  • 51. Data: 2015-09-30 15:01:48
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-09-30 o 10:01, Jacek pisze:

    > A że tak zapytam: a jak się coś w rolecie zepsuje, to jak się dostaniesz
    > bez rujnowania ocieplenia. Ja mam wprawdzie tylko 2 rolety od 5 lat i
    > jak dotąd była 2 razy potrzeba grzebania w mechaniźmie, który się
    > zablokował.
    Mechanizmy się blokują, w analogowych napędach na pasek lubi się on
    czasem zerwać, czasem mróz złapie lamele i wyrwie (napędy elektryczne
    bez zabezpieczenia przeciążeniowego).Wierz, mi mam rożne typy rolet i
    zdarzyły sie wszystkie e sytuacje.
    Dostęp jest od wewnątrz- zdejmuje się spód kasety.Kasety są pod
    nadprożem, wewnątrz obłożone GK, z zewnatrz chcę oblepić styropianem

    > Jacek
    > PS
    > a koniecznie musisz kleić? Nie można złapać styropianu do obudowy wkrętem?
    Niby tak, obciążeń żadnych nie przenosi.Nie przesadzić tylko z długościa
    wkrętów;-)
    Zwłaszcza,że na całość przyjdzie jeszcze globalne docieplenie ścian 10cm
    warstwą.

  • 52. Data: 2015-09-30 16:12:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 13:48:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Czemu więc tylko dwa kołki na płyte? Przecież pewniej by było po kołku na każdym
    rogu płyt(chyba kołki sa nawet tak specjalnie profilowane) + jeden pośrodku.;)
    > A to że producenci systemów ociepleń zalecają kołkowanie tylko powyżej bodajże
    dwóch kondygnacji to taki szczegół pomijalny. No chyba że nie jestem na bieżąco i coś
    w tym temacie innego wypromowali.;)

    ja dalem 20cm klejony wyłacznie na piankę - i ani jednego kołka :-)

    b.

  • 53. Data: 2015-09-30 17:43:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Sep 2015 01:55:21 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A sciany/nadproża za kasetą nie ma?

    Tutaj ma rację - wrzuciłem belkę żelbetową typowego nadproża do programu
    OZC i wypluł mi U=3,5. Minus tynk i jakieś śladowe ocieplenie samej kasety
    wewnątrz, o ile jest.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 54. Data: 2015-09-30 19:52:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 17:43:21 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Tutaj ma rację - wrzuciłem belkę żelbetową typowego nadproża do programu
    > OZC i wypluł mi U=3,5. Minus tynk i jakieś śladowe ocieplenie samej kasety
    > wewnątrz, o ile jest.

    Jak belka zelbetowa ma U=3,5 to sama kaseta moze miec jeszcze gorszy ten
    wspolczynnik - przypominam, ze on ma tylko kasete, nadproze jest "nad", nie
    "za" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2015-09-30 23:24:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Sep 2015 10:52:53 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Jak belka zelbetowa ma U=3,5 to sama kaseta moze miec jeszcze gorszy ten
    > wspolczynnik - przypominam, ze on ma tylko kasete, nadproze jest "nad", nie
    > "za" :)

    No tak, czyli przylepiona do ramy okna? To raczej jest na plus, bo Uf
    będzie pewnie w okolicach 1 - 1.5. Za to od góry będzie gorzej, bo nadproże
    będzie wychładzane bliżej okna. Choć może ktoś pomyslał i dał choć
    minimalną przekładkę termiczną.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2015-09-30 23:27:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Sep 2015 23:24:36 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > No tak, czyli przylepiona do ramy okna?

    Chyba nie... Naprawdę te kasety robią za wypełnienie między oknem a
    nadprożem? Nawet nie brałem tego pod uwagę, jako skrajnie bez sensu i mega
    mostek z zerową izolacją.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2015-10-01 09:12:19
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2015-09-29 21:29, Adam Sz. wrote:

    > 3 * 4800 * 17 * 3,2 = 783360Wh = 783kWh
    >
    > Reszte sobie mozesz podstawic - ogrzewanie gazem ~0,4 pln / kWh, czyli rocznie
    > lekko ponad 300 pln.
    >
    > Trzy stowy co sezon piechota nie chodza, wiec lepiej zadbac o solidna izolacje
    > tego, szczegolnie ze wymaga to wiecej czasu i checi, niz kasy, czy
    > umiejetnosci :)
    >
    > Ja z wyboru nie mam zadnych rolet, w sumie nie zaluje bo nie widze
    > dla nich u mnie w domu zastosowania :)
    > pozdr.

    Cos nie halo te wyliczenia, albo znaczna nieznajomosc rolet nadstawnych.

    Mam 17 rolet nadstawnych, w sumie 2,8m2 powierzchni.
    Z zewnatrz sa ocieplone 16-20cm styropianu, od srodka 2cm (tyle mi
    brakowalo do zlicowania z tynkiem).
    W samej kasecie jest 3-7cm twardego styropianu (w postaci wkladek
    dopasowanych do kasety).
    Sama kaseta to nie blacha, jak tu piszecie, a normalna struktura
    komorowa grubosci ok. 1-1,5cm. Zimne powietrze nie "hula" w rolecie jak
    tu piszecie, bo aby hulalo - musial by byc przewiew. A tu jest tak - jak
    roleta zwinieta - to wypelnia dosc szczelnie kasete, dodatkowo zatyka
    otwor grubszym koncem. Jak rozwinieta - to przeciez otwor na rolete w
    kasecie tez jest w wiekszosci wypelniony sama roleta - jest pewnie jakas
    szczelina (we wloski nie wierze) ale niewielka - kilka mm.

    Pomiary pirometrem przy -15 2-3 lata temu w mojej chatce:
    Szyba od wewnatrz: 7-11st.
    Rama okna: 5-9st.
    Kaseta (rewizja dolna): 12st, przy samej ramie ok. 9st.
    Kaseta (ocieplony tyl): 14st.
    Kaseta (dziurka od tasmy, temp. po przylozeniu): 4st.
    W pomieszczeniu 21st.

    Takze nie demonizujmy tego rozwiazania - jak jest przyzwoicie wykonane
    to nie jest takim strasznym mostkiem - na pewno nie wiekszym niz kiepsko
    ocieplone balkony, zle wykonczone drzwi tarasowe itp.

    yarecky.

  • 58. Data: 2015-10-01 12:41:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 23:27, Borys Pogoreło pisze:

    > Chyba nie... Naprawdę te kasety robią za wypełnienie między oknem a
    > nadprożem? Nawet nie brałem tego pod uwagę, jako skrajnie bez sensu i mega
    > mostek z zerową izolacją.

    A nie ma jakichś ocieplanych skrzynek? Bo wydawało mi się, że kiedyś się
    gdzieś na takie natknąłem...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 59. Data: 2015-10-01 19:30:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 1 Oct 2015 12:41:45 +0200, Kżyho napisał(a):

    > A nie ma jakichś ocieplanych skrzynek? Bo wydawało mi się, że kiedyś się
    > gdzieś na takie natknąłem...

    Są, ale tam jest max 2-3cm styropianu między kasetą a roletą w najwęższym
    miejscu - musi być miejsce na zwinięcie rolety. Zawsze coś, ale szału nie
    będzie. Uśredniając takie półokrągłe coś do nawet 5cm wychodzi U w
    okolicach 0,6.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2015-10-08 19:40:52
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-09-28 o 21:41, Frez pisze:
    Przykleiłem.Znalazłem jakiś klej den Braven z Castoramy który w spisie
    treści miał zarówno PCW jak i styropian.
    Mam nadzieję,że nie odpadnie