    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Date: Tue, 12 Jun 2012 22:30:01 +0200

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał w wiadomości
    news:4fd78ad9$1@news.home.net.pl...

    > Do zrobienia dach, tzn przykrycie blacha, okna dachowe i wylaz. Za okna
    > chce 200 za sztuke, za blache 11 za m2 i wydaje mi sie ok. Nie rozumiem
    > tylko "obrobek": rynna (pozioma), koszowe itd. Facet chce 11 za mb ale
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:
    > <http://www.projekty24.com.pl/projekty/projekt,dom-p
    od-modrzewiem-5,rid,3515.html>
    > Dzieki.

    Weź pogoń złodzieja i partacza. Jak on śmie brać tyle kasy za tak prostą
    robotę. Tu niektórzy z tej grupy nie wzięliby fachowca, któremu trzebaby
    było zapłacić więcej jak 50zł za całą robotę. Najlepiej weź się samemu do
    roboty. Koledzy z tej grupy to same "najlepsze fachowce".
    "Doradzom" tak, że zrobisz lepiej od najlepszego fachowca, bo oni się
    "znajom" i 7-8 tysięcy masz w kieszeni.
    :)
    Teraz nieco poważniej.
    Idź do 2-3 innych firm i niech Ci wycenią całą robotę. Niech wskażą wykonane
    przez siebie roboty. Idź tan i popytaj użytkowników, czy wszystko jest w
    porządku i czy nie było problemów. Nie zgadzaj się na liczenie od metra
    powierzchni czy też metra podwójnej długości, lecz każ im zrobić wycenę
    całości na gotowo. Wybierzesz tego, kto jest najlepszy, a najlepszy to
    niekoniecznie oznacza najtańszy.
    Ważne jest jak tną blachę - użycie szlifierki kątowej jest niedopuszczalne.
    W zasadzie wszystkie obcinane ranty blachy powinny zostać zamalowane
    specjalnym lakierem w kolorze blachy. Sprawdź czy układając dach pracownicy
    łażą w buciorach po ułożonej na dachu blasze. W jakim sposób jest
    transportowana blacha na dach. Czy podczas transportu nie rysują położonej
    na dachu blachy. Czy ścinki, skrawki i wióry są sprzątane, czy też
    porozrzucane i pozostawione na podwórku. Czy podczas ukłądania blachy
    naprawiają wszelkie uszkodzenia membran. Czy stosują uszczelki butylowe tam,
    gdzie byc powinny.
    Takich pytań jest jeszcze wiele.

    Ponadto nie porównuj cen u siebie z cenami z całej Polski, ponieważ ceny są
    różne.
    Ja osobiscie uważam, że cena 7-8 tys. zł za położenie całego dachu wraz z
    oknami dachowymi, obróbkami i rynnami jest niewielka.