eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ? › Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 24 Sep 2021 03:11:54 -0700 (PDT)
    <sihrep$rpd$1@dont-email.me> <sihuk3$vo6$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <sihvca$n2h$1@dont-email.me> <op.096gcnpvd828up@desktop-niji5vv>
    <sii5a3$29c$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <b...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <4...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <9...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do
    centralnego ogrzewania ?
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:56:19 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > No dobra, przyznaję - wygrałeś, Ja już psychicznie nie dam rady tego dalej
    > ciągnąć.
    > Amen.
    Ja nie chcę niczego wygrywac, bo to nie jest teleturniej

    Ale definicja monoblocku pompy cieplnej to:

    parownik + skraplacz w jednym i na polu

    Split to:

    parownik na polu

    skraplacz w domu

    A jak monoblock i ma przyłącze :

    gazu
    wody

    to znaczy, że spręzarka 2500 W niepotrzebna, bo tam się gaz nie skrapla
    a skrapla sie w domu i tam ma być spręzarka, bo temperatura gazu skroplonego jest
    największa zaraz za sprężarką,

    a jak gorący gaz będzie pompowany jeszcze dalej, to sie wychłodzi z 50-60 C

    Ok, napisze do Toshiby do Japonczyka

    Ja rozumiem wszystkie wynalazki, ale nieraz potrzeba minimum logiki po stronie
    producenta.

    Podsumowując

    Szwedzka pompa ciepła z pasywnym parownikiem na polu to najdoskonalsze rozwiązanie:

    1. brak hałasu
    2. duża powierzchnia aktywna parownika
    3. nadmiarowość, czyli odmrażanie nie jest potrzebne
    4. Nic się nie zepsuje, o ile pies rury miedzianej nie przegryzie.