  • 91. Data: 2019-08-25 10:59:32
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 10:57, Marcin N pisze:

    > Nie potwierdzam.
    > Nie mam w domu ani jednego zwierzaka z wymienionych.
    > Raz zdarzyło się, że do garażu zabłądziła mysz. Znalazłem jej zwłoki
    > gdzieś w kącie.
    > Zdarzają się za to pająki i komary. Słyszałem jednak, że one nie mają
    > żadnego szacunku także dla domów murowanych i tam też mają czelność się
    > pojawiać.
    >
    > Wypisujesz bzdury.

    A w ogóle to czemu zmieniłeś temat? Było o kosztach.

    --
    MN

  • 92. Data: 2019-08-25 11:51:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 10:36, collie pisze:
    > W życiu. Jeśli ja nie dostaję kasy za utrzymanie swego drzewostanu,
    > to dlaczego Tomek ma dostawać? Tym bardziej, że mnie utrzymanie
    > drzewostanu kosztuje machanie miotłą na jesieni pod drzewostanem
    > liściastym i zbieranie szyszek pod drzewostanem iglastym.
    Ciebie może tyle kosztuje, chyba że drzewostan zwali Ci się kiedyś na
    chałupę, wtedy koszty będą większe. U "Tomka" może ten drzewostan
    blokuje np. rozbudowę domu, przez co musi dokupić działkę sąsiada za
    pierdyliard zł, żeby sąsiad mógł jego drzewostanem oddychać i krowy mu
    się dobrze niosły. Skoro więc społeczeństwo korzysta z dóbr na prywatnym
    terenie i urzędas decyduje co właściciel terenu może z tymi dobrami
    robić, to niech społeczeństwo płaci.

    Maciek

  • 93. Data: 2019-08-25 16:58:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.08.2019 o 09:57, Marcin N pisze:
    > Kurczę. Grupa o budownictwie. Niby ludzie z pojęciem o branży. A serio
    > skupiacie się na cenie stanu surowego, jakby to był główny koszt domu?
    >
    > Co z tego, że w jednej technologii materiały wyjdą 10 tys taniej niż w
    > innej? Przecież to 1-2% całego kosztu budowy.
    >
    > Zaletą domów szkieletowych jest o wiele krótszy czas budowy a więc mniej
    > pracy wykonawcy, a więc mniejszy koszt robocizny.
    No nie wiem.
    Jak ja budowałem swojego szkieletora, to żaden elektryk nie chciał robić
    mi instalacji. Odpowiadali tak: panie, w tym czasie, co ja tu zrobię
    jeden punkt, to w domu murowanym zrobię trzy-cztery. Zapłaci pan
    potrójną stawkę?
    Jacek

  • 94. Data: 2019-08-25 20:15:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 16:58, Jacek pisze:

> [...]
    > mi instalacji. Odpowiadali tak: panie, w tym czasie, co ja tu zrobię
    > jeden punkt, to w domu murowanym zrobię trzy-cztery. Zapłaci pan

    Może robił pierwszy raz? Może chciał cię naciągnąć? Nie bardzo rozumiem,
    jakim cudem w murowańcu łatwiej mu się bruzduje w bloczkach niż tu
    przeciąga przez szkielet.

    Dwuosobowa ekipa elektryków robiła dom na moich oczach w 3-4 dni. Nie
    mój dom.

    --
    MN

  • 95. Data: 2019-08-25 22:13:20
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 sierpnia 2019 03:57:30 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > Zdarzają się za to pająki i komary. Słyszałem jednak, że one nie mają
    > żadnego szacunku także dla domów murowanych i tam też mają czelność się

    Sam zaczales.

    W murowancu tez wlasciwie wszystko mozesz zrobic sam.

    Napisz cos ciekawego bo narazie na tone argumentow odpisales "wypisujesz bzdury"

    No zajebista dyskusja.

  • 96. Data: 2019-08-25 22:42:14
    Temat: Re: Re:Dom drewniany za ile?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
    > Heh, no w koncu :)
    > Ciesze sie ze przejrzales samodzielnie widzac jak to wyglada.
    > Teraz juz z gorki bedzie.
    > Az tak zle z ta trwaloscia nie jest, ale dupy nie urywa.

    Kiedyś szkieletowych nie budowało sie z płyty OSB i folii, tylko z deski.

  • 97. Data: 2019-08-25 22:48:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 22:13, s...@g...com pisze:

    > Sam zaczales.
    >
    > W murowancu tez wlasciwie wszystko mozesz zrobic sam.
    >
    > Napisz cos ciekawego bo narazie na tone argumentow odpisales "wypisujesz bzdury"
    >
    > No zajebista dyskusja.

    "Tona argumentów"? Znaczy jak wymienisz jeszcze 20 gatunków rzekomych
    zwierząt to będą już dwie tony argumentów?

    --
    MN

  • 98. Data: 2019-08-25 23:21:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 25, 2019 at 8:15:56 PM UTC+2, Marcin N wrote:

    > Może robił pierwszy raz? Może chciał cię naciągnąć? Nie bardzo rozumiem,
    > jakim cudem w murowańcu łatwiej mu się bruzduje w bloczkach niż tu
    > przeciąga przez szkielet.

    Po co mialby jakies bruzdy robic? Teraz tylko wierci sie otwory na puszki + plaski
    przewod po scianie do zatynkowania + prowadzi instalacje w wylewce na podlodze-przed
    zrobieniem wylwewek...

  • 99. Data: 2019-08-25 23:45:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 23:21, WS pisze:

    > Po co mialby jakies bruzdy robic? Teraz tylko wierci sie otwory na puszki + plaski
    przewod po scianie do zatynkowania + prowadzi instalacje w wylewce na podlodze-przed
    zrobieniem wylwewek...

    Po kilku latach na ścianach te przewody w tynku są doskonale widoczne.
    Powinny być schowane głębiej - w bruzdach.
    Ale ok, niech idą wierzchem. W czym jednak jest to aż 3x szybsze od
    kładzenia elektryki w szkielecie?

    --
    MN

  • 100. Data: 2019-08-26 08:30:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 sierpnia 2019 23:22:00 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Po co mialby jakies bruzdy robic? Teraz tylko wierci sie otwory na puszki + plaski
    przewod po scianie do zatynkowania + prowadzi instalacje w wylewce na podlodze-przed
    zrobieniem wylwewek...

    jesli idze duzo tynku to tak sie robi. Kazdy sposób ma swoje wady.
    Natomiast elektryk od szkieletorów poradzi sobie w drewniaku bez kłopotów, taki od
    murowańca dopuki sie nie nauczy to moze stwarzac problemy.

    b.