  • 1. Data: 2014-02-27 10:45:07
    Temat: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie

    Jako, ze z rok temu rozmawialismy o tym jak to dobrze w kraju prowadzic
    dzialalnosc gospodarcza, jak to demokracja wplywa na nasze zycie, jakich
    mamy rzadzacych i jaki jest nasz wplyw na nich:

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/p
    olski-rzad-okrada-kierowcow-w-majestacie-prawa,19965
    08,339

    Uprzedze, ze nie warto doszukiwac sie racjonalnego myslenia, bo nie o to
    tu chodzi by cos wogole w kolejnych podatkach bylo racjonalne.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-02-27 10:54:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 10:45:07 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Uprzedze, ze nie warto doszukiwac sie racjonalnego myslenia, bo nie o to
    > tu chodzi by cos wogole w kolejnych podatkach bylo racjonalne.
    Najlepszy jest ten fragment:
    "Do pierwszej grupy zaliczyć można będzie wyłącznie pojazdy, których konstrukcja nie
    pozwala na wykorzystywanie ich do innych celów, niż te związane z profilem
    prowadzonej przez nas działalności. W tym przypadku przedsiębiorca zobligowany będzie
    również do prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu. Ta zawierać ma m.in.
    dokładne daty, opis trasy, liczbę pokonanych kilometrów i dane kierowcy. Informacje o
    każdym tego typu pojeździe trzeba będzie zgłosić do urzędu skarbowego."
    Chcesz odliczać VAT i paliwo musisz szczegółowa ewidencję prowadzić. A jak w
    ewidencji wpiszesz że jechałeś z punktu A do punktu B i było to 50km to US
    zakwestionuje bo najkrótsza droga z A do B wynosi 30km więc jechałeś naokoło aby
    skarbówke oszukać;)

  • 3. Data: 2014-02-27 11:03:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jako, ze z rok temu rozmawialismy o tym jak to dobrze w kraju prowadzic
    > dzialalnosc gospodarcza, jak to demokracja wplywa na nasze zycie, jakich
    > mamy rzadzacych i jaki jest nasz wplyw na nich:

    Już Ci kiedyś pisałem - to nie jest mój wymarzony rząd. Nie jestem też jego
    rzecznikiem, więc nie widzę powodu by się tłumaczyć z jego poczynań. I to że
    popieram tzw. podatek śmieciowy nie oznacza że popieram wszystkie poczynania
    rządu!

    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/p
    olski-rzad-okrada-kierowcow-w-majestacie-prawa,19965
    08,339

    Nie było artykułu w żadnym innym portalu? Tu już sam tytuł mnie odrzuca. Mam
    awersję do dziennikarzy którzy nie rozróżniają słów "kraść" oraz "podatek".

    A wracając do meritum. Nie znam żadnego dobrego rozwiązania kwestii
    wykorzystywania służbowych samochodów do prywatnych celów, więc ciężko mi
    stwierdzić czy to nowe rozwiązanie jest lepsze czy gorsze od poprzedniego.

    Natomiast wiem że osoby prowadzące działalność nagminnie oszukują Państwo
    (czyli także mnie) każda próba zmniejszenia skali tego oszustwa jest IMO
    dobra.

    > Uprzedze, ze nie warto doszukiwac sie racjonalnego myslenia, bo nie o to
    > tu chodzi by cos wogole w kolejnych podatkach bylo racjonalne.

    Już kiedyś pisałem niech ktoś wymyśli sposób przy przedsiębiorcy nie
    wrzucali w koszty prywatnego użytku samochodów to wtedy możemy podyskutować
    by w koszty wrzucać cały VAT.

    Pewnie że wolałbym aby to załatwić w inny sposób - ścigać jak pospolitych
    oszustów podatkowych wszystkich którzy w koszta wrzucają więcej niż powinni
    np. paliwo na którym żona jechała do fryzjera, ale w naszym społeczeństwie
    niestety wymagałoby to olbrzymiej armii urzędników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-02-27 11:12:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 11:03:01 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Już kiedyś pisałem niech ktoś wymyśli sposób przy przedsiębiorcy nie
    > wrzucali w koszty prywatnego użytku samochodów to wtedy możemy podyskutować
    > by w koszty wrzucać cały VAT.

    Jakby panstwo zabieralo maksimum te 10-15% w podatkach (w sumie), a nie
    60-80% jak teraz to zapewniam ze ZADEN przedsiebiorca by nie kombinowal
    z jakims odliczaniem vatu bo po prostu by mu sie to nie oplacalo.

    Ale rzad jest pazerny i chytry, a jak wiadomo chytry dwa razy traci.
    I dlatego ja sobie do firmy kupie "specjalistycznego" malego vana za 2k
    i bede nim codziennie "jezdzil" na konserwacje sprzetu ktorego uzywam
    na codzien ~75km od mojej siedziby. Bedzie trzeba prowadzic ewidencje?
    Nie ma sprawy - juz teraz moge wydrukowac gdzie jezdzilem na rok do przodu.

    Mysle, ze zrobi tak spora czesc przedsiebiorcow, wliczajac w koszty
    paliwo do kilku osobowek z rodziny. Niech zaczna w koncu sciagac CIT ze
    spolek z zagranicznym kapitalem, a sie od***a od malych przedsiebiorcow,
    bo to jest jawne niszczenie rodzimego kapitalu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-02-27 11:25:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 10:54, Kris pisze:

> [...]
    zakwestionuje bo najkrótsza droga z A do B wynosi 30km więc jechałeś naokoło aby

    Tego nie da sie w zaden sposob wytlumaczyc. Mi po prostu rece opadaja.
    Wyobrazasz sobie prowadzenie takiej ewidencji i malo tego. Musisz
    zglosic kazdy pojazd do US. No nie wiem, moze na Slasku bedzie jakos
    lepiej, ale poki co to ja ulatwien nie widze. A ze nie chodzi tu o
    uszczegolowienie przepisow, sprawiedliwosc spoleczna czy jak tam to
    zwal, swiadczy zapis o mozliwosci odliczenia VAT od 1 lipca 2015 roku,
    czyli 1,5 roku po zabraniu de facto VAT mniejszym firmom. To nic innego
    jak jawna grabiez i to w majestacie prawa. O tym czym ma np. jezdzic
    weterynarz, czy geodeta w teren nawet nie chce myslec. Bo juz sam nie
    wiem czy wywrotka, albo dzwig kolowy wystarczy. W koncu tam tez zmiesci
    sie poza kierowca chocby dziecko ktore mozna zawiezdz do szkoly po
    drodze do pracy.
    To niestety kolejny przyklad na to czy warto uczciwie placic podatki w
    tym kraju. O madrosci postepowan rzadzacych pisalem tu ponad rok temu na
    przykladzie podniesienia akcyzy na alkohol i papierosy. Podobnie bylo z
    fotoradarami.
    Oczywiscie w TV jakos uzasadnia, ze taka zmiana jest dla naszego dobra,
    zupelnie tak samo jak ozusowanie umow zlecenie i dzielo. A tlum skanduje
    i cieszy sie, ze panstwo jeszcze bardziej ich ograbi. Nie wiem czy
    wszyscy cos juz jaraja, ale cos tu jest nie tak.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-02-27 11:28:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 11:12, Adam pisze:

> [...]
    > spolek z zagranicznym kapitalem, a sie od***a od malych przedsiebiorcow,
    > bo to jest jawne niszczenie rodzimego kapitalu.

    Adam jest wielki.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-02-27 11:52:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > wykorzystywania służbowych samochodów do prywatnych celów, więc
    > ciężko mi stwierdzić czy to nowe rozwiązanie jest lepsze czy gorsze

    twoje myślenie jest typowe dla myślenia naszych cudownych specjalistów od
    uszczelninia skarbówki.

    jak kradna w tramwajach to zlikwidujmy tramwaje.

    jak ktoś ma gorączkę to zbić termometry.

    po pierwsze należało by oszacować jaka jest realna skala tego tzw oszustwa?
    czy rzeczywiście, ktoś kto swoim firmowym samochodem pojedzie zrobić zakupy
    albo odwieźć dziecko do szkoły naprawde naraża skarb państwa na takie
    straszliwe straty?

    jestem też ciekaw jaka bedzie definicja tych pojazdó z pierwszej grupy i po
    czorta w tych pojazdach jeszcze ewidencja kilometrów skoro sie nie nadaja do
    prywatnego wykorzystania. Logiczne było by obowiązkowe prowadzenie ewidencji
    w tych drugich pojazdach i na tej podstawie rozliczania VAT.

    Bo imho jedyne pojazdy nie nadające sie do prywatanego wykorzystania to
    koparki, spychacze i walce drogowe.

    Zarówno cieżarówką, wywrotką czy samochodem dostawczym można przewozić
    dziecko do szkoły czy jechać na zakupu...

    a juz jak ktoś na w firmie pickupa to przewalone bo tym to można nawet na
    wakacje pojechać.

    rozumiem ze w samochodach do celów tylko fimrowych bedzie trzeba urzędowo
    zlikwidować wszystkie siedzenia poza siedzeniem kierowcy oraz zaspawać
    pozostałe drzwii.

  • 8. Data: 2014-02-27 11:54:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    >
    > Ale rzad jest pazerny i chytry, a jak wiadomo chytry dwa razy traci.
    > I dlatego ja sobie do firmy kupie "specjalistycznego" malego vana za

    nie ma szansy aby VAN sie kwalifikował do grupy I

    taki pojazd musi mieć tylko siedzenie kierowcy oraz jedne drzwi :)

  • 9. Data: 2014-02-27 12:01:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Mysle, ze zrobi tak spora czesc przedsiebiorcow, wliczajac w koszty
    > paliwo do kilku osobowek z rodziny.

    No to wtedy rząd wprowadzi kolejne ograniczenia w możliwości odliczania VAT
    na paliwo.

    Nie sądzisz chyba że jakikolwiek rząd będzie bezczynnie przyglądać się
    oszustom podatkowym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-02-27 12:06:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zrobić zakupy albo odwieźć dziecko do szkoły naprawde naraża skarb państwa

    To nie tylko o podatek chodzi, ale też o uczciwą konkurencję. Jak ktoś kto
    płaci podatki i ma rzeczywiste koszty na poziomie 50% ma konkurować na rynku
    z kimś kto oszukuje i ma je na poziomie 10%.

> [...]
    > nadaja do prywatnego wykorzystania. Logiczne było by obowiązkowe
    > prowadzenie ewidencji w tych drugich pojazdach i na tej podstawie

    Po to aby nie okazało się, że koparka "przepala" przez tydzień dwie tony
    oleju (który w rzeczywistości zużywają krewni i znajomi królika).

    Pozdrawiam
    Ergie