    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 24 Sep 2021 16:18:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 September 2021 at 01:10:03 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    wodę na żaglowce to do każdej beczki wrzucali srebrna monetę i woda się nie psuła.
    Złom srebrny drogi nie jest. Jak by zadziałało to jednym widelcem bez zęba kilka
    pokoleń by wodę uzdatnialo.
    > Srebro zadziała, ale to metal ciężki i sole srebra zanieczyszczą podjazd, trawę
    >
    > Bo srebro nie jest czyste, ale z domieszka ołowiu.
    >
    > Ale pytanie powinien zmienić na
    > Jak powstrzymać rozwój glonów w beczce z deszczówką
    >
    > a jak chce zabić życie to planuje wode zatruć
    >
    > Jak doda witaminy C, czyli kwasu askorbinowego, to będzie mial beczkę z kwasem o
    mocy słabego octu.

    > Jak bedzie mył, pryskal podjazd to trawa wyschnie a jak umyje samochód co kilka
    dni, to blacha zardzewieje, a jak opróżni beczke szybko i woda spłynie do kanalizacji
    to w oczyszczalni to wykryja bo słaby kwas octowy im zabije kultury bakterii i
    sprawdzą kto trujący syf wlał do kanalizacji.

    > Glony już przestały narastać , bo jest zimno i należy beczkę opróżnić przed
    nadejściem nocnych przymrozków, aby nie pękła od lodu.

    > Zrobie dla niego dezynfekcję wody diodami UV i je zamknę hermetycznie w rurce UV i
    dodam solara do zasilania

    > Mam świetlówki UV, ale one wymagają przetwornicy do zasilania i są gabarytowo duże.

    > Jak zainstaluje takie urządzenie w beczce i pokaże że glony nie rozwijają się, to
    cała wieś się zleci i każdy będzie chciał miec to samo u siebie.

    > Bo to rozwiązanie nieinwazyjne, ekologiczne i nie zabija życia.
    >
    > Jedyne co, to ogranicza rozwój glonów, tak jak w wodzie oświetlonej słońc em, czy
    wodzie zasolonej.

    > Ale zrobi jak zechce
    >
    > Ja bym żadnego chemicznego syfu nie dodawał do deszczówka, bo dziadek używał
    deszczówki do podlewania ogródka, bo woda jest neutralna i bez chloru, bez
    zanieczyszczeń, bo to zdrowa deszczówka, także do mycia.
    To zapomniałem
    o witaminie C w wodzie

    "Ascorbic acid is a weak acid (pKa= 4.2), only slightly stronger than vinegar. When
    dissolved in water, vitamin C is sour but less so than citric acid found in lemons
    and limes. Can large quantities of a weak acid such as ascorbate cause problems in
    the body? The answer is, sometimes, in some situations.