  • Data: 2012-06-12 23:09:13
    Temat: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do zrobienia dach, tzn przykrycie blacha, okna dachowe i wylaz. Za okna
    > chce 200 za sztuke, za blache 11 za m2 i wydaje mi sie ok. Nie rozumiem
    > tylko "obrobek": rynna (pozioma), koszowe itd. Facet chce 11 za mb ale
    > mowi, ze niektore rzeczy licza sie podwojnie i tak mu wyszlo 340 mb. Tak
    > sie liczy? Za cala robote jakies 7-8 tys. Kolo Warszawy, dach ten:

    ja powiem tak, nie ważne jak magicznie wykonawca liczy mb czy m2,
    nie ważne ile Ci punktów liczą przy zakładaniu prądu czy C.O.
    niech sobie naliczy 5 razy więcej niż jest w rzeczywistości,

    Ty jako płacacy zawsze rządaj ostatecznej ceny i na nic innego
    nie zwracaj uwagi. Jak chcesz mieć rozeznanie na własnym terenie
    zaproś kilka ekip i porównaj ale wyłącznie wyceny całościowe.
    Opinie innych grupowiczów są cenne, jednak robierzność terytorialna
    jest dość duża więc i tak niewiele daje takie porównanie.

    Liczenie od punktów m2 itd. to niezła mina i na końcu albo wykonawca
    będzie przeginał albo Ty jako płacacy nie zdając sobie sprawy z nakładu
    pracy na pozornie proste rzeczy, będziesz nieświadomie chciał naciągnąć
    wykonawce.

    Pozdrawiam
    Darek