    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Thu, 27 Feb 2014 11:25:10 +0100

    W dniu 2014-02-27 10:54, Kris pisze:

    > Najlepszy jest ten fragment:
    > "Do pierwszej grupy zaliczyć można będzie wyłącznie pojazdy, których konstrukcja
    nie pozwala na wykorzystywanie ich do innych celów, niż te związane z profilem
    prowadzonej przez nas działalności. W tym przypadku przedsiębiorca zobligowany będzie
    również do prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu. Ta zawierać ma m.in.
    dokładne daty, opis trasy, liczbę pokonanych kilometrów i dane kierowcy. Informacje o
    każdym tego typu pojeździe trzeba będzie zgłosić do urzędu skarbowego."
    > Chcesz odliczać VAT i paliwo musisz szczegółowa ewidencję prowadzić. A jak w
    ewidencji wpiszesz że jechałeś z punktu A do punktu B i było to 50km to US
    zakwestionuje bo najkrótsza droga z A do B wynosi 30km więc jechałeś naokoło aby
    skarbówke oszukać;)

    Tego nie da sie w zaden sposob wytlumaczyc. Mi po prostu rece opadaja.
    Wyobrazasz sobie prowadzenie takiej ewidencji i malo tego. Musisz
    zglosic kazdy pojazd do US. No nie wiem, moze na Slasku bedzie jakos
    lepiej, ale poki co to ja ulatwien nie widze. A ze nie chodzi tu o
    uszczegolowienie przepisow, sprawiedliwosc spoleczna czy jak tam to
    zwal, swiadczy zapis o mozliwosci odliczenia VAT od 1 lipca 2015 roku,
    czyli 1,5 roku po zabraniu de facto VAT mniejszym firmom. To nic innego
    jak jawna grabiez i to w majestacie prawa. O tym czym ma np. jezdzic
    weterynarz, czy geodeta w teren nawet nie chce myslec. Bo juz sam nie
    wiem czy wywrotka, albo dzwig kolowy wystarczy. W koncu tam tez zmiesci
    sie poza kierowca chocby dziecko ktore mozna zawiezdz do szkoly po
    drodze do pracy.
    To niestety kolejny przyklad na to czy warto uczciwie placic podatki w
    tym kraju. O madrosci postepowan rzadzacych pisalem tu ponad rok temu na
    przykladzie podniesienia akcyzy na alkohol i papierosy. Podobnie bylo z
    fotoradarami.
    Oczywiscie w TV jakos uzasadnia, ze taka zmiana jest dla naszego dobra,
    zupelnie tak samo jak ozusowanie umow zlecenie i dzielo. A tlum skanduje
    i cieszy sie, ze panstwo jeszcze bardziej ich ograbi. Nie wiem czy
    wszyscy cos juz jaraja, ale cos tu jest nie tak.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.