    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 30 Aug 2019 06:57:25 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Dom drewniany za ile?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 16:43:14 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    przestrzen miedzy gk a plyta sie wysyci.

    > mrówki wyginą :)

    Taki chyba byl cel tego formaldechydu tam. Nie wiem czy na grzyb dziala...

    bym sie go w domu nie obawial. Szczegolnie jak sie jakos ten dom wietrzy.

    > masz baniak trującego gazu - otwierasz zawór i umieraja wszyscy. Ale jesli z tego
    baniaka wypuszczasz gaz bardzo nędzną stróżką to nie umiera nikt. Bo dawka nie
    przekracza szkodliwej.

    No nie wiem. Wiesz, hormeza, alergie itp.
    Moze w malych stezeniach formaldehyd stymuluje uklad odpornosciowy. A moze nie?
    I nawet w malej dawce nadal truje?

    No i tak na scislosc to i sama surowa sosna wydziela nieco zwiazkow organicznych.
    Niby pachnie ladnie, ale mam podejrzenie ze te zywice to po to zeby robale nie zarly
    a nie zeby sosna sie odzywiala.

    Wiec jak sie ulatnia to moze tez truje? Tak se gdybam.

    Wiem ze wiory/pyl debowy jest rakotworczy.

    > Wlasnie cały spór jest w dawce, ja nie dwierdze ze w ogóle nie mam w domu
    formaldehydu. Twierdze tylko ze jest go za mało by był szkodliwy. Zresztą gdybym cos
    mierzył to prawdopodobnie by sie okazało ze wiekszosc pochodzi z mebli i paneli na
    podłodze. Wiec wynik byłby podobny w drewniaku i zwykłym murowańcu.

    Moze i nie szkodzi. Ale fakt jest taki ze formaldechydu w drewniaku jest wiecej i jak
    sie ma pecha to moze truc.

    Tak nawiasem:
    W piwnicach amerykanskich drewniakow czesto nie ma gk na scianach a sufity sa
    podwieszane.
    No fajnie, wentylacja scian, moze i dobra rzecz, grzyb ma sie gorzej.
    Ale tamtedy ten formaldehyd moze wylazic i cyrkulowac do reszty domu.
    Zreszta przez wentylacje sie rownomiernie rozniesie.

    To tak nawiasem, bo wiesz, niby sciany powinny byc przykryte gk, i czesto sa. Ale
    nawet jak sa to jakims cudem gdzies nie sa i powietrze sie zanieczyszcza.