  • 1. Data: 2012-06-12 15:43:45
    Temat: czym pomalowac wiezbe w salonie
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Mozecie mi podpowiedziec czym mozna pomalowac kratownice dachu ktora mam
    widoczna w salonie (taki zamierzony efekt architektoniczny). Drewno to sosna
    a chcialbym pomalowac to czyms zeby bylo matowe (lakier ,bejca?) nie
    swiecilo czyli nie odbijalo slonca jak lakier z polyskiem ale zeby tez
    mozliwie w najwiekszym stopniu zachowac kolor naturalnego drewna...
    Znacie jakies srodki ?- no wazne tez zeby nie kosztowalo to tyle co nasze
    autostrady
    Przemek

  • 2. Data: 2012-06-12 15:49:36
    Temat: Re: czym pomalowac wiezbe w salonie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2012 15:43:45 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
> [...]
    > mozliwie w najwiekszym stopniu zachowac kolor naturalnego drewna...
    > Znacie jakies srodki ?- no wazne tez zeby nie kosztowalo to tyle co nasze
    Impregnat bezbarwny Vidaron Śniezki. Dawna nazwa Drewkorn.

  • 3. Data: 2012-06-12 15:56:39
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.06.2012 15:43, Przemek wrote:
> [...]
    > swiecilo czyli nie odbijalo slonca jak lakier z polyskiem ale zeby tez
    > mozliwie w najwiekszym stopniu zachowac kolor naturalnego drewna...

    Ja pomalowalem Penetrimem z Altaxa. Jest to preparat owado i
    grzybobojczy do drewna oparty na rozpuszczalnikach.
    A wiec zadna wodna sciema :)

    Drewno jest po tym matowe, lekko sciemnialo od swiatla, ale wyglada jak
    naturalne - 3 rok.
    Moze kiedys zabarwie belki i krokwie jakas bejca, ale na razie podoba mi
    sie kolor naturalny.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2012-06-12 16:05:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
> [...]
    > polyskiem ale zeby tez mozliwie w najwiekszym stopniu zachowac kolor
    > naturalnego drewna... Znacie jakies srodki ?- no wazne tez zeby nie

    niczym nie malować... :)

    ja tak mam u siebie

  • 5. Data: 2012-06-12 16:06:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Impregnat bezbarwny Vidaron Śniezki. Dawna nazwa Drewkorn.

    natryskać...

  • 6. Data: 2012-06-12 16:14:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > niczym nie malować... :)
    >
    > ja tak mam u siebie
    Hmmm tez sie nad tym zastanawiam czy nie zostawic bez malowania- bo drewno
    oheblowane.

  • 7. Data: 2012-06-12 16:26:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

    > Hmmm tez sie nad tym zastanawiam czy nie zostawic bez malowania- bo
    > drewno oheblowane.

    psiknąć tylko jakimś bezbarwnym impregnatem nie szkodliwym dla ludzi i
    zwierząt.

    Niestety wszelkie lakiery i farby niszczą wygląd drewna, zwykle drewno
    zółknie.

  • 8. Data: 2012-06-12 16:32:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > psiknąć tylko jakimś bezbarwnym impregnatem nie szkodliwym dla ludzi i
    > zwierząt.
    >
    > Niestety wszelkie lakiery i farby niszczą wygląd drewna, zwykle drewno
    > zółknie.

    A jaki impregnat masz na mysli?

  • 9. Data: 2012-06-12 16:34:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

    > A jaki impregnat masz na mysli?

    nie pamiętam już czym to psikałem

  • 10. Data: 2012-06-12 18:31:16
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2012 16:26:08 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > psiknąć tylko jakimś bezbarwnym impregnatem nie szkodliwym dla ludzi i
    > zwierząt.
    >
    > Niestety wszelkie lakiery i farby niszczą wygląd drewna, zwykle drewno
    > zółknie.

    Nawet jak jest niepomalowane to zmieni kolor.
    Sosna co prawda niezbyt mocno ale jednak zauważalnie.
    Wiec kierowanie sie tym aspektem przy decyzji czy malowac/impregnowac jest troche bez
    sensu.