  • 491. Data: 2014-11-25 15:05:07
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:7cd323a8-0ef9-4fd7-862f-f537f76f9ac4@go
    oglegroups.com...

    > Akurat ostatnio padł mi dysk hdd właśnie. Nie całkowicie ale zaczął
    > szwankować. Skopiowałem co mi tam było potrzebne i ważne przywróciłem
    > świeżą instalację windowsa i lapka z hdd wyssałem.
    > Pewnie jak ktoś by chciał to moje dane gdzies tam odzyska ale po co
    > serwisantowi moje fotki z wakacji czy imienin u cioci;). A w MON-ie czy
    > innym MSZ-ecie nie pracuje,

    Myślę, że w serwisie nikt w odzyskiwanie danych się nie bawi, więc jak
    skasowałeś to ok. Ale jak dane są podane na tacy to każdy ciekawski (a kto
    nie jest?) zerknie, a co niektórzy skopiują.

    Inna sprawa że jak wymieniam stary dysk na nowy (większy/szybszy) to zawsze
    stary niszczę fizycznie. Za dużo widziałem wątków na reddicie czy innym
    wykopie typu: "kupiłem na aukcji / znalazłem na wysypisku stary dysk i
    zobaczcie co odzyskałem". W serwisie raczej nikt tak się bawić nie będzie bo
    nie ma czasu, ale taki "zezłomowany" dysk może wpaść w dowolne ręce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 492. Data: 2014-11-25 15:06:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    quent wrote:

    > Pocztę na kompie trzymasz??

    też. A ty jesteś zależny od łącza by sprawdzić każdą duperelę?

    > Poza tym jeśli padnie Ci dysk a gwarant wymaga sprzęt w komplecie to co
    > zrobisz?

    jak mi padnie dysk to kupię nowy. Po co mi gwarant do tego?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 493. Data: 2014-11-25 15:07:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 15:01:19 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Pocztę na kompie trzymasz??
    Nijaki Lawa się kiedyś odgrażał że będzie mi wysyłała potężne pliki z kompilacjami
    Linuxa czy jakoś tak aby mi zapchać łącze. Idiota tylko nie przewidział że nie każdy
    wszystko na dysk ściąga, a na gmaila jak chciał to mógł Sobie wysyłać na co go ochota
    naszła;)

  • 494. Data: 2014-11-25 15:07:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Do tej pory nie miałem w zwyczaju targacć ze sobą czegoś takiego to i w przyszłości
    raczej tez nie.
    > Mogę się z nim połączyć z każdego miejsca gdzie będę miał dostęp do internetu jakby
    co.

    i będziesz oglądał filmy czy ściągał gigabajty potrzebnego projektu
    przez internet?

  • 495. Data: 2014-11-25 15:10:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-25 o 14:17, Adam pisze:
    > W dniu wtorek, 25 listopada 2014 12:34:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    >
    > Bez sensu ten filtr - usun filtr z dyskow SSD bo modeli z SSD jest strasznie
    > malo!

    Racja

    > Matrycy full hd do 15' nie polecam - to za duza rozdzielczosc do takiego
    > ekranu IMHO - wszystko bedzie malutkie i oczy beda bolec,

    Bzdura. Jest coś takiego jak DPI. Wielkość czcionki można zwiększyć.

    > a wyraznych zyskow
    > brak.

    Kto nie popracował, ten nie wie, co stracił.

    > No i matryca matowa - nie kupuj blyszczacych, z matowa popracujesz takze
    > na tarasie przy lekkim sloncu :)

    Racja.

    Dodałbym jeszcze podświetlaną klawiaturę, też się przydaje :)

    --
    Pete

  • 496. Data: 2014-11-25 15:11:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 15:07:09 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > jak mi padnie dysk to kupię nowy. Po co mi gwarant do tego?
    Widzisz mi padł i po kiego miałbym płacić za nowy ja skoro zapłaci gwarant.
    a jak padnie tobie cos innego w kompie wartym 3tys a w umowie gwarancyjnej będzie
    zapis że musisz odesłać sprzęt w pierwotnej konfiguracji(z dyskiem hdd) np. to co
    wtedy?

  • 497. Data: 2014-11-25 15:11:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 14:38:39 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Czyli coś z tego:
    > http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki,_Dell,j1:2
    :3:4:5:9:10:11,m2:1,od2000do2200.bhtml
    > + dysk ssd za ok 300zł?

    Nie - one maja jakies gwarancje "naprawa domowa" czy cos takiego - nie wiem
    dokladnie na czym polega ale na 100% to nie jest NBD :)

    > Co do gwarancji NBD to w sumie mi takl nie zależy. Do tej pory kupowałem laptopy
    lenovo i ze dwa razy korzystałem z serwisu gwarancyjnego i było wszystko ok. Problem
    zrobił się ponad miesiąc temu z ostatnim, lapkiem który im odesłałem. Byłem zmuszony
    prowadzić z nimi obszerna korespondencję bo nie chcieli naprawić w ramach gwarancji i
    zraziłem się do marki Lenovo. Koniec końców jednak przyplusowali jednak bo zgodzili
    się zwrócić kasę za lapka więc trzeba sytuację wykorzystać i kupić nowego.

    NBD jest jednak fajny - dzisiaj Ci laptop pada, jutro masz naprawiony bez
    wychodzenia z domu. Obojetnie co by w nim nie padlo (serwisant przyjezdza
    z kompletem czesci zamiennych - matryce, plyty glowne, wszystkie podzespoly:)

    Fajna jest z della seria Vostro - z matrycami 14', niestety chyba wszystkie
    blyszczace :(

    W kwestii szukania konkretnego modelu Ci nie pomoge bo to zadanie na
    pol dnia, az mi sie niedobrze robi jak szukalem czegos dla siebie :-)

    A poki co mam MSI GE60 - i5, matowa matryca 15,6', mocna grafa (gtx 760),
    na system SSD 256GB, na dane drugi wewnetrzny dysk 500GB, do tego solidna
    aluminiowa obudowa. Jest brzydki (z gory, srodek ma calkiem ok) ale tylko ten
    jeden spelnial wszystkie moje wymagania :-)) Niestety cena z dodatkowym
    dyskiem SSD to kolo 3,5k (teraz moze troche taniej - kupowalem pol roku temu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 498. Data: 2014-11-25 15:13:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-25 o 14:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    sd-r5-m230-2gb-i4823280104.html

    > Szczerze powiedziawszy jestem zaskoczony. i7 z osobna grafika w tej
    > cenie to nic tylko brać :-)

    Błyszcząca i 1366 x 768, a fuj.

    No i z Lenovo trzeba uważać na ewentualną rozbudowę, bo tańsze modele z
    reguły nie mają klapek serwisowych, więc trzeba ściągać całą obudowę, co
    może spowodować utratę gw.
    Że o whitelistach w BIOSie nie wspomnę.

    > Konfiguracja jest bardzo mocna jak na te pieniądze. Pozostaje jedynie
    > pytanie czy potrzebujesz i7 - bo nie ma nic za darmo :-) Komputery są
    > jak nie przymierzając okapy - większa moc to i hałas większy :-)))

    Eee tam, to ma dynamiczne taktowanie, więc jak nie potrzebuje mocy, to
    się nie grzeje.

    --
    Pete

  • 499. Data: 2014-11-25 15:14:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-25 15:06, masti wrote:
    > też. A ty jesteś zależny od łącza by sprawdzić każdą duperelę?

    Częściej mam zaniki zasilania niż netu.

    > jak mi padnie dysk to kupię nowy. Po co mi gwarant do tego?

    Przypominam, że sprzęt jest *na gwarancji*.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 500. Data: 2014-11-25 15:15:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-25 15:07, Kris wrote:

> [...]
    wszystko na dysk ściąga, a na gmaila jak chciał to mógł Sobie wysyłać na co go ochota

    Aaa ten Lawa... kojarzę :D

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info