eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 10:27:16 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1>

    > Powaznie. Nie mieszkam w Polsce i nie mam elektryka. Próbuję wyrobić
    > sobie zdanie od użytkowników, bo mam doświadczenie tylko z tradycyjnymi
    > pojazdami. Jedna strona twierdzi, że jest do dupy, zwollenicy EV
    > twierdza, że praktycznie nie ma problemów. Nie wierzę, że problem wynika
    > z jakiejś mentalności i przywiązania do spalinowców, więc próbuje
    > zrozumieć z czego.

    Tylko z tego.
    Chociaż również z tego, że stacje ładowania są małe i nie rzucają się w
    oczy, więc zwykli zjadacze chleba nie mają pojęcia gdzie one są i ile
    ich jest.

    Ale sam sobie zobacz, ile tego jest, nawet w Polsce:
    https://cleanerenergy.pl/mapav2/

    > Z czego wynika, że można ładowac za darmo? Coś w rodzaju darmowy parking
    > jak się zrobi zakupy w centrum handlowym?

    Tak.

    > No to może wystarczy trochę poczekac i nie trzeba będzie takich
    > dyskusji?

    Dokładnie.
    Zresztą to nie dyskusja, tylko hejt z jednej strony.
    Dyskutować można z kimś kto ma pojęcia o czym mówi, druga strona takiego
    nie posiada.

    > A są to trasy między dużymi miastami czy też Polska, nazwijmy
    > prowincjonalna

    Trochę po ekspresówkach, trochę po drogach krajowych i lokalnych.
    Co 50 km coś jest zawsze, to wystarcza.

    >, też jest dobrze obsadzona?

    Wystarczająco.

    > A jakie są ceny elektryków i ich amortyzacja/utrata wartości? Są równie
    > dostępne co spalinowców (pomijając złom)?

    Tak.
    Przy czym nie ma złomów (za młode jest to wszystko), więc duża część ich
    wielbicieli właśnie dlatego narzeka.

    Utrata wartości pewnie jest nieco większa w bev, jako że elektryki jako
    nowe tanieją, a spaliniaki drożeją, więc to się przekłada na ceny używek
    również. Do tego mniejszy rynek, więc może być ciężej sprzedać w dobrej
    cenie.