    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Date: Wed, 13 Jun 2012 16:32:17 +0200

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 14:38:53 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Bo strasznego bezrobocia w Polsce nie ma.
    > Ludzie pracują na czarno, lub tzw umowy śmieciowe.

    [ciach]

    > Chciałem zapłacic 500zł(netto) więc chyba 535 brutto by to było. 350 więc
    > na czysto do zarobienia chetnych nie było;)

    No właśnie chciałeś zapłacić i chciałeś fakturę i to mnie zastanawia gdzie
    są ci którzy się skarżą na te umowy śmieciowe lub pracę na czarno skoro gdy
    jest możliwość pracy legalnie za większą stawkę to nie ma chętnych.

    A co do płacenia ekstra za to że będzie zrobione szybko to mogę potwierdzić
    Twoje doświadczenie. Wiele razy coś potrzebowałem i mówiłem wyraźnie, że
    zapłacę XXX zł więcej jeśli coś będzie dostarczone lub zrobione w jakimś
    czasie. Najczęstszą odpowiedzią było dumne "nie bo nie". Ludziom się po
    prostu nie chce chcieć. Kasa niemal leży na ulicy ale oni są zbyt dumni bo
    klient albo inwestor nie będzie im mówił na kiedy coś ma być zrobione czy
    dostarczone.

    Najzabawniejsze było jak potrzebowałem pilnie jakieś narzędzie i byłem gotów
    zapłacić ekstra za kuriera plus za to by się komuś chciało wysłać paczkę w
    sobotę i nie bo nie oni wysyłają paczki od pn. do pt. taki jest regulamin
    sklepu i jak mi się mnie podoba to mam iść do konkurencji. Co oczywiście
    uczyniłem.

    Myślę, że to już nie długo. Jeszcze jakieś 5-10 lat i ci wszyscy handlowcy i
    fachowcy którym się nie chce nie będą mieli klientów. Bo klienci stają się
    coraz bardziej świadomi i coraz częściej głosują nogami i portfelem.

    Pozdrawiam
    Ergie