  • Data: 2020-07-16 11:41:01
    Temat: Re: Czy w Polsce też się tak buduje?
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    > A dlaczego? Nie załapałem, to znaczy nasze drewno jest inne niż to co rośnie w
    Kanadzie?
    Nie wchodząc w to, co powiedział Zenek-chodzi również o wiek. Drewno sosnowe jest
    najlepsze jeśli drzewo ma więcej niż 80- 100 lat albo starsze. Czyli było sadzone w
    latach 1920- 1940. Ile jest takich lasów? A młodsze jest po prostu niedojrzałe,
    bardziej się kręci i pęka.Nie ma tej samej wytrzymałości.
    Natomiast w Kanadzie i Stanach mają jeszcze lasy dziewicze, nigdy nie cięte. A
    jeżeli były sadzone, to drzewa miały czas dojrzeć- u nas było jeszcze parę wojen, w
    których (i po nich) wszyscy cięli drzewa na potęgę.
    Mam elementy wykonane z sosny w 1910 roku.Gruba deska (i wcale nie środkowa) miała
    szerokość 43 cm. Ile znajdziesz teraz takich desek?
    Pozdro. abomito