    Subject: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: yarecky <n...@o...pl>
    Date: Thu, 1 Oct 2015 09:12:19 +0200

    On 2015-09-29 21:29, Adam Sz. wrote:

    > 3 * 4800 * 17 * 3,2 = 783360Wh = 783kWh
    >
    > Reszte sobie mozesz podstawic - ogrzewanie gazem ~0,4 pln / kWh, czyli rocznie
    > lekko ponad 300 pln.
    >
    > Trzy stowy co sezon piechota nie chodza, wiec lepiej zadbac o solidna izolacje
    > tego, szczegolnie ze wymaga to wiecej czasu i checi, niz kasy, czy
    > umiejetnosci :)
    >
    > Ja z wyboru nie mam zadnych rolet, w sumie nie zaluje bo nie widze
    > dla nich u mnie w domu zastosowania :)
    > pozdr.

    Cos nie halo te wyliczenia, albo znaczna nieznajomosc rolet nadstawnych.

    Mam 17 rolet nadstawnych, w sumie 2,8m2 powierzchni.
    Z zewnatrz sa ocieplone 16-20cm styropianu, od srodka 2cm (tyle mi
    brakowalo do zlicowania z tynkiem).
    W samej kasecie jest 3-7cm twardego styropianu (w postaci wkladek
    dopasowanych do kasety).
    Sama kaseta to nie blacha, jak tu piszecie, a normalna struktura
    komorowa grubosci ok. 1-1,5cm. Zimne powietrze nie "hula" w rolecie jak
    tu piszecie, bo aby hulalo - musial by byc przewiew. A tu jest tak - jak
    roleta zwinieta - to wypelnia dosc szczelnie kasete, dodatkowo zatyka
    otwor grubszym koncem. Jak rozwinieta - to przeciez otwor na rolete w
    kasecie tez jest w wiekszosci wypelniony sama roleta - jest pewnie jakas
    szczelina (we wloski nie wierze) ale niewielka - kilka mm.

    Pomiary pirometrem przy -15 2-3 lata temu w mojej chatce:
    Szyba od wewnatrz: 7-11st.
    Rama okna: 5-9st.
    Kaseta (rewizja dolna): 12st, przy samej ramie ok. 9st.
    Kaseta (ocieplony tyl): 14st.
    Kaseta (dziurka od tasmy, temp. po przylozeniu): 4st.
    W pomieszczeniu 21st.

    Takze nie demonizujmy tego rozwiazania - jak jest przyzwoicie wykonane
    to nie jest takim strasznym mostkiem - na pewno nie wiekszym niz kiepsko
    ocieplone balkony, zle wykonczone drzwi tarasowe itp.

    yarecky.