <j...@a...pl>

    Użytkownik P4tryk napisał:
> [...]
    > mojej Gminie dowiedzialem sie ze jest to roznie, jedne starostwa chca
    > decyzje inne nie. Czy jest to gdzies uregulowane prawnie, czy moze zalezy

    powinna być, każda zmiana sposobu zagospodarowania terenu wymaga
    warunków zabudowy, powiem w inny sposób (wyobraź sobie że w danym
    miejscu jest plan miejscowy-wówczas budujesz go na zgłoszenie na
    podstawie zapisów planu) nieporozumienie bierze się z dziur i
    niekonsekwencji zapisów w ustawie o planowaniu przestrzennym. Jest w
    niej zapis że wz wydajemy dla rzeczy wymagających pozwolenia na budowę
    (obiekty przez Ciebie wymienione można czasami budować na zgłoszenie)
    ale jest również zapis o zmianie zagospodarowania , która wymaga wz.
    Faktycznie różnie starostwa podchodzą do tego mętliku. Wg mnie
    powinieneś uzyskać wz ze względu na "większy ciężar gatunkowy"
    zamierzenia, jest to jakby mały budynek i można się czasem wpakować w
    jakieś bagno prawne (dzisiaj lub za ileś lat).

  • 3. Data: 2009-10-24 19:00:18
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jazzz" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciężar gatunkowy" zamierzenia, jest to jakby mały budynek i można się
    > czasem wpakować w jakieś bagno prawne (dzisiaj lub za ileś lat).

    Prosze, jesli to nie sprawi klopotu, o wskazanie miejsca gdzie jest mowa iz
    decyzja o warunkach zabudowy jest wydawana dla budowy na pozwolenie.
    Przejrzalem przytoczona ustawe i nie moge odnalezc takiego zapisu.

    // Patryk Jakóbiak \\