  • 1. Data: 2012-06-12 20:30:48
    Temat: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    Do zrobienia dach, tzn przykrycie blacha, okna dachowe i wylaz. Za okna
    chce 200 za sztuke, za blache 11 za m2 i wydaje mi sie ok. Nie rozumiem
    tylko "obrobek": rynna (pozioma), koszowe itd. Facet chce 11 za mb ale
    mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:
    <http://www.projekty24.com.pl/projekty/projekt,dom-p
    od-modrzewiem-5,rid,3515.html>
    Dzieki.

  • 2. Data: 2012-06-12 20:42:20
    Temat: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 12/06/2012 19:30, Lucky wrote:
> [...]
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    Zapomnialem dodac: powierzchnia dachu 270 m2

  • 3. Data: 2012-06-12 22:30:01
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał w wiadomości

> [...]
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    Weź pogoń złodzieja i partacza. Jak on śmie brać tyle kasy za tak prostą
    robotę. Tu niektórzy z tej grupy nie wzięliby fachowca, któremu trzebaby
    było zapłacić więcej jak 50zł za całą robotę. Najlepiej weź się samemu do
    roboty. Koledzy z tej grupy to same "najlepsze fachowce".
    "Doradzom" tak, że zrobisz lepiej od najlepszego fachowca, bo oni się
    "znajom" i 7-8 tysięcy masz w kieszeni.
    :)
    Teraz nieco poważniej.
    Idź do 2-3 innych firm i niech Ci wycenią całą robotę. Niech wskażą wykonane
    przez siebie roboty. Idź tan i popytaj użytkowników, czy wszystko jest w
    porządku i czy nie było problemów. Nie zgadzaj się na liczenie od metra
    powierzchni czy też metra podwójnej długości, lecz każ im zrobić wycenę
    całości na gotowo. Wybierzesz tego, kto jest najlepszy, a najlepszy to
    niekoniecznie oznacza najtańszy.
    Ważne jest jak tną blachę - użycie szlifierki kątowej jest niedopuszczalne.
    W zasadzie wszystkie obcinane ranty blachy powinny zostać zamalowane
    specjalnym lakierem w kolorze blachy. Sprawdź czy układając dach pracownicy
    łażą w buciorach po ułożonej na dachu blasze. W jakim sposób jest
    transportowana blacha na dach. Czy podczas transportu nie rysują położonej
    na dachu blachy. Czy ścinki, skrawki i wióry są sprzątane, czy też
    porozrzucane i pozostawione na podwórku. Czy podczas ukłądania blachy
    naprawiają wszelkie uszkodzenia membran. Czy stosują uszczelki butylowe tam,
    gdzie byc powinny.
    Takich pytań jest jeszcze wiele.

    Ponadto nie porównuj cen u siebie z cenami z całej Polski, ponieważ ceny są
    różne.
    Ja osobiscie uważam, że cena 7-8 tys. zł za położenie całego dachu wraz z
    oknami dachowymi, obróbkami i rynnami jest niewielka.

  • 4. Data: 2012-06-12 22:43:03
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 12/06/2012 21:30, Plumpi wrote:

    > Ja osobiscie uważam, że cena 7-8 tys. zł za położenie całego dachu wraz z
    > oknami dachowymi, obróbkami i rynnami jest niewielka.

    Dziekuje.

  • 5. Data: 2012-06-12 22:54:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał w wiadomości
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:
    > <http://www.projekty24.com.pl/projekty/projekt,dom-p
    od-modrzewiem-5,rid,3515.html>

    u mnie za duzo prostszy 200m2 bez żadnych okien była rozmowa o 6,5kzł. Czyli
    mniej wiecej sie zgadza ta twoja wycena.

    b.

  • 6. Data: 2012-06-12 23:00:35
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 19:30:48 +0100, Lucky napisał(a):

> [...]
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    Poproś o całościowe wyceny (wie wnikaj w metodykę liczenia metrów, etc.)
    u kilku wykonawców, będziesz miał punkt odniesienia. MSZ drogo nie jest.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Słonina - tłuszcz ze słonia

  • 7. Data: 2012-06-12 23:02:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2012 20:42:20 UTC+2 użytkownik Lucky napisał:

    > Zapomnialem dodac: powierzchnia dachu 270 m2

    30zł za mkw cena wydaje sie przyzwoita.

    Ale ddla pewności zapros jeszcze ze 2-3 wykonawców niech swoje oferty przedstawia. I
    nie za zadne metry itp tylko pokaż im zakres robót i niech podadza cene za całość.
    nigdy nie gadzaj sie na wyceny za m2/punkty itp. Zawsze domagaj się podania ceny za
    całość.

  • 8. Data: 2012-06-12 23:09:13
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    ja powiem tak, nie ważne jak magicznie wykonawca liczy mb czy m2,
    nie ważne ile Ci punktów liczą przy zakładaniu prądu czy C.O.
    niech sobie naliczy 5 razy więcej niż jest w rzeczywistości,

    Ty jako płacacy zawsze rządaj ostatecznej ceny i na nic innego
    nie zwracaj uwagi. Jak chcesz mieć rozeznanie na własnym terenie
    zaproś kilka ekip i porównaj ale wyłącznie wyceny całościowe.
    Opinie innych grupowiczów są cenne, jednak robierzność terytorialna
    jest dość duża więc i tak niewiele daje takie porównanie.

    Liczenie od punktów m2 itd. to niezła mina i na końcu albo wykonawca
    będzie przeginał albo Ty jako płacacy nie zdając sobie sprawy z nakładu
    pracy na pozornie proste rzeczy, będziesz nieświadomie chciał naciągnąć
    wykonawce.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2012-06-13 00:31:24
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał

    > Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    U mnie w W-wie, za chyba jednak trudniejszy dach 210m2, z pełnym
    deskowaniem, papą i blachodachówką, rynnami, dwiema lukarnami i oknem
    wyłazowym wzięli 7kzł... Jakieś 9 lat temu.

    Zwróć uwagę na warunki gwarancji blachy - są takie klocki jak malowanie
    ciętych przez dekarza krawędzi farbką z pojemnika typu lakier do paznokci,
    itp.
    Kominy już masz? No to sprawdź czy równo wymurowane, bo dekarze będą
    oczywiście na nie narzekać.
    Uzgodnij wszystko dokładnie, w razie potrzeby dorzuć parę stów i pilnuj! I
    pamiętaj - uszczelniacz dekarski to zło :)

    --
    Maciek.

  • 10. Data: 2012-06-13 08:53:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > U mnie w W-wie, za chyba jednak trudniejszy dach 210m2, z pełnym
    > deskowaniem, papą i blachodachówką, rynnami, dwiema lukarnami i oknem
    > wyłazowym wzięli 7kzł... Jakieś 9 lat temu.

    Przebijam. U mnie za dach około 200m2 za całośc, więźba, dachówka
    ceramiczna, okucia blacharskie, ale bez rynien bo sam montowałem, zapłaciłem
    3,5kzł. Chciałem iść na skróty i jak mi doradzali różni fachowcy, nie dawać
    dachówki krawędziowej lecz zakańczać okuciem blacharskim. Majster skutecznie
    mnie odwiódł i skończyło się na w pełni ceramicznym dachu bez zbędnych
    wstawek z blachy prócz niezbędnych tupu, kosze, za rynny, kominy. Jest
    naprawdę ładnie, równiutko i tanio.
    Tyle że to w 2005 roku było.

    Marek