  • 1. Data: 2009-10-24 12:48:10
    Temat: Ogrzewanie gazem vs ekogroszek.
    Od: "Pawel" <p...@n...wp.pl>

    Witam.
    Mamy na oku kupno domu. 110m2, dom z 2006 r. Jest tam ogrzewanie gazowe
    (duża cysterna na działce). Właściciel twierdzi, że sezon kosztuje go 3000zł
    w co śmiem wątpić. Dom dodatkowo ogrzewany jest kominkiem. Jak myślicie
    warto przerabiać coś takiego na ekogroszek? Ile może wynieść realnie sezon
    grzewczy w domu 110m2 ogrzewając gazem a ekogroszkiem?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-10-24 13:54:31
    Temat: Re: Ogrzewanie gazem vs ekogroszek.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3000zł w co śmiem wątpić. Dom dodatkowo ogrzewany jest kominkiem. Jak
    > myślicie warto przerabiać coś takiego na ekogroszek?

    Koszty takie gomku mysle ze sa realne, ciekawe ile pali w tym kominku, ale
    domek duzy nie jest. Przerabiac na ekogroszek chyba nie ma sensu, bo sam
    kociol to wydatek jakies 6 - 7tys. a to jest pare sezonow grzania powiedzmy
    za darmo. Kiedy zwroci sie roznica?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-10-24 15:10:38
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > domek duzy nie jest. Przerabiac na ekogroszek chyba nie ma sensu, bo sam
    > kociol to wydatek jakies 6 - 7tys. a to jest pare sezonow grzania

    Sprawdż czy zbiornik jest dzierżawiony( uwiazany do jednego dostawcy),
    czy własnoscią gospodarzy domu - i swoboda wyboru dostawcy. Gaz obecnie nie
    jest drogim medium, nie warto przerabiać na coraz droższy (- i gorszy!!
    jakosciowo ekogroszek) Dobrze by było ustalić ile gazu zużywa w sezonie(
    jeżeli ma stałego dostawcę, to moze poprosić o historię(faktury lub ilość
    dostaw gazu)
    Wszyscy wiemy, że sama powierzchnia domu to zbyt mało parametrów
    wpływajacych na zapotrzebowanie energetyczne budynku. Warto zbadać inne
    aspekty i dopiero ich wypadkowa pozwoli Ci jakoś ogarnąć koszty ogrzewania.

  • 4. Data: 2009-10-24 15:16:57
    Od: mis <m...@u...pl>

    > (duża cysterna na działce). Właściciel twierdzi, że sezon kosztuje go 3000zł
    > w co śmiem wątpić.

    I bardzo słusznie... cena 1m3 gazu z takiego zbiornika realnie wychodzi
    blisko 10 zł a piec gazowy potrafi taki metr "wciągnąć" w godzinę. Za te
    3 tyś. będzie więc jakieś 2 do 3 godziny (licząc półroczny sezon, pracę
    pieca z przerwami - termostat itp.) na dobę pracy tego ogrzewania. A co
    z resztą doby ? A co z ciepłą wodą, pewnie też grzaną tym gazem ?

    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-25 12:04:22
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    ... cena 1m3 gazu z takiego zbiornika realnie wychodzi
    > blisko 10 zł
    > Tomek

    Możesz pokazac jak to wyliczyles?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-10-25 18:38:26
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Sprawdż czy zbiornik jest dzierżawiony( uwiazany do jednego dostawcy),
    > czy własnoscią gospodarzy domu - i swoboda wyboru dostawcy.

    A jaka to różnica, są aż takie różnice w dostawcach?

    PS. Mam znajomego co dom 200 metrów grzeje gazem z butli i kominkiem.
    Płaci 2000 zł za gaz za sezon. W ostatnią zimę spalił 15 metrów drewna -
    pali non stop. Więc można.

    MS

  • 7. Data: 2009-10-25 21:51:45
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > PS. Mam znajomego co dom 200 metrów grzeje gazem z butli i kominkiem.
    > Płaci 2000 zł za gaz za sezon. W ostatnią zimę spalił 15 metrów drewna -

    No ale 15mp drewna do od diabła i ciut ciut. Samo drewno może kosztować koło
    od 2 tys a transport, a przygotowanie do kominka.

    Obróbka 8-10mp dębiny to kilka weekendów kiedy zebro zachodzi za żebro :)
    Dziś nawet oglądałem łupak hydrauliczny.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2009-10-26 18:45:15
    Od: mis <m...@u...pl>

    > Możesz pokazac jak to wyliczyles?

    Nie wyliczyłem, widziałem na rachunkach sąsiadów - jeden ma zbiornik
    podziemny zdaje się na propan-butan (8zł) drugi naziemny z propanem (11zł).

    Pewnie się to będzie jeszcze różnić zależnie od firmy, warunków umowy,
    wysokości opłat stałych typu dzierżawa zbiornika, przeglądy okresowe
    instalacji, "obowiązkowej" ilości gazu zużytego w sezonie, ilości lat
    "lojalki", itp. "cudów na kiju" jakie w tych umowach są... więc średnio
    przyjąłem 10zł.

    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-02 11:51:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > przerabiać coś takiego na ekogroszek? Ile może wynieść realnie sezon grzewczy
    > w domu 110m2 ogrzewając gazem a ekogroszkiem?

    Też mam dom z 2006r. 150m2 z garażem. Garaż jest chłodny ogrzewa się od budynku.
    Zostaje więc 130m2.
    Kominka jeszcze nie mam. Gaz dociągnięty 20 października 2006 - licznik stan
    zero. Gaz służy do ogrzewania i wody użytkowej. Kuchnia jest indukcyjna. Do 2
    marca 2009 zużyłem 2772m3 gazu czyli około 1188m3 rocznie co dało dotychczas
    około 2000zł rocznie.

    Marek

  • 10. Data: 2009-11-02 12:17:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "mis" <m...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przerwami - termostat itp.) na dobę pracy tego ogrzewania. A co z resztą doby
    > ? A co z ciepłą wodą, pewnie też grzaną tym gazem ?

    Nie w takim domku!
    Nie wiem akurat jakie są proporcje gazu w butli propan-butan i jego wartość
    opałowa.
    Gaz ziemny GZ-50 to 34,4MJ - czyli około 10kWh z 1m3. W takim domku 110m2
    wystarczy swobodnie piec 12-15kW. Gdyby taki piec chodził nonstop przez godzinę,
    to owszem zużyje jakieś 1,2-1,5m3 gazu ziemnego ale w takim domku 110m2 byłby
    ukrop nie do wytrzymania. No chyba że grzanie odbywało by się przy uchylonych
    oknach.

    Marek