    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Date: Wed, 22 Oct 2014 22:28:31 +0200
    <6...@g...com>
    <m286r5$7rm$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <m288tq$f2s$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <m28bj2$p01$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <m28fvi$ljo$2@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m291tn$9lr$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 o 22:14, k...@g...com pisze:
> [...]
    niewielką wartość księgową bo albo są zamortyzowane albo zaraz będą zamortyzowane

    się to z wymianą, na koszt właściciela oczywiście, wszystkich okien na takie jakie
    były w oryginale. Przy okazji wyrwał z urzędu trochę kasy na zrobienie elewacji i
    balkonów. Po pomalowaniu, bo jeszcze robią, całkiem przyjemnie będzie wyglądał.
    Oczywiście wartość budynku podskoczy z zera złotych do kosztów remontu. Ale nie będą
    to miliony a jakieś dziesiątki tysięcy na cały budynek. Maksymalnie z powodu podatku
    katastralnego mój czynsz może zrosnąć o 10 złotych miesięcznie. W przypadku domku o
    wartości 500 tysięcy złotych będzie to 400 złotych miesięcznie. Projekt podatku
    katastralnego został zerznięty od państw w których funkcjonuje od zawsze i jest czymś
    normalnym. Według założeń właściciel sam wycenia wartość. W przypadku rażącego
    zaniżenia wartości US powiększa ją o kilka procent i wykupuje za taką powiększoną
    kwotę. Oczywiście wyp
    ro

    związane z nieruchomościami. O wartości nic nie było. Jak wszystkie to wszystkie.
    Dlaczego nie warto rażąco zaniżać napisałem. Przy drobniejszych sporach mieli być na
    zasadach ogólnych powoływani biegli.

    > Nie będzie dokąd nie zostanie sprzedana. Przy sprzedaży i w jeszcze kilku
    przypadkach takich jak darowizna nieruchomość o zerowej wartości księgowej zyskuje
    mową wartość. Amortyzacja w przypadku podatku katastralnego jest tylko dla potrzeb
    obliczania podatku. I nie ma nic wspólnego z rzeczywistą wartością nieruchomości.

    Jesteś w 'mylnym błędzie'. Jeśli podatek katastralny miałby wejść to
    tylko i wyłącznie od wartości rzeczywistej nieruchomości.
    I właściciel mieszkania wartego 500tys w starej kamienicy oraz domu o
    wartości 500tys na wsi zapłacą taki sam podatek.

    --
    Pete