  • 1. Data: 2015-09-28 21:41:31
    Temat: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Ruszyłem z ociepleniem, od montażu okien minęło już kilka lat.Skrzynki
    rolet są pod nadprożami, trzeba je zlicować z ociepleniem, czyli
    3cm+10cm i git.
    Czym przylepić owe 3cm?
    Jakiś klej styropian<->gładkie pcw? Stwierdziłem,że stara pianka użyta
    do uszczelnień po kilku latach dość dobrze odłazi od ram okien (mimo,że
    jej UV nie naruszyło)Zatem odpada.
    Przykręcić kawałki płyt GK do skrzynki i na to klasyczną metodą styro?

  • 2. Data: 2015-09-28 21:46:27
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 21:42:41 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:
> [...]
    > jej UV nie naruszyło)Zatem odpada.
    > Przykręcić kawałki płyt GK do skrzynki i na to klasyczną metodą styro?

    Ja bym szukal jakiegos kleju montazowego elastycznego, ktory klei plastik
    i styro (koniecznie oczywiscie bez rozpuszczalnika). W zadne KG bym sie nie
    bawil - tylko pogorszysz izolacje, a ta droga bedzie uciekac sporo
    ciepla. To musi byc ocielone jak najdokladniej i grubiej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-09-28 22:07:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Jakiś klej styropian<->gładkie pcw? Stwierdziłem,że stara pianka użyta
    > do uszczelnień po kilku latach dość dobrze odłazi od ram okien (mimo,że

    a wlasnie ze pianka montazowa niskorozprezna - tyle ze trzeba dosc gesto niewielkimi
    strugami ja rozprowadzic na styropianie.

    b.

  • 4. Data: 2015-09-28 22:21:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 28 Sep 2015 12:46:27 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    > i styro (koniecznie oczywiscie bez rozpuszczalnika). W zadne KG bym sie nie
    > bawil - tylko pogorszysz izolacje, a ta droga bedzie uciekac sporo

    Bez przesady z tym mostkiem. To jest 1cm materiału U=0,3, który przecież
    nie musi się stykać ze ścianą na górze, a przynajmniej zapewni dobre
    połączenie ze styropianem. Po drugiej stronie masz puste wnętrze kasety,
    gdzie wiatr hula w najlepsze, a blacha oddaje ciepło. Jeśli autor nie
    zadbał wcześniej o jakąś izolację tego, to ten centymetr płyty już niczego
    nie zmieni.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2015-09-29 00:05:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do PCV kleje oparte sa na rozpuszczalniku doskonale rozpuszczajacym styropian. Trwale
    klejenie tych dwoch materialow raczej sie wyklucza.

  • 6. Data: 2015-09-29 10:41:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 22:21:05 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło
    napisał:

    > Bez przesady z tym mostkiem. To jest 1cm materiału U=0,3, który przecież

    Chyba pomyliles U z lambda (przewodzenie ciepla).
    Plyta KG ma lambde wlasnie w granicy 0,3. Styropian 0,04, czyli ponad 7-mio
    krotnie lepiej.

    3cm styropianu da przegrode o wspolczynniku U = 1,33
    3cm plyta KG (podwojne plytowanie) da wspolczynnik U = 10

    To miejsce trzeba docieplic wyjatkowo dokladnie, bo jest b. duzym mostkiem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-09-29 10:44:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 21:42:41 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > Przykręcić kawałki płyt GK do skrzynki i na to klasyczną metodą styro?

    Moze zamiast 3cm styro, przykleisz tam 3cm twardej welny izolacyjnej?
    Np. Rockwool Fasrock lub podobna. Sa w wersji 3cm. Welne raczej mozesz kleic
    kazdym klejem rozpuszczalnikowym - byle odczekac z klejeniem styro az
    rozpuszczalnik calkowicie odparuje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-09-29 10:49:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 10:41:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > To miejsce trzeba docieplic wyjatkowo dokladnie, bo jest b. duzym mostkiem.

    Nad oknem jest zimne nadproże, do tego doczepiona kaseta, do kasety od dołu swobodnie
    wpada powietrze - styropian od frontu i dołu kasety nic nie pomoze.

    b.

  • 9. Data: 2015-09-29 10:58:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 10:49:14 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Nad oknem jest zimne nadproże,

    Przeciez je dociepli :)

    > do tego doczepiona kaseta, do kasety od dołu swobodnie wpada powietrze - styropian
    od frontu i dołu kasety nic nie pomoze.

    No ogolnie to jest jeden wielki mostek ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-09-29 11:02:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 10:58:02 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No ogolnie to jest jeden wielki mostek ;)

    o to to :) u niego roleta jest pod nadprożem - tam sa jakies pojedyncze cm izolacji.
    Lipa.

    b.