eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ? › Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
  • Data: 2021-09-24 11:20:06
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 24 September 2021 at 11:04:34 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    Manuels%20produits/Manuels%20techniques%202018/Estia
    /SM_A10-1704_Air%20To%20Water%20Heat%20Pump%20Hydro%
    20Unit%20And%20Outdoor%20Unit%20ESTIA%205%20Series_E
    N.PDF

    > Fig. 2-4-1 Configuration of refrigerant charging
    >
    > tam jest napełnianie czynnikiem chlodzącym, z butli ciśnieniowej, ale złacze jest
    do hydro unit (to powiększone)

    > jest
    > Refrigerant piping Connection method Flare connection
    > Hydro unit Liquid OE9.52
    > Gas OE15.9
    >
    > Po co gaz w hydro unit ?
    >
    > Ale to jest przyłącze czynnika chłodzącego a nie wody do ogrzewania centralnego
    Jest podłączenie wody

    Water piping Pipe diameter R1 1/4
    Maximum length (m) None (Need the flow rate 17.5 /min or more)
    Maximum height difference (m) ?7
    Maximum working water pressure (kPa) *4 430

    1/4 cala nie nadaje się do rozprowadzenia po gałązkach

    długość rur wodnych : żadna

    taka aby woda płynęła z prędkością 17,5 /min

    czyli nadal nic nie wiadomo, nawet miana litrów nie podano.

    Czyli monoblock klimy musi wspólpraccować z hydro unit w kotłowni, dla centralnego
    ogrzewania i to go dyskawalifikuje, zarówno kosztowo, jak i instalacyjnie, jak i
    hałaśliwie

    Mamy 2 źródła hałasu, monoblock na polu i hydro unit w kotłowni

    Operating noise sound power level Hydro unit (dB (A)) 43 43 43 43 43 43
    Outdoor unit (dB (A)) 66 66 68 68 69 69

    Decybele - poziom hałasu w wybranych miejscach. Trzeba wiedzieć, że poziom natężenia
    dźwięku, przy którym zaczynamy odczuwać dyskomfort to 55 dB, a długotrwały hałas na
    poziomie ponad 75 dB jest już szkodliwy dla zdrowia. Powoduje on stres, irytację,
    zaburzenia koncentracji, a nawet depresję. Jeśli poziom decybeli przekroczy wartość
    85 dB, tracimy ...

    Czyli to na polu będzie zapewniało duży dyskomfort, a dodatkowo generowało wibracje
    infradźwiękowe, na temat których Toshiba się nawet nie zająknęła, bo udaje że nie
    wie o co chodzi.

    A to te wibracja infradźwiękowe od monoblocku na polu, wentylatora, sprężarki, będą
    przenoszone fundamentami i ścianami domu do sypialni

    i bu,m bum bum cała noc.

    A jak zimą się wiatrak oblodzi, zanieczyści to poziom hałasu wzrośnie do szkodliwego
    dla zdrowia , brrr brr brr\

    Zatem tylko pasywny parownik na pllu, bez żadnych witraków, sprężarki,
    i żadnego monoblocku

    br br br
    \
    bo to patologia, aby używac 2 pomp obiegowych i bojlera z 2 wężownicami dodatkowo w
    domu w kotłowni + sterownik

    Tak jak mówiłem, monoblocki sa produkowane na rynki azjatyckie, amerylkaśnkie, do
    grzania pomieszczeń powietrzem, czyli klima a głównie chłodzenie latem

    A do centralnego ogrzewania koszty sie podwajają i hałas się podwaja i ma 2 źródla,
    za oknem i pod stropem