eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <1gchxwg4b9zs6$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    <3...@g...com>
    Date: Fri, 4 Apr 2014 11:34:36 +0200

    Thu, 3 Apr 2014 17:59:09 -0700 (PDT), Adam

    > Tyle ze caly czas bedziesz musial pedzic pompe do 40stC
    > zamiast np. 30stC. Strasznie spadnie COP.

    Strasznie to nie, bo jeszcze "zaoszczędzę" energię na podłodze. Przegrzanie
    nieco bufora, pod warunkiem odpowiedniego dobrania (zwłaszcza przy DZ
    głębinowym gdzie jest stałe +10), nie będzie wcale specjalnie boleć w
    drugiej taryfie.

    Istotnie, najbardziej to się boję sterowania tym kombajnem, bo podejrzewam
    że na jednym roku (sezonie) komponowania algorytmów się nie skończy. :P

    > Ale liczyles to? Jakie zakladasz przeplywy w tej instalacji wentylacyjnej?

    Jeszcze nie było to dokładnie policzone, ponieważ nie mam jeszcze
    podstawowych założeń.

    > Jak dla mnie to wentylacja jest od wentylacji i standardowo wykonana nie nadaje
    > sie zupelnie do ogrzewania. Tu potrzebne sa duzo wyzsze predkosci przeplywow
    > wiec i wieksze kanaly. A nie ma sensu wymieniac takiej ilosci powietrza.

    Jak większe prędkości, to nie większe kanały. ;P Ale w skrócie tak, trzeba
    będzie nieco _więcej_ powietrza przepchnąć. Tyle że przy rekuperacji nie ma
    to szczególnie większego znaczenia. Myślałem też nad częściowo wtórnym
    mieleniu powietrza w danym pomieszczeniu, ale to wymagałoby zamontowania
    chłodnicy/nagrzewnicy w danym pomieszczeniu i tam też zastosowania
    wiatraków. Gra raczej nie warta świeczki. To już lepiej klimakonwerter albo
    coś handmade upchnąć w sufit.

    > Nie prosciej trzymac w sypialni caly czas troche chlodniej? :) Ja
    > projektowalem sypialnie na 18stC, a pozostale pomieszczenia na 22stC i w
    > sypialni moze nie jest tak jak zakladalem ale zawsze jest troche
    > chlodniej (te 19-20stC) i dobrze sie spi :-)

    Fajnie się wstaje spod kołderki gdzie jest ponad 30 stopni do pokoju gdzie
    jest 18-19? :P Mnie się tak nie wstaje fajnie, stąd niech chociaż z godzinę
    wcześniej wdmucha i wymiesza ciepłe powietrze.

    > No tak, zawsze mozna sobie DZ szybciej zregenerowac :)
    > Jacuzzi tez planuje w piwnicy - mam juz instalacje przygotowana,
    > w sumie musze tez ten temat przemyslec :)

    Jacuzzi brzmi fajnie, ale ładne i duże bombelki ogrodowe też mało nie
    kosztują, a i pojemność mizerna. :P

    Super rozwiązaniem pod chłodzenie powietrza PC byłby basen, ale faktycznie
    wydać ponad 30 tys. na wielką wannę ogrodową, to trochę boli. Sam nie
    jestem przekonany do tego elementu po obserowowaniu doświadczeń innych -- i
    tak np. sąsiad zza płota sobie w zeszłym roku zrobił basen 10x4. Ale
    popełnił IMHO szereg błędów. Po pierwsze basen jest oddalony od domu o
    dobre 30-40m (długą i wąską działkę ma), po drugie miejscówka w lesie (więc
    ciągle jakiś syf pływa), po trzecie woda bez ogrzewania -- miło się tego
    nie użytkuje. Mnie się nawet palca nie chciało w tym zamoczyć. :P

    --
    Pozdor Myjk