    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym uszczelnić połączenie ściany z dachem
    Date: Tue, 19 Dec 2023 12:28:51 +0100

    W dniu .12.2023 o 11:35 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Było zrobione wiele lat temu.

    > No właśnie nie jest, a sytuacja powtarza się co kilka lat.

    Tam jest parę miejsc gdzie to można spartolić, np blacha przymocowana do
    styro na sztywno z papą, Trzeba tak to zrobić aby papa mogła pracować pod
    blachą.

    > Od góry toto jest zapaćkane jakimś dekarskim uszczelniaczem - może on ma
    > ograniczoną wytrzymałość w czasie i trzeba go wywalić i czymś zastąpić?
    >
    > Najbardziej podejrzane są okolice drzwi balkonowych.

    Ten uczelniacz ma pełnić rolę dekoracyjną. Jak cieknie to znaczy, że nie
    ma wcinki obróbki w ścianę.
    Pewnie blacha jest przymocowana tylko kołkami do ściany, przez papę i od
    góry napaćkane uszczelniacza dla "szczelności" - tak zrobione zawszę
    będzie ciekło po pewnym czasie.

    Tu masz rysunek jak to powinno wyglądać (u Ciebie nie będzie tych
    zawijasów, bo masz papę). Mocowanie tej blachy nie może dziurawić papy.

    https://receptynadom.pl/powinny-byc-zrobione-obrobki
    -blacharskie-dachu-scianie-ogniowej/

    TG