    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla sceptyków i niedowiarków
    Date: Tue, 31 Jan 2012 12:40:10 +0100

    >Użytkownik "oooo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dopłat raptem 3tys zł.

    >no więc wydałeś 7tyś na jakieś 5 lat (bo mniej więcej taka jest żywotność
    >kolektorów)

    A co takiego tam się może popsuć. Przecież budowa kolektora jest prosta jak
    konstrukcja cepa. I dlatego ich cena powinna być niższa ale teraz dopłaty,
    dotacje itp. powodują że solary kosztują ile kosztują i ekonomicznie na tą
    chwile nie bardzo to się opłaca.

    >oo faktycznie solary są do tego najlepsze!
    >widzę że błyszczysz inteligencją!

    Tu się zgodzę że wada solarów jest to że zimą generują za mało energii a
    latem za dużo ale ponieważ ta letnia nadwyżka nie generuje żadnych kłopotów
    , kosztów itp to w sumie żaden problem.
    Dlatego jak na razie uważam ze do CWU lepsza jest pompa ciepła powietrzna.
    Koszty PC już spadają do ok 3 tys więc można to przemyśleć

    > bo podobno sama ich eksploatacja kosztuje więcej niż zysk w postaci
    > ciepła, no i jeszcze ten kredyt na kilka lat comiesięczni musi spłacać.

    Może tak jest a może ma skopane ustawienia. Jeden z moich klientów na sporym
    domu zainstalował zeszłego lata solary za 12 tys. Rozmawiałem z nim pod
    koniec ubiegłego roku. Zawiedziony jest strasznie. Latem mówił ok ale jesień
    beznadziejnie. Może ma coś nie tak ustawione zamontowane, w to nie wnikałem
    ale gość załuje wydania tej kasy. VCzemu i ja się nie dziwię bo za 12tys to
    można ciepłej wody innymi żródłami ciepła nagrzać dla rodziny na kilkanaście
    lat.
    Jeśli cena solarów zjedzie poniżej 3 tys to wtedy moim zdaniem mają sens.
    Ew. jak Budyń pisze samoróbki