eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
  • Data: 2014-04-10 13:49:41
    Temat: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-04-02 12:10, Marcin N wrote:> Zaciekawiło mnie, czy zastosowanie
    taryfy za prąd: dzień/noc - może
    > zwiększyć ekonomikę pompy ciepła?
    >
    > Czy PC da się tak wysterować, żeby na przykład 80% energii pobierała w
    > "tanim okresie"? Jakie wymagania musiałaby spełniać instalacja CO i CWU,
    > żeby miało to sens?

    Jako użytkownik takowej odpowiem: ma to sens i szansę działać.
    Tak, jak pisali przedmówcy, pewnym utrudnieniem jest spadek COP w
    godzinach, kiedy pompa ma do dyspozycji tańszy prąd.
    Dlatego:
    - chatka musi byc dobrze ocieplona
    - wszedzie podlogowka
    - nie zalowac betonu na podlogowce lub inwestowac w bufor.

    U nas:
    1. pompa zalacza sie zima ok. 2 w nocy, grzeje do 6. Oddaje cieplo przez
    kilka nastepnych godzin. Przyjemnie sie wstaje rano, kiedy podloga nie
    ziebi w stopy.
    2. nastepnie pc zalacza sie o 13-ej i grzeje do 15-17 w zaleznosci od
    zapotrzebowania. W najwieksze mrozy ciepla wystarcza do 22-23, potem
    czuc, ze podloga nie jest juz letnio-chlodna, a chlodno-zimna ;-).
    W lazience temp jest podciagana nieco wyzej i w godzinach 20-22 mamy
    22-23st. Ale: w lazience jest tez drabinka z grzalka 300W i zegarem.

    Wykorzystanie taniej taryfy to 75-90%, gdyby uwzglednic zmiany COP w
    zaleznosci od temperatury zewnetrznej okaze sie ze dokladam 10-15% do
    rachunku.

    yarecky.