    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 23 Sep 2021 04:53:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 13:40:36 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > https://www.mpwik.com.pl/view/faq/czy-do-dezynfekcji
    -wody-w-warszawie-stosuje-sie-zwizki-chloru-i-jaka-j
    est-zawartosc-chloru-w-wodzie-dostarczanej-do-mieszk
    ancow

> [...]
    > jest zawartość chloru w wodzie dostarczanej do mieszkańców?
    > (...)
    > Dezynfekcja wody w tej stacji jest prowadzona z użyciem mieszaniny chloru
    > i dwutlenku chloru.
    >
    > Podstawowym parametrem kontrolowanym w wodzie poddanej dezynfekcji jest
    > chlor wolny, który określa zawartość środka dezynfekcyjnego pozostałego w
    > wodzie. Przepisy regulujące jakość wody dostarczanej przez polskie
    > przedsiębiorstwa wodociągowe do odbiorców określają dopuszczalne stężenie
    > chloru, mierzone w punkcie czerpalnym u konsumenta (tj. w kranie), na
    Nie wiem co pijesz, ale zaprzestań, bo to niezdrowe

    "Czy w procesie uzdatniania wody w Warszawie stosuje się ozonowanie i jaka jest
    zawartość ozonu w wodzie uzdatnionej?

    Ozon w naszych stacjach uzdatniania wody jest stosowany do utleniania zanieczyszczeń
    zawartych w wodzie, które mogłyby wpływać niekorzystnie na jej barwę, smak i zapach.
    Tak więc dzięki stosowaniu ozonowania w procesie technologicznym zanieczyszczenia są
    skutecznie usuwane z wody. W Stacjach Uzdatniania Wody ,,Filtry" i ,,Praga"
    wykorzystujemy ozon w procesie utleniania poprzedzającym filtrację na złożach węgla
    aktywnego, po którym następuje jeszcze filtracja powolna oraz dezynfekcja wody z
    użyciem dwutlenku chloru. Natomiast w Zakładzie Północnym woda jest ozonowana
    pomiędzy dwoma etapami procesu koagulacji, po których następuje stabilizacja,
    filtracja oraz dezynfekcji wody. (więcej o procesach uzdatniania wody w naszych
    stacjach: http://warszawskakranowka.pl/jak-uzdatniamy-wode-w-w
    arszawie).

    https://mpwik.com.pl/view/faq/czy-w-procesie-uzdatni
    ania-wody-w-warszawie-stosuje-sie-ozonowanie-i-jaka-
    jest-zawartosc-ozonu-w-wodzie-uzdatnionej

    https://img.wprost.pl/img/sprzet-do-ozonowania-wody/
    ab/46/0e311ee1de218cbxxd9c6122268a.jpeg