  • 1. Data: 2015-09-24 15:04:03
    Temat: Czujniki ruchu rownolegle
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Czy czujniki ruchu można łączyć równolegle? Mam trzy halogeny i trzy
    czujniki ruchu. Do tej pory każdy czujnik włączał swój halogen. Chciałbym
    aby dowolny czujnik włączał wszystkie trzy. Obciążalność jest ok. Czujniki
    mają 1kW, a ja potrzebuję 3x150W kable też mam pociągnięte (bo
    profilaktycznie dawałem 4-żyłowe). Wszystko na jednej fazie i jednym
    bezpieczniku.

    Pytanie sprowadza się do tego czy jak jeden czujnik włączy przekaźnik i da
    napięcie na hologeny i to napięcie pojawi się też na wyjściach innych
    czujników to im to nie zaszkodzi.

    Jeśli to prosty przekaźnik to oczywiście nie zaszkodzi, ale pytam na wszelki
    wypadek bo żadnego czujnika nie rozbierałem a te co mam są zgrzane i
    nierozbieralne, a że chińczyki różne pomysły mają to wolę zapytać. Ps.
    instrukcja milczy w tym temacie.

    Ps. Jeszcze jedno pytanie w czym czujnik mikrofalowy jest lepszy od
    podczerwieni. Czy chodzi tylko o fałszywe wzbudzenia od kota/psa czy jest
    jeszcze jakaś zaleta?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-09-24 17:44:40
    Temat: Re: Czujniki ruchu rownolegle
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-09-24 o 15:04, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie sprowadza się do tego czy jak jeden czujnik włączy przekaźnik i
    > da napięcie na hologeny i to napięcie pojawi się też na wyjściach innych

    Jeżeli wszystkie są identyczne, to można zaryzykować że równoległe
    podłączenie zadziała. Z zaznaczeniem na "zaryzykować". Diabli wiedzą co
    chińczyk wymyślił.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-09-24 17:52:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sa na przekaznikach i nie pomylisz faz i zer to zadziala.

  • 4. Data: 2015-09-24 18:10:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Pytanie sprowadza się do tego czy jak jeden czujnik włączy przekaźnik i
    > da napięcie na hologeny i to napięcie pojawi się też na wyjściach innych
    > czujników to im to nie zaszkodzi.

    Z dużą pewnością nie zaszkodzi: rozbierałem kilka, na wyjściu zawsze był
    zwykły przekaźnik mechaniczny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2015-09-24 22:07:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Czy czujniki ruchu można łączyć równolegle?

    Jeden warunek: wszystko z jednej fazy.

  • 6. Data: 2015-09-25 10:08:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Z dużą pewnością nie zaszkodzi: rozbierałem kilka, na wyjściu zawsze był
    > zwykły przekaźnik mechaniczny.

    Dzięki

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-09-25 10:09:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jeden warunek: wszystko z jednej fazy.

    Jak pisałem warunek spełniony.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-09-25 10:15:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 września 2015 15:04:08 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Pytanie sprowadza się do tego czy jak jeden czujnik włączy przekaźnik i da
    > napięcie na hologeny i to napięcie pojawi się też na wyjściach innych
    > czujników to im to nie zaszkodzi.
    Miałem tak kilka lat w dwóch lampach z czujnikiem i działało. Ale czy czujnik
    czujnikowi równy to nie wiem. raczej tak-ta sama chińska produkcja więc powinno być
    ok.

  • 9. Data: 2015-09-25 11:18:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Miałem tak kilka lat w dwóch lampach z czujnikiem i działało. Ale czy
    > czujnik czujnikowi równy to nie wiem. raczej tak-ta sama chińska produkcja
    > więc
    > powinno być ok.

    Dzięki

    Pozdrawiam