    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 24 Sep 2021 16:10:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 September 2021 at 00:56:00 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    > A może sprawdź skuteczność bardzo starej metody przechowywania wody. Jak brali wodę
    na żaglowce to do każdej beczki wrzucali srebrna monetę i woda się nie psuła. Złom
    srebrny drogi nie jest. Jak by zadziałało to jednym widelcem bez zęba kilka pokoleń
    by wodę uzdatnialo.
    Srebro zadziała, ale to metal ciężki i sole srebra zanieczyszczą podjazd, trawę

    Bo srebro nie jest czyste, ale z domieszka ołowiu.

    Ale pytanie powinien zmienić na
    Jak powstrzymać rozwój glonów w beczce z deszczówką

    a jak chce zabić życie to planuje wode zatruć

    Jak doda witaminy C, czyli kwasu askorbinowego, to będzie mial beczkę z kwasem o mocy
    słabego octu.

    Jak bedzie mył, pryskal podjazd to trawa wyschnie a jak umyje samochód co kilka dni,
    to blacha zardzewieje, a jak opróżni beczke szybko i woda spłynie do kanalizacji to w
    oczyszczalni to wykryja bo słaby kwas octowy im zabije kultury bakterii i sprawdzą
    kto trujący syf wlał do kanalizacji.

    Glony już przestały narastać , bo jest zimno i należy beczkę opróżnić przed
    nadejściem nocnych przymrozków, aby nie pękła od lodu.

    Zrobie dla niego dezynfekcję wody diodami UV i je zamknę hermetycznie w rurce UV i
    dodam solara do zasilania

    Mam świetlówki UV, ale one wymagają przetwornicy do zasilania i są gabarytowo duże.

    Jak zainstaluje takie urządzenie w beczce i pokaże że glony nie rozwijają się, to
    cała wieś się zleci i każdy będzie chciał miec to samo u siebie.

    Bo to rozwiązanie nieinwazyjne, ekologiczne i nie zabija życia.

    Jedyne co, to ogranicza rozwój glonów, tak jak w wodzie oświetlonej słońc em, czy
    wodzie zasolonej.

    Ale zrobi jak zechce

    Ja bym żadnego chemicznego syfu nie dodawał do deszczówka, bo dziadek używał
    deszczówki do podlewania ogródka, bo woda jest neutralna i bez chloru, bez
    zanieczyszczeń, bo to zdrowa deszczówka, także do mycia.