  • 151. Data: 2019-08-30 08:52:22
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 07:51:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > zwracam uwagę ze jesli ktos ma płaskoziemską nieufność do autorytetów to pomiar też
    niczego nie rozwiąże. Oni mi zarzucają ze mogę miec za duzo formaldehydu w powietrzu
    - bo nie wierzą w normy budowlane i budujac wg nich robię ok. Gdy zrobię pomiar to
    powiedzą że pomiar w ilości X g/m3 mieszczący się w normie jest niewiarygodny bo
    ustalona bezpieczna norma Y to spisek firm medycznych.
    > Bo niby dlaczego normy budowlane mają być niewiarygodne, a normy bezpieczeństwa juz
    tak? Nie dogadasz sie :)

    Budyń- olej płaskoziemców i formaldehyd, posłuchaj tego
    Miałem okazję tam być osobiście i nie żałuje ani minuty(z całego festiwalu, nie tylko
    ze spotkanie z o Ludwikiem)
    https://youtu.be/bCAbEtJDJDY?t=775

  • 152. Data: 2019-08-30 10:02:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 08:52:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > Budyń- olej płaskoziemców i formaldehyd, posłuchaj tego
    > Miałem okazję tam być osobiście i nie żałuje ani minuty(z całego festiwalu, nie

    sciągam i w czasie jazdy posłucham, mam nadziej ze mnie nie wkrecasz

    b.

  • 153. Data: 2019-08-30 10:16:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 10:02:13 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > sciągam i w czasie jazdy posłucham,

    https://www.google.com/search?q=ASP+polandrock+2019&
    rlz=1C1GCEU_plPL846PL846&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ve
    d=0ahUKEwj89pe0k6rkAhXJ-yoKHfL5C9gQ_AUIEygD&biw=1536
    &bih=754

    Tu inni goście ASP
    Jak najbardziej warto tez posłuchać

    > mam nadziej ze mnie nie wkrecasz
    A gdzieżbym śmiał

  • 154. Data: 2019-08-30 13:19:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Budyń- olej płaskoziemców i formaldehyd, posłuchaj tego
    > Miałem okazję tam być osobiście i nie żałuje ani minuty(z całego festiwalu, nie

    otóż:
    niezły kapłan, wierzący :) To co mówił o wierze, kosciele w zasadzie nie mam
    komentarza. Natomiast za skandaliczne uwazam jego slowa o radiu maryja, cytuje z
    pamieci "radio maryja szerzy pogaństwo, nie będę sie wypowiadał". I to cała
    wypowiedz, tam nic wiecej nie było. Albo ma zarzuty to trzeba je uzasadnic, albo sie
    tematu w ogóle nie podnosi. Ale to tylko jedno takie wyłapałem.

    Natomiast politycznie to jest naiwny jak mis kolargol, mówie o tym fragmencie o
    uchodzcach. Ale pokazuje jak można grać ludziom na emocjach "co, wy tacy katolicy
    uchodzców nie przyjmiecie?" A przeciez temat jest dużo głębszy.

    b.

  • 155. Data: 2019-08-30 13:27:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 13:19:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > niezły kapłan, wierzący :)
    To jeszcze ś.p. Kaczkowskiego posłuchaj
    https://www.youtube.com/watch?v=LhpIF32YA1U
    A do reszty Twojej wypowiedzi pozwolisz że się trochę później odniosę bo czasu teraz
    nie mam.

  • 156. Data: 2019-08-30 15:57:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 16:43:14 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    przestrzen miedzy gk a plyta sie wysyci.

    > mrówki wyginą :)

    Taki chyba byl cel tego formaldechydu tam. Nie wiem czy na grzyb dziala...

    bym sie go w domu nie obawial. Szczegolnie jak sie jakos ten dom wietrzy.

    > masz baniak trującego gazu - otwierasz zawór i umieraja wszyscy. Ale jesli z tego
    baniaka wypuszczasz gaz bardzo nędzną stróżką to nie umiera nikt. Bo dawka nie
    przekracza szkodliwej.

    No nie wiem. Wiesz, hormeza, alergie itp.
    Moze w malych stezeniach formaldehyd stymuluje uklad odpornosciowy. A moze nie?
    I nawet w malej dawce nadal truje?

    No i tak na scislosc to i sama surowa sosna wydziela nieco zwiazkow organicznych.
    Niby pachnie ladnie, ale mam podejrzenie ze te zywice to po to zeby robale nie zarly
    a nie zeby sosna sie odzywiala.

    Wiec jak sie ulatnia to moze tez truje? Tak se gdybam.

    Wiem ze wiory/pyl debowy jest rakotworczy.

    > Wlasnie cały spór jest w dawce, ja nie dwierdze ze w ogóle nie mam w domu
    formaldehydu. Twierdze tylko ze jest go za mało by był szkodliwy. Zresztą gdybym cos
    mierzył to prawdopodobnie by sie okazało ze wiekszosc pochodzi z mebli i paneli na
    podłodze. Wiec wynik byłby podobny w drewniaku i zwykłym murowańcu.

    Moze i nie szkodzi. Ale fakt jest taki ze formaldechydu w drewniaku jest wiecej i jak
    sie ma pecha to moze truc.

    Tak nawiasem:
    W piwnicach amerykanskich drewniakow czesto nie ma gk na scianach a sufity sa
    podwieszane.
    No fajnie, wentylacja scian, moze i dobra rzecz, grzyb ma sie gorzej.
    Ale tamtedy ten formaldehyd moze wylazic i cyrkulowac do reszty domu.
    Zreszta przez wentylacje sie rownomiernie rozniesie.

    To tak nawiasem, bo wiesz, niby sciany powinny byc przykryte gk, i czesto sa. Ale
    nawet jak sa to jakims cudem gdzies nie sa i powietrze sie zanieczyszcza.