eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 4 Apr 2014 03:01:28 -0700 (PDT)
    <1gchxwg4b9zs6$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    <3...@g...com>
    <vfwyfo4l2ji3$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 11:34:36 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Strasznie to nie, bo jeszcze "zaoszczędzę" energię na podłodze. Przegrzanie

    Grzejac wyzej COP bedzie zawsze nizszy. Nic nie zaoszczedzisz - nie ma
    znaczenia czy ta energie puscisz w podloge czy powietrze przeciez - jak
    bedziesz musial grzac czynnik do 40stC to COP bedzie w granicy 3 :)

    > nieco bufora, pod warunkiem odpowiedniego dobrania (zwłaszcza przy DZ
    > głębinowym gdzie jest stałe +10), nie będzie wcale specjalnie boleć w
    > drugiej taryfie.

    Ja mam DZ poziomy, sasiad odwierty po 70m. Raczej zapomnij o 10stC. On ma
    stale ok 6stC. Ja mam od czerwca do grudnia 12stC, styczen 4-5stC, luty 2-3stC,
    marzec 2stC, od polowy marca juz zaczyna szybko zwykle rosnac i bardzo szybko
    sie regeneruje. Jedyna zaleta pionowego to nizsza temperatura w lato.

    > Jeszcze nie było to dokładnie policzone, ponieważ nie mam jeszcze
    > podstawowych założeń.

    No wlasnie.. I moim zdaniem za duzo kombinujesz. Instalacja PC powinna byc
    prosta -> podlogowka, jeden sterownik pokojowy na kazda kondygnacje i to
    wszystko. Najlepszy COP, maksimum oszczednosci i zapewniony komfort.

    > Jak większe prędkości, to nie większe kanały. ;P

    Wieksze predkosci bez wiekszych kanalow = halas. Wiec tak - wieksze predkosci
    = wieksze kanaly. Mowiles przeciez cos o komforcie :-)

    Zeby sensownie szybko GRZAC powietrzem i pompa ciepla to bys musial puszczac
    te 600m3/h (wtedy dla 40stC bedziesz mogl przepchnac ~3kW co dla -20stC pewnie
    i tak bedzie 2-3 razy za malo w stosunku do zapotrzebowania), a 600m3/h przy
    powiedzmy standardowych kanalach bedzie glosne.

    > Ale w skrócie tak, trzeba
    > będzie nieco _więcej_ powietrza przepchnąć. Tyle że przy rekuperacji nie ma
    > to szczególnie większego znaczenia.

    Oj ma, ma. Dodatkowo - moj reku przy 150m3/h zuzywa ~40W, przy 300m3/h zuzywa
    250W. Przy 600m3/h zuzywalby (gdyby mogl) pewnie z 600W, to kolejny bezsensowny
    i duzy wydatek (600W to jest 1/3 energii jaka zuzywa pompa ciepla przy grzaniu
    moca 9kW !!). Moim zdaniem projektujesz bezsensownie skomplikowany system
    ktory w dodatku bedzie dzialal nieskutecznie.

    > Fajnie się wstaje spod kołderki gdzie jest ponad 30 stopni do pokoju gdzie
    > jest 18-19? :P Mnie się tak nie wstaje fajnie, stąd niech chociaż z godzinę
    > wcześniej wdmucha i wymiesza ciepłe powietrze.

    Nie widze zadnego problemu :) Jak juz pisalem wczesniej - grzanie w II taryfie
    zalatwia znakomicie ten problem - zaczynajac grzac o 22 cieplo zaczyna byc
    oddawane dopiero po paru godzinach - akurat jak wstajesz. Mimo niskich
    roznic temperatur powietrza rano czuc ze jest cieplej (promieniowanie).

    Z pewnoscia komfortem nie nazwalbym uruchamianie swiszczacego nawiewu
    wiejacego mi po plecach goracym powietrzem nad ranem ;)

    > Jacuzzi brzmi fajnie, ale ładne i duże bombelki ogrodowe też mało nie
    > kosztują, a i pojemność mizerna. :P

    No to racja, pojemnosc to tak jak ze dwie, trzy duze wanny tylko i raczej
    powoli stygnie :)

    > Super rozwiązaniem pod chłodzenie powietrza PC byłby basen, ale faktycznie
    > wydać ponad 30 tys. na wielką wannę ogrodową, to trochę boli. Sam nie

    Chcialem ale zrezygnowalem. W naszym klimacie to nie ma sensu.. Dbac trzeba
    caly rok, a korzystac mozna tylko 4-5 miesiecy. Dla mnie bez sensu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.