    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie gazem vs ekogroszek.
    Date: Mon, 2 Nov 2009 13:17:51 +0100

    Użytkownik "mis" <m...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:hbv6cd$8i0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > I bardzo słusznie... cena 1m3 gazu z takiego zbiornika realnie wychodzi blisko
    > 10 zł a piec gazowy potrafi taki metr "wciągnąć" w godzinę. Za te 3 tyś.
    > będzie więc jakieś 2 do 3 godziny (licząc półroczny sezon, pracę pieca z
    > przerwami - termostat itp.) na dobę pracy tego ogrzewania. A co z resztą doby
    > ? A co z ciepłą wodą, pewnie też grzaną tym gazem ?

    Nie w takim domku!
    Nie wiem akurat jakie są proporcje gazu w butli propan-butan i jego wartość
    opałowa.
    Gaz ziemny GZ-50 to 34,4MJ - czyli około 10kWh z 1m3. W takim domku 110m2
    wystarczy swobodnie piec 12-15kW. Gdyby taki piec chodził nonstop przez godzinę,
    to owszem zużyje jakieś 1,2-1,5m3 gazu ziemnego ale w takim domku 110m2 byłby
    ukrop nie do wytrzymania. No chyba że grzanie odbywało by się przy uchylonych
    oknach.

    Marek