    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy spadna mi na glowe szafy? ;)
    Date: Fri, 20 Nov 2009 12:45:18 +0100

    Uzytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisal w wiadomosci
    news:4c70c814-ca4d-400e-8475-7424075cd6be@v30g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > Pytanie - prosba: w sypialni mam zamontowane szafy ikeowskie -
    > wyglada
    > to tak, jak na ponizszym zdjeciu:
    >
    > http://img687.imageshack.us/img687/5982/121528912153
    935.jpg

> [...]
    > zaobserwowalam jednak, ze spod wiszacych szaf nie trzyma "poziomu",
    > ale lekko leci w dol ku srodkowi. Nie wiem czy tak bylo od poczatku,
    > czy wygial sie z czasem, ale ze dwa razy w nocy uslyszalam tez dziwne
    > trzaski... I zaczynam miec schize, ze w nocy wszystko to zwali sie na
    > glowe mnie, a nie daj boze corce :(
    > Montazysci zapewniali, ze to niemozliwe, ale...
    > Jak sprawdzic czy wszystko jest w porzadku? Da sie? Nie ma dostepu na
    > zaden widok mocowan, a jesliby jakies nie wytrzymaly, to nawet nie
    > wiem co sie w efekcie wydarzy.
    > Co o tym myslicie, mozecie mi cos poradzic?

    Trzaski moga byc bez zwiazku. Drewno zwlaszcza na przejsciu noc/dzien
    pracuje.

    Scianki boczne tych wszystkich szafek powinny byc ze soba "spiete". Tak
    zwykle IKEA ma to rozwiazane. Powinny byc wywiercone otwory, w nie wsadzone
    metalowe tulejki, a w tulejkach sroby. Zobacz czy sa takie elementy -
    powinny byc blizej frontow. Jesli sa i nie ma tam zadnych uszkodzen, to po
    prostu tak musialo byc od poczatku. Jesli by nie bylo od poczatku, to wraz
    ze zmiana wzajamnego ustawiena szafek tulejki musialyby uszkodzic drewno.