  • 1. Data: 2010-12-27 19:48:13
    Temat: Czy wypełnić dziurę
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Będę wymieniał kaloryfer na większy, muszę przy tym przesunąć też rury
    przyłączeniowe (aby wypadł na środku parapetu).

    Rury wychodzą z podłogi, hydraulik je przedłuży, "zakrzywi" i poprowadzi
    wykutą bruzdą w ścianie.

    Pytanie - czym wypełnić powstałą dziurę z rurkami? Rurki są z tworzywa,
    ściana będzie pomalowana farbą domalux.
    Czy te rurki dodatkowo czymś owijać/izolować?
    Jak się domyślam, będą w ścianie te rurki trochę pracowały cieplnie, chodzi
    o taką masę, żeby to nie popękało wszystko?
    Może to się wypełnia pianką montażową a z wierzchu tylko szpachlą czy gipsem
    przykłada?

    Przepraszam za być może banalne pytania ale nigdy tego nie miałem potrzeby
    robić i po prostu się nie znam a nie chcę tego zrobić źle.

    PRZY OKAZJI: jakby ktoś był chętny to tanio odsprzedam prawie nie używany
    ładny grzejnik z serii Carat (produkcji VIESSMANN) - rozmiar 50x80 cm, z
    przodu biała jednolita płyta (bez żadnych przetłoczeń), w tej chwili jeszcze
    wisi więc można nawet zdjąć prosto ze ściany żeby nie było przestoju w
    pracy. Zainteresowanym oczywiście wyślę zdjęcia.
    Lokalizacja: Wrocław lub okolice (mam możliwość transportu we wskazane
    miejsce).
    Acha - podejście od spodu po środku grzejnika.

  • 2. Data: 2010-12-27 21:06:59
    Temat: Re: Czy wypełnić dziurę
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Acha - podejście od spodu po środku grzejnika.

    Jak masz mozliwosc zdobycia to wypelnij masa ogniotrwala, jest caly czas
    elastyczna, wytrzymala i dzwiekochlonna. Tylko ta cena - 5kg 700zł.

  • 3. Data: 2010-12-27 21:09:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz mozliwosc zdobycia to wypelnij masa ogniotrwala, jest caly czas
    > elastyczna, wytrzymala i dzwiekochlonna. Tylko ta cena - 5kg 700zł.

    Żeś mu doradzil- bruzdę zalepiać masa za 700zl;))0

  • 4. Data: 2010-12-27 21:15:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsce).
    > Acha - podejście od spodu po środku grzejnika.

    Wsadź rurki w otuliny izolacyjne. W tym celu musisz zrobić odpowiednio
    głęboką bruzdę. Otuliny są produkowane po praktycznie każdą średnicę rur. Te
    cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni
    wypełnienie bruzdy.

  • 5. Data: 2010-12-27 21:47:17
    Temat: Re: Czy wypełnić dziur
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz mozliwosc zdobycia to wypelnij masa ogniotrwala,

    Na cholerę????

    J.

  • 6. Data: 2010-12-27 21:51:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Pytanie - czym wypełnić powstałą dziurę z rurkami? Rurki są z tworzywa,
    > ściana będzie pomalowana farbą domalux.
    > Czy te rurki dodatkowo czymś owijać/izolować?

    Rurki zaizolowałem otuliną z pianki, a samą dziurę w ścianie dodatkowo
    zarzuciłem pianką PU. Jak już stężała, ściąłem ją tak, żeby było z półtora
    centymetra na tynk, którym na koniec całość zaciągnąłem. Oczywiście mogłem
    zatynkować wszystko na równo samym tynkiem, bez pianki, ale jakoś pianka
    była pod ręką... :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-12-27 22:11:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Te cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    > kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni

    Czytając to, przypomniało mi się jak jeden z klientów sie dochodził ze mną
    twierdząc, ze spier.... robotę, bo kazałem ludziom rury miedziane 15mm (z
    krążka) puścić w peszlu zamiast w otulinie. Nawymyślał mi, ża się nie znam,
    bo rury nie będa miały ocieplenia. Najfajniejsze w tym było to, że rury te
    przebiegały w bardzo cienkiej ściance działowej o grubości 7 cm z pustaka, a
    po jednej i drugiej stronie tej ścianki miały wisieć grzejniki. Rura w
    poszlu tyle co chowała się w pustą przestrzeń pustaka, delikatnie z niego
    wystając tak, zeby można ją było pokryć 5mm grubości tynkiem. Nie chciałem
    dawać otuliny, bo trzeba by było wyciąć szczelinę na całej grubości pustaka
    i po prostu ściana musiała by się trzymać w powietrzu. Skończyło się tym, że
    kazałem mu samemu wyciąć bruzdownicą lub wykuć bruzdy pod te rurki w
    otulinie. Tak kuł, że przewróciło się pół ściany. Nie chciała się franca
    trzymać w powietrzu :D
    Tak więc uwazajcie z tym kuciem ;D

  • 8. Data: 2010-12-27 22:27:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Te cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    > kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni

    Czytając to, przypomniało mi się jak jeden taki sie dochodził ze mną
[...]
    po jednej i drugiej stronie tej ścianki miały wisieć grzejniki. Żeby
    ścianka się trzymała to kazałem kuć w ściance raz z jednej, a raz z drugiej
    strony na przemian tak, zeby ścinka z obydwu stron miała podparcie
    odcinkami, a rurę wpleść w te wycięcia. Rura w poszlu tyle co chowała się w
    pustą przestrzeń pustaka, delikatnie z niego wystając tak, zeby można ją
    było pokryć jeszcze 5mm grubości tynkiem. Nie chciałem dawać otuliny, bo
    trzeba by było wyciąć szczelinę na całej grubości pustaka i po prostu
    ściana musiała by się trzymać w powietrzu. Wczesniej mówiłem gościowi, że
    najlepiej jest puścić te rury po wierzchu, tym bardziej, że w garderobie te
    rury i tak nie będą widoczne. Puściliśmy ją w peszlu przeplatając przez
    pustaka. Gość jak to zobaczył to zaczął mi wymyslać i się uparł, że nie ma
    gadania i że musi być otulina. Skończyło się tym, że powiedziałem mu, zeby
    wobec tego samemu wykuł bruzdy pod te rurki w otulinie, bo my nie jesteśmy w
    stanie tego robić. Tak kuł, że przewróciło się pół ściany. Nie chciała się

  • 9. Data: 2010-12-27 23:32:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >Nie chciała się franca trzymać w powietrzu :D
    > Tak więc uwazajcie z tym kuciem ;D

    No właśnie może być jeszcze peszel, zwłaszcza dla pexów są dedykowane...
    Ale wszystko da się zrobić. U jakiegoś klienta kilka miesięcy temu
    spawaliśmy solidny kawał ramy na czterech podporach z rur, właścnie by się
    ścianka stawiana na starusiekiej zaprawie wapiennej nie przewróciła...

  • 10. Data: 2010-12-28 07:30:28
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-12-
    > Żeś mu doradzil- bruzdę zalepiać masa za 700zl;))0

    Przeczytaj ze zrozumieniem. Wiem, ze to trudne, ale sprobuj.