  • Data: 2019-03-26 16:38:04
    Temat: Re: Czym opomiarowaliście PC/PV itp.
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Średnia roczna, miesięczna czy nawet dzienna nie powie mi nic
    > a mi wychodzi <3 lata zwrotu chińczyka przy założeniu, że 30% czasu będzie
    > wiał wiatr z prędkością nominalną. A średnia 6m/s (z jakiegoś oddalonego
    > punktu, nie wiadomo na jakiej wysokości) i subiektywne odczucie sugeruje,
    > że dość często jest >10m/s
    > Pozdrawiam Lukasz

    Jak potrafisz liczyć to ci powie wiele.
    Zresztą pisałem ze stacje meteorologiczne mają całe bazy danych wiatru już
    pomierzone i zapisane, poproś to może ci dadzą.
    Pisałeś że chcesz sprawdzić czy ci się wiatrak opłaca, więc może policz dla
    jakich wiatrów ci się opłaca i potem porównaj to z twoimi warunkami.
    Ja to liczyłem już dość dawno i ci powiem ze się nie opłaca, bo koszt samej
    miedzi na uzwojenie prądnicy jest większy niż ta prądnica wyprodukuje
    energii przez 5-10 lat swojej pracy a to dopiero początek kosztów, budowa
    prądnicy kosztuje, budowa wiatraka kosztuje, budowa masztu kosztuje,
    instalacja i sterowanie mocą kosztuje, magazynowanie energii kosztuje
    ekstra, to nie ma szans się zwrócić.
    Dla hobbystów podpowiem ze wolnoobrotowy wiatrak poziomy jest lepszy, bo
    pionowy wyje niemiłosiernie i ciężko taki hałas wytrzymać.
    U nas wiatry na poziomie 10m/s to są bardzo silne wiatry i nie występują
    często, średnia prędkość wiatru to 5m/s.
    Wprawdzie ostatnio występują częste bardzo silne podmuchy wiatru na poziomie
    20-30m/s ale z nich wiatrak energii raczej nie odbierze
    Piszesz że jakiś chińczyk ci się zwróci po 3 latach. Czyżby teraz chińczyki
    dopłacali do produkcji, czy może ty dałeś się nabrać na chińską reklamę?
    Lepiej podaj parametry tego chińczyka i wyliczenia jak ci się on zwraca po 3
    latach, to wszyscy się pośmiejemy:)

    Ale kij z opłacalnością, my hobbyści zbudujemy wiatrak dla samej
    przyjemności, dla zabawy i radości. Nic z tego chłopie, bo jak zaczniesz sam
    wytwarzać energie (nie ważne z czego) to odwiedzi cię urząd skarbowy i
    upomni się o sowity podatek od produkcji energii, taki u nas klimat, takie
    prawo. Choć by wiatr wiał 100m/s to masz kupować prąd z elektrowni a nie sam
    sobie produkować!!!