  • 11. Data: 2019-08-20 11:32:00
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 16:16, SpiskowyMocny pisze:

    > Czy ktoś się orientuje jakie są koszty parterowych drewnianych domków za metr?
    > Za ile firmy zajmujące się budową drewnianych domków budują proste domki?

    Daruj sobie. Szkoda czasu i atłasu - znaczy drzew szkoda na taki
    gówniany dom. Buduj jak Pan Bóg w Polsce przykazał - z cegły,
    kamienia, czy choćby z gliny. Wskutek tego ażurowego amerykańskiego
    wynalazku obitego sidingiem, idzie pod topór Puszcza Amazońska, bo
    na te miliony szop w USA drzew już brakuje. Drewniany dom jest
    zresztą pod każdym względem gorszy od murowańca. Mieszkałem kilka
    lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem.

  • 12. Data: 2019-08-20 11:49:39
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Mieszkałem kilka
    lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem

    Czyli gowno wiesz w temacie budownictwa szkieletowego

  • 13. Data: 2019-08-20 12:08:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 11:49, Piotrek Paradysz pisze:

    > Mieszkałem kilka
    > lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem
    >
    > Czyli gowno wiesz w temacie budownictwa szkieletowego

    Gdybyś nie był januszem-budowlańcemn to byś też wiedział:
    czy to dom z bali, czy z desek, każdy ma wrodzoną wadę -
    do ich budowy trzeba wycinać Puszczę Białowieszczańską.
    Tylko Szyszko podobnym gówno to obchodzi.

  • 14. Data: 2019-08-20 12:10:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 11:32, collie wrote:

> [...]
    > zresztą pod każdym względem gorszy od murowańca. Mieszkałem kilka
    > lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem.

    Popieram.
    Szkieletory to syf. Może u nas robi się parter z płyty i z ogrzewaniem
    podłogowym ale dom piętrowy to już porażka. Byłem w takim domu co miał i
    podłogę parteru z desek. Tragedia.

    Mam wokoło 3 domy szkieletowe ale nie znam ich właścicieli. Chociaż
    chyba i tak by się nie przyznali.

  • 15. Data: 2019-08-20 13:40:37
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Popieram.
    > Szkieletory to syf.
    Może dla tego żę w PL nie umieją budować szkieletowych?
    Budowałem przez kilka lat amerykę i potem jak przyjechałem do polski
    to mnie zastanawiało pare spraw.
    U mojego szwagra ojciec robił dach i miało być na bogato
    mnie zawsze zastanawiało dlaczego krokwie u niego są o przekoju kwadratu
    położone co metr albo i wiecej (nie mierzyłem)
    a w stanach krokwi jest nawalonych co 16 cali
    i są to deski o szerokości 10 cali.

  • 16. Data: 2019-08-20 13:59:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:40:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Może dla tego żę w PL nie umieją budować szkieletowych?

    a jakieś inne mody są. Ja mam szkieletora ale budowalem inaczej niz amerykance.
    Takiego amerykanskiego szkieletora to bym nie chciał.

    b.

  • 17. Data: 2019-08-20 14:10:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 13:40, Bolko pisze:

> [...]
    > położone co metr albo i wiecej (nie mierzyłem)
    > a w stanach krokwi jest nawalonych co 16 cali

    A jakiej grubości? Pewnie calówki. A jak będą 1/4 cala,
    to pewnie o szerokości dwudziestu cali i co pińć cali na
    dachu. W Hameryce.

  • 18. Data: 2019-08-20 14:53:35
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Jednak Zenek miał racje co do Ciebie

  • 19. Data: 2019-08-20 16:35:00
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 06:40:39 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > położone co metr albo i wiecej (nie mierzyłem)
    > a w stanach krokwi jest nawalonych co 16 cali

    Tu akurat zadna roznica. No, moze jakby trza taka krokwie wymienic to lepiej taka
    pojedyncza nawet w wiekszej ilosci wymienic niz jedna duza i ciezka.

    Poza tym oni tam wala osb+wata ile wlezie.

    O ile w cieplych rejonach stanow to jeszcze nie jest takie zle o tyle tam gdzie jest
    zimno to juz wesolo nie ma.

    Jak czytalem normy kanadyjskie to aktualne sa takie jak nasze z 2004 czy cos w ten
    desen.
    Te wczesniejsze to juz wogole makabra.

    I nie mial bym nic przeciwko jakby te domki byly rzeczywiscie tansze. Tak zeby nie
    trzeba bylo kredyta na pol zycia brac.

  • 20. Data: 2019-08-20 16:42:16
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 06:59:54 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:

    > a jakieś inne mody są. Ja mam szkieletora ale budowalem inaczej niz amerykance.
    Takiego amerykanskiego szkieletora to bym nie chciał.

    Amerykance tez zaczynaja rozumiec i doceniac ceramike.
    Kiedys fundamenty to byly tylko bloczki wkopane w ziemie.
    Potem robili sciany fundamentowe, ale bez zbrojenia.
    Teraz leja cale wanienki albo zbrojona plyte fundamentowa, ale cienka nawet tam gdzie
    grunty miekkie.

    Widzialem pare budow gdzie podnosza poziom domu o metr lub wiecej.
    Wody sie boja.

    Aktualnym standardem jest wanienka na 30-40cm powyzej gruntu.
    Pod wanienka jest zbiornik zeby wode wypompowywac spod niej.

    Na nasze standardy mozna by te podejscia nazwac prosto: odwalanie maniany.

    Mowie ludkom, drenaz dokol domu. To slepia wywalaja jak 5pln.
    O ile w miastach czy gestej zabudowie to bez sensu jest o tyle w luznej wioskowej
    zabudowie calkiem dobry pomysl. Ale nie czaja...