  • 1. Data: 2019-08-19 16:16:40
    Temat: Dom drewniany za ile?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Znalazłem taką reklamę drewnianego domku w lesie za 350 tyś zł
    "Oglądamy mały dom parterowy 70 m2 z antresolą - Projekt i wnętrze pod
    klucz"
    https://youtu.be/IGaDUA-RtBI
    Oczywiście komentarz pod filmem typu "drewniana szopa w lesie za 350 tyś zł"
    jest słuszny.
    Wydaje i się że koszt takiego drewnianego domku w cenie 3000zl za metr
    kwadratowy w stanie surowym i 5000zł za metr pod klucz, to stanowczo za
    wysoka cena.
    Czy ktoś się orientuje jakie są koszty parterowych drewnianych domków za
    metr?
    Za ile firmy zajmujące się budową drewnianych domków budują proste domki?
    Na przykład mam działkę i chcę postawić 100m^2 drewnianego domka, ile mi
    zaśpiewają firmy za stan surowy i pod klucz?

  • 2. Data: 2019-08-19 17:52:31
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 17:07:24 UTC+2 użytkownik SpiskowyMocny
    napisał:
> [...]
    > https://youtu.be/IGaDUA-RtBI
    > Oczywiście komentarz pod filmem typu "drewniana szopa w lesie za 350 tyś zł"

    dom na filmie to nie drewniana szopa, jest nieco bardziej skomplikowany, i cenie sie
    niespecjalnie dziwie

    > Na przykład mam działkę i chcę postawić 100m^2 drewnianego domka, ile mi
    > zaśpiewają firmy za stan surowy i pod klucz?

    chyba tak to nie wymyslimy, musisz do firm napisac o oferty

    b.

  • 3. Data: 2019-08-19 18:05:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2019 o 16:16, SpiskowyMocny pisze:
    > Znalazłem taką reklamę drewnianego domku w lesie za 350 tyś zł
    Zapytaj i nich. Firma z doświadczeniem:
    https://mawit.com.pl/
    Jacek

  • 4. Data: 2019-08-19 18:51:39
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 16:16, SpiskowyMocny pisze:
> [...]
    > Na przykład mam działkę i chcę postawić 100m^2 drewnianego domka, ile mi
    > zaśpiewają firmy za stan surowy i pod klucz?

    Cena zależna od lokalizacji generalnie, tu masz zachodnią część i powiem
    świetna jakość w cenie:
    https://prostedomy.com.pl/dom-w-cenie-mieszkania.htm

    Robak

  • 5. Data: 2019-08-19 18:52:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 10:07:24 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny
    napisał:
> [...]
    > Na przykład mam działkę i chcę postawić 100m^2 drewnianego domka, ile mi
    > zaśpiewają firmy za stan surowy i pod klucz?

    W praktyce tyle.
    Okazuje sie ze czy murowany czy drewniany to kosztuje zgrubsza tyle samo.

    Mozna by sie zdoktoryzowac z analizy ale po co?

    Jak chcesz tanio to wkop pare betonowych kotw lub zalej pare slupow, na tym poloz
    kratownice z desek, Obij OSB, obloz wata szklana, Z zewnatrz obij folia i na to daj
    jakis siding - tez moze byc z desek, w srodku calosc zrob rygipsami, wata na strop.

    I w sumie tu sie koncza oszczednosci.

    Okna, drzwi, wykonczenie w srodku, jakis drenaz czy pokrycie dachu to te same koszta
    co przy murowancu.

    A w polsce drewno tanie nie jest. Szczegolnie dobrej jakosci.

    I tak sie konczy mit o tanim drewniaku.
    Roznica w koszcie budowy to moze 30%. I to przy zalozeniu ze nie liczymy kolejnych
    kosztow w nastepnych latach. I optymistycznie zakladajac ze nic nie zawilgnie czy
    jakies owady czy inne fretki nie wejda w sciany.

    Patrze sobie ostatnio na hamerykanskie realia.

    Ze wymienie tylko najprostsze problemy z drewniakami:

    - ruchome fundamenty w czasie cykli marzniecia i odwilzy
    - ciagle skrzypienie domu jak sie po nim chodzi
    - sraczka przed przemakaniem czy to od gory czy to od dolu
    - sraczka przed termitami, osami, mrowkami, szczurami.
    - popekane sciany czy niedomykajace sie drzwi/okna z powodu #1
    - niewiadoma czy izolacja w scianach jest czy nie (bo nie bylo od zawsze albo sie
    uklepala albo osy wyzarly)
    - jak drzewo klapnie albo wiater przyjdzie to wesolo nie jest...
    - jak sie zapali to jedyne co zostanie to tylko hantle (
    https://youtu.be/iindsaUh2lA?t=28 )

    Zeby zrobic liste problemow dla murowanca o podobnej skali powagi to by sie trza
    nagimnastykowac.

    - popekane sciany na terenach gorniczych skutkujace zawaleniem (choc kopalnia powinna
    wyplacic za szkode)
    - Popekane sciany przy zlym wylaniu betonu.
    - grzyb na scianach trudniej zlikwidowac
    - jak izolacja pozioma spaprana to sciany moga byc ciagle mokre/zimne

    Cos jeszcze? Trudno mi cos naprawde powaznego wydumac w znosnie zbudowanym murowanym
    domu.
    W drewniaku nawet jak zbudowany dobrze przynajmniej polowa problemow z listy moze
    przyjsc w prawie kazdej chwili...

    Tak ze ten tego, drewniak dobry jak tani, na dzialke. I nie do mieszkania na dlugo bo
    to bez sensu...

  • 6. Data: 2019-08-19 18:59:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 18:52, s...@g...com pisze:
> [...]
    > - jak drzewo klapnie albo wiater przyjdzie to wesolo nie jest...
    > - jak sie zapali to jedyne co zostanie to tylko hantle

    Serio?
    Na grupie budowlanej takie farmazony?
    Takie problemy to chyba w "domu", który zaproponowałeś powyżej.

    --
    MN

  • 7. Data: 2019-08-19 19:03:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 18:52, s...@g...com pisze:
    > - jak sie zapali to jedyne co zostanie to tylko hantle
    (https://youtu.be/iindsaUh2lA?t=28 )

    Czy naprawdę ma znaczenie, że po pożarze zostaną ściany?

    http://m.wm.pl/2015/04/orig/wegorzewo-haratym-pozar-
    fot-emilia-fedusio-240626.jpg

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-08-19 23:18:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 11:59:52 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:

    (https://youtu.be/iindsaUh2lA?t=28 )

    > Serio?
    > Na grupie budowlanej takie farmazony?
    > Takie problemy to chyba w "domu", który zaproponowałeś powyżej.

    Serio. Jak nie wiesz jakie problemy trapia amerykanow i kanadyjcow i na co wydaja
    pieniadze to daj spokoj...

    Widzialem ostatnio domek.
    Mial "foundation problem". Nikt sie nawet za wycene nie chcial zabrac.
    Ale ostroznie szacowali naprawe na 50k$. Za tyle to prawie pol nowego mozna
    postawic...

    Ale z zewnatrz zle nie wygladal. :)

    W domku sasiada widzialem latajace regularnie yellow jacket.

    A ja wcale duzo nie poogladalem...

  • 9. Data: 2019-08-19 23:24:26
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 12:03:35 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:
    (https://youtu.be/iindsaUh2lA?t=28 )

    > Czy naprawdę ma znaczenie, że po pożarze zostaną ściany?
    >
    > http://m.wm.pl/2015/04/orig/wegorzewo-haratym-pozar-
    fot-emilia-fedusio-240626.jpg

    Ja napisalem jedno a ty drugie.

    Jak mi sie pozar trafi w Polskim domu to albo spali sie tylko jedno pomieszczenie,
    albo ewentualnie caly dach. Bo strop mam betonowy. Pietro nizej sie nie spali i
    pewnie nawet bardzo zalane nie bedzie.
    Ergo, przynajmniej 50% domu zostanie i nie trzeba bedzie odbudowywac.

    W drewniaku pali sie tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=wtwTjv0pjNA

    Nie zostaje prawie nic. No, hantle jak masz to se zabierzesz do hotelu.

  • 10. Data: 2019-08-20 09:59:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.08.2019 18:52, s...@g...com wrote:

> [...]
    > - jak drzewo klapnie albo wiater przyjdzie to wesolo nie jest...
    > - jak sie zapali to jedyne co zostanie to tylko hantle (

    Byłem u niejednego szweda/norwega w domu z drewna i tamte domy to
    porażka. Słychać przez ściany, trzeszczy, dudni przy chodzeniu. Byłem w
    zimie i było zimno albo oszczędzali na gazie ale raczej było słabo
    ocieplone.
    Wełną z rolki nie da się dobrze ocieplić niczego, a sama piana nie tłumi
    dźwięków.