eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <1gchxwg4b9zs6$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    <3...@g...com>
    <vfwyfo4l2ji3$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1e3dcb8dlv3rp$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <1...@m...org>
    <d...@g...com>
    Date: Fri, 4 Apr 2014 15:17:46 +0200

    Fri, 4 Apr 2014 04:10:16 -0700 (PDT), Kris

    > Zafiksowałeś się na rozwiązaniu które sam wymysliłeś

    Ogrzewanie/chłodzenie podłogowe i nawiewowe jest znane od dawna, więc nic
    nowego nie wymyślałem.

    > i nie docierają do Ciebie logiczne argumenty

    Te "logiczne argumenty" to COP, parametr płynny jak woda w Wiśle oraz
    strzelanie parametrami jak z procy, połowę danych zgadując.

    > (układ droższy w zakupie,

    Będzie zdecydowanie tańszy niż zakup kompletu klimatyzatorów i siłą rzeczy
    tańszy w eksplatacji.

    > droższy w eksploatacji,

    Jak się wylicza tylko wady, nie uwzględniając zalet (na zasadzie, mi nie
    potrzeba więc to nie zaleta), nie licząc wad analogicznych systemów, to z
    pewnością nie wyjdzie taniej.

    > bardziej skomplikowany,

    Temu się nie da zaprzeczyć. W końcu to kombajn. Z drugiej strony dodanie
    paru czujników temperatury, paru zaworów i wysterowanie może rzeczywiście
    straszyć wielkimi oczyma.

    > trudno sterowalny itp.).

    Jeśli nie wziąć pod uwagę, że w ogóle jakkolwiek sterowalny, to prawda.

    > Zalet takiego ukłądu raczej nie widać ale Ty to będziesz używał
    > i oczywiście masz prawo zrobić po Swojemu bo kto bogatemu zabroni.

    Każdy robi co lubi, oczywiście. Ja nie widzę zalet podpinania samego GWC do
    wentylacji bez pompowania ciepła, co np. chce zrobić Adam (i chyba Ty). Co
    z tego że proste, "tanie", skoro absolutnie jałowe i niesterowalne (jak
    natura da, tak będzie). Ale rzeczywiście, kto bogatemu zabroni. :P Dlatego
    pozwól już skończyć. ;P

    --
    Pozdor Myjk