eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 07 May 2024 07:56:47 GMT

    On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Poważnie pytasz?
    > Bo nie wiem o jakiej kolejce mówisz.

    Powaznie. Nie mieszkam w Polsce i nie mam elektryka. Próbuję wyrobić
    sobie zdanie od użytkowników, bo mam doświadczenie tylko z tradycyjnymi
    pojazdami. Jedna strona twierdzi, że jest do dupy, zwollenicy EV
    twierdza, że praktycznie nie ma problemów. Nie wierzę, że problem wynika
    z jakiejś mentalności i przywiązania do spalinowców, więc próbuje
    zrozumieć z czego.

    > Realia są takie, że kolejki to są tylko do DARMOWYCH punktów ładowania
    > (i ciężko z tego czynić jakikolwiek zarzut, bo darmowych stacji
    > benzynowych NIE MA W OGÓLE).

    Z czego wynika, że można ładowac za darmo? Coś w rodzaju darmowy parking
    jak się zrobi zakupy w centrum handlowym?

    > Te płatne ładowarki, to czekają na klientów, a nie odwrotnie.
    >
    > Czaaaaasem może się zdarzyć, że akurat w jednej stacji ktoś się akurat
    > ładuje, ale na drugiej, (położonej pewnie kilkaset metrów dalej) będzie
    > pusto.
    > No i zawsze można wybrać takie miejsca, gdzie ładowarek jest kilka, więc
    > szansa że wszystkie będą zajęte jest mała.
    >
    > Problem z kolejkami pojawia się głównie podczas jakichś wyjazdów w
    > popularne miejsca, ale też huby przy autostradach powstają jak grzyby po
    > deszczu.

    No to może wystarczy trochę poczekac i nie trzeba będzie takich
    dyskusji?

    > Nie bardzo wiem o co pytasz.
    > Nadal o jazdę elektrycznymi samochodami?
    >
    > No ja jeżdżę często i nie mam problemów z ładowaniem.
    > Rzadko kogoś w ogóle spotykam na ładowarkach na moich trasach.

    A są to trasy między dużymi miastami czy też Polska, nazwijmy
    prowincjonalna, też jest dobrze obsadzona?

    A jakie są ceny elektryków i ich amortyzacja/utrata wartości? Są równie
    dostępne co spalinowców (pomijając złom)?

    --
    Marcin