  • 201. Data: 2014-03-03 13:02:20
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 00:16:43 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > A Daichman to sieciowka. No i OK niech tak bedzie. Probowalem i jakosc
    > no niestety... ale nie o tym.
    Żeby nie było że Deichmanna reklamuje i że on taki ok: "garniturowych"(a w takich
    zmuszony jestem chodzić codziennie) butów tam dla mnie nie mają i te kupuję via net
    ale polskiego producenta(chociaż diabeł go tam wie czy on np. podeszwy z Chin nie
    zamawia). W Deichmannie kupuję takie buty żeby wieczorem na spacer wyjść czy
    rowerkiem pojeździć oraz do sklepu(lokalnego czy marketu;) się przejść.
    Te buty tak około 6-10 miesięcy wytrzymują i później Deichmann oddaje mi kasę a ja
    kupuje kolejne;)

  • 202. Data: 2014-03-03 13:02:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-03 12:02, Kris pisze:

    > A to bezdyskusyjnie: facebooka nie masz z kart kredytowych nie korzystasz, do
    smartfonów i tabletów sceptyczne nastawienie masz, na dyskach gogle czy innych
    dropboxach swoich fotek i dokumentów nie chcesz przechowywać;)
    > Zmień się Maniek bo dodatkowym podatkiem tych "nie trendy" obłożą niedługo.

    No tak jest. :-)
    Co poradze, ze nauczylem sie korzystac tylko z tego czego potrzebuje?
    Facebooka nie potrzebuje. Kart kredytowych tez nie. Smartfon.... No
    ostatnio moj stary sprawdzony telefon dal ciala dwa razy. Wiec pewnie
    zbliza sie moment zmiany. No i co tu kupic, co tu kupic?
    Ale wiesz, nie czuje sie przez to gorszy. Nie majac firmowego konta na
    FB nikt mnie nie zbojkotuje. :-) Nie dostane hejtow i innych podobnych
    przez byc moze czyjas zmowe.
    Zobacz do czego moze doprowadzic monopol w sieci googla i fb.
    Konkurencja moze byc w stanie wykonczyc jak najbardziej uczciwa firme
    atakujac ja w sieci. Kto wie czy nie bylo tak w przypadku wlasciciela
    Reserved?
    To moim zdaniem ogromne zagrozenie ktore zdaje sie malo kto docenia, a
    prawo niewystarczajaco za tym podaza. Za gloszenie nieprawdy w radio,
    telewizji, prasie mozna byc sadzonym. Za niesluszne hejty itp., czy
    wypisywanie innych bzdur w sieci juz nie.
    Placenie gotowka w kasie sklepowej tez nie nastrecza mi zadnego
    problemu. Nie jestem maniakiem kart kredytowych. Bankom za bardzo zalezy
    na tym zebym ja mial tlumaczac jakie to dla mnie wygodne. Strasznie
    lubia dawac te karty. To musi byc niezly biznes.

    Pozdro.. TK

  • 203. Data: 2014-03-03 13:32:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-03 13:02, Kris pisze:
> [...]
    > Te buty tak około 6-10 miesięcy wytrzymują i później Deichmann oddaje mi kasę a ja

    Czyli moje wrazenia z macania sie potwierdzaja. Prawie nie maja prawa
    sluzyc wiecej jak jeden sezon. :-)
    Ale niezly ten Daichman. Sprzeda jedna pare, a pozniej wyposaza ludzi do
    konca zycia... :-))
    Oby tak dalej to moze szybciej sie skonczy. :-)
    Z butami to ja mam problem rozmiarowy. Praktycznie nie kupuje tego co
    bym moze chcial tylko to co jest, a cena to rzecz drugorzedna. Jak
    zauwazyles chinszczyzna sprzedawana gdzies tam w sklepach rozjezdza sie
    rozmiarowo. Wiec zostaja mi chcial nie chcial marki. Ale dzieki temu
    kupuje buty raz na kilka lat. Czasem moze kupilbym cos nowego, ale
    dochodze do wniosku, ze przeciez nie potrzebuje. To niekobiece
    podejscie. One co rok musza miec przeciez nowe. Tyle, ze tu dochodzi
    jeszcze jakosc materialow, waga i ogolnie wygoda. Od lat kiedy nie
    kupuje tzw. tanich butow nigdy nie zastanawialem sie, czy jak zdejme
    buty u kogos to firanki nie zzolkna. :-)

    Pozdro..TK

  • 204. Data: 2014-03-03 13:59:28
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-03 10:48, Ergie pisze:

    > Żona bierze auto i jedzie do fryzjera - ja nie mam wątpliwości czy to
    > jest cel zarobkowy czy prywatny - jeśli ktoś ma to znaczy że od
    > ciągłego oszukiwania już mu się w głowie pomieszało.

    No dobra, a teraz wyobraź sobie taką sytuację, że żona bierze auto,
    jedzie do fryzjera, bo ją prosiłem, aby w moim imieniu uzgodniła
    szczegóły usługi, którą będę wykonywał fryzjerowi, a przy okazji robi
    sobie trwałą. Czy był to użytek w celach prowadzenia działalności czy
    też li tylko prywatny?

  • 205. Data: 2014-03-03 14:01:33
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-03 10:45, Ergie pisze:

    > Wybacz, ale jak nie ma z czego to zamyka działalność. Trudno, nie
    > udało się i tyle - może następnym razem uda się lepiej. Jestem
    > uczulony na takie gadanie sorki panowie w tym miesiącu nie mam z czego
    > wam zapłacić - mówi właściciel firmy do pracowników na budowie i
    > odjeżdża swoim nowym BMW.

    Pier....sz od rzeczy. Nie mówimy tu o oszukiwaniu pracowników. Nigdy
    nikogo nie oszukałem i nie jestem winien ani jednej złotówki. Powiem
    więcej. Bywało, że sam nie zarobiłem lub nawet dołożyłem do interesu,
    ale każdy kto miał coś ode mnie dostać dostał tyle ile było uzgodnione.
    Być może dlatego nie dorobiłem się nowego BMW.

    Ile czasu prowadziłeś swoją działalność gospodarczą?
    Śmiem twierdzić i idę o zakład, że się nie mylę, iż nigdy nie
    prowadziłeś działalności gospodarczej i nie masz najmniejszego pojęcia o
    jej prowadzeniu.
    Niestety zaczynasz prowadzić działalność i się dowiadujesz, że cała
    buchalteria cię przerasta, a ilość generowanych papierów, pozwoleń i
    zaświadczeń jest tak ogromna, że nie masz czasu na nic innego jak tylko
    i wyłącznie na obsługą zobowiązań w stosunku do państwa i urzędów. Urząd
    Skarbowy, ZUS, Ochrona środowiska, Gmina i podatek od nieruchomości,
    Sanepid, wywóz nieczystości, badania elektryczne, normy, atesty itd.
    Przy czym każdy z tych urzędów uważa, ze jest najważniejszy i za wszelką
    cenę stara się ci dopierdolić karę za cokolwiek.
    Można to ująć takim oto zdaniem: "Panie przedsiębiorco wyruchaliśmy
    pana, jak pan dalej nie ma z czego to niech pan zwija interes, a my
    sobie poszukamy kolejnego frajera".

    > Uważam że nie w porządku jest niepłacenie podatków. Jak ktoś nie umie
    > prowadzić biznesu i nie ma nic odłożonego na czarną godzinę to niech
    > pracuje w biedronce na kasie.

    Nie mówimy tu o nieuczciwych przedsiębiorcach, ale o takich co uczciwie
    płacą.

    > Bo to nie jest koszt. Nie dostrzegasz idiotyzmu swojej argumentacji -
    > "skoro ponoszę ryzyko to mogę oszukiwać" - toż to absurd.

    Ty jak ten US czy ZUS zakładasz z góry, że jednak każdy oszukuje.

    > ROTFL. Człowiek uczciwy doskonale wie gdzie jest granica. Np.
    > praktycznie każdy potrzebuje aparatu do dokumentowania swojej pracy,
    > ale wcale nie musi to być aparat za 10 tysięcy i komplet szkieł za dwa
    > razy tyle bo córka przedsiębiorcy lub robić zdjęcia.

    Znów pier....sz głupoty.
    Dam ci swój przykład. W pewnym momencie potrzebowałem aparatu cyfrowego.
    Kupiłem kompakt za ok. 1500zł. bo wydawało mi się, że taki mi akurat
    wystarczy. Jednak szybko się okazało, że ten aparat w pewnych warunkach
    nie spełnia moich potrzeb i oczekiwań i powinienem był jednak kupić
    porządną lustrzankę z wymienną optyką za ok. 3500-4000zł.
    Dochodzimy do sedna: Ty uważasz, że wiesz lepiej co mnie jest potrzebne
    i z góry zakładasz, że nie mam prawa kupić nawet aparatu za 1500zł tylko
    powinienem kupić za 500zł, a ja natomiast uczę się na własnych błędach i
    tego doświadczam.

    > Już pisałem: żona bierze to auto i jedzie do fryzjera.

    Dlatego należy zlikwidować wszelkie odliczenia, uprościć buchalterię,
    obniżyć podatki i stworzyć takie mechanizmy, dzięki którym
    przedsiębiorca będzie kupował to na co go stać, uwzględniając grubość
    swojego portfela oraz opłacalność takiego zakupu.
    Jeden kupi starego Opla, a drugi najnowsze BMW
    Będzie potrzebował do działalności firmy, a będzie używał prywatnie -
    nie ma problemu. Nikt nie musi tego kontrolować i wymyślać co 2 miesiące
    nowej ustawy "jak dać tak, żeby zabrać".

  • 206. Data: 2014-03-03 14:03:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 10:45:27 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Lenin wiecznie żywy. Masy są ciemiężone więc masy mają prawo powstać.
    > Oszustwa powstają bo są oszuści. Jak ktoś uważa że podatki są zbyt wysoki by
    > uczciwie prowadzić działalność to niech jej nie prowadzi a pracuje na kasie
    > w biedronce.

    Patriotyzm jak sam skurwysyn. Przepraszam wszystkich w imieniu Slaska za
    niego - ja sie do niego nie przyznaje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 207. Data: 2014-03-03 14:14:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 12:53:05 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > twoja historyjka jest zbieżna z historyjką dwóch wieśniaków. Szli i zobaczyli na
    drodze gówno. Jeden zaproponował drugiemu że jak tamten zje gówno to da mu sto
    złotych. Tamten zjadł i dostał stówę. Idą dalej i leży drugie gówno. Ten co zjadł
    zaproponował drugiemu że da mu stówę jak też zje gówno. Zjadł i zarobił stówę. Nie
    wydaje ci się że oni te gówna darmo zjedli?

    Ta historyjka tylko potwierdzasz, ze w tym wypadku wyzsza cena lokalna
    nie ma znaczenia - bo i tak Ciebie to wyjdzie na zero. Ale rozwinmy
    ta historyjke.

    Od kazdego zaplaconego zjedzonego gowna jest sciagany podatek.
    Jezeli to gowno wysral francuz (carrefour) to Twoja gmina i nasz kraj
    nie zobaczy ani zlotowki tego podatku. W efekcie budzet nic nie zarobi.

    Jezeli to gowno wysral lokalny przedsiebiorca - to ten podatek trafi
    do budzetu i zasili kase Twojej gminy i ogolnie budzetu panstwa.
    W efekcie tego zmniejsza sie dziura budzetowa, a dzieki temu panstwo
    nie bedzie musialo nakladac kolejnych bzdurnych obciazen na lokalnych
    przedsiebiorcow. To spowoduje, ze cena gowna lokalnego bedzie spadac.

    Nie widzisz tej prostej zaleznosci? Placisz niby wiecej (ale tez inni
    Tobie placa wiecej) - niby wychodzimy na tym na zero a jednak panstwo,
    gmina i w efekcie cala reszta normalnych obywateli z tego korzysta, bo
    gowno stanialo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 208. Data: 2014-03-03 14:22:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 13:02:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zobacz do czego moze doprowadzic monopol w sieci googla i fb.

    Jaki monopol. FB tworzy spolecznosc, nie odwrotnie.

    > To moim zdaniem ogromne zagrozenie ktore zdaje sie malo kto docenia,

    Przypuszczam, ze gdyby nie bylo FB / twittera / innych spolecznosciowek
    to taki Majdan bylby zrownany z ziemia, a my nawet bysmy sie nie zorientowali
    ze za nasza granica nie ma juz Ukrainy tylko Rosja.

    Akurat spolecznosciowki to sila dla zwyklych obywateli w walce z korporacjami,
    nieuczciwymi instytucjami i firmami. Oczywiscie mozna jej uzyc takze do zlych
    celow ale od tego powinny byc szybko reagujace sady.

    Zobacz na to co zrobil NTV w polaczeniu z Canal+ (NC+) i co dzialo sie na
    FB. Tylko i wylacznie dzieki tej akcji francuzi nie wyj**i dziesiatek tysiecy
    Polakow w kakao.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 209. Data: 2014-03-03 14:49:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 13:32:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ale niezly ten Daichman. Sprzeda jedna pare, a pozniej wyposaza ludzi do
    > konca zycia... :-))
    Większość ludzi nie korzysta ze swoich praw. A taki Deichmann daje dwa lata pisemnej
    gwarancji i jeszcze za każdym razem przy zakupie sprzedawczynie o tym przypominają.
    A ludziska butów reklamować masowo nie chcą nie wiem czemu. Jak się telewizor popsuje
    to w ramach gwarancji każdy zgłasza a buty to już krempacja jakaś;)

    > Z butami to ja mam problem rozmiarowy. Praktycznie nie kupuje tego co
    > bym moze chcial tylko to co jest, a cena to rzecz drugorzedna.
    To tak jak ja z butami "garniturowymi"
    Ale mam już sprawdzone modele i sprzedawców w sieci więc jak zamawiam to pasują.
    Ceny trochę inne jak w Deichmannie ale chodzę w tym po 10godz dziennie to byle co być
    nie może.

  • 210. Data: 2014-03-03 14:51:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > Zobacz na to co zrobil NTV w polaczeniu z Canal+ (NC+) i co dzialo sie na
    > FB. Tylko i wylacznie dzieki tej akcji francuzi nie wyj**i dziesiatek

    Pełna zgoda. Z tą uwagą że nie trzeba do tego FB. Jeszcze kilka lat temu w
    czasach przed FB i NK ludzie też potrafili się skrzyknąć. Nawet na grupach
    dyskusyjnych w okresie ich świetności ludzie skrzykiwali się na akcje
    społeczne jak choćby zbiorowe fotografowanie w supermarketach.

    Internet dał ludziom możliwość do swobodnego komunikowania się i przede
    wszystkim dał możliwość sprawdzenia każdej wiadomości u źródła - już nie
    trzeba ufać dziennikarzom, skoro źródło jest tylko jeden link dalej :-)

    Pozdrawiam
    Ergie