  • 21. Data: 2019-08-20 17:32:21
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to znaczy zeby byly tansze. Dla lekarza zarabiajacego 30 tysiecy miesiecznie domek
    nad jeziorem za 350 tysiecy to jest jakis wydatek. Ale go nie zrujnuje. Jesli wezmie
    kredyt to na dwa lata. Wezmie nie dlatego ze nie ma kasy ale ze chce miec od razu a
    nie zeby musial dwa lata odkladac. Domek za 350 tysiecy jest poza zasiegiem
    sprzedawczyni ze sklepu, pracownika montazu w fabryce itp. Dobrze zeby w Polsce
    ludzie zrozumieli ze nie wszystko jest dla wszystkich. Do pewnego pulapu zarobkow
    pewne dobra zwyczajnie nie przysluguja. Dla sklepowej jest dzialka w ogrodku
    dzialkowym z domkiem 25m? odkupiona za 10 tysiecy.

  • 22. Data: 2019-08-20 18:55:52
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:32:23 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    pewne dobra zwyczajnie nie przysluguja. Dla sklepowej jest dzialka w ogrodku
    dzialkowym z domkiem 25m? odkupiona za 10 tysiecy.

    Tansze w znaczeniu statystycznym.
    Uzyjmy sredniej krajowej (i tak jest nieco zawyzona ale niech se jest).
    Dwie srednie krajowe to jakies 7000 netto.
    Dajmy na to zycie wyjdzie na rodzine 5000. W tym sa tez jakies tam zbytki typu
    wycieczka, laptop, jedzenie na miescie itp.
    2tysiace zostaja na zbytki.

    Na rok to jest jakies 24tysiace.
    Tani dom to powiedzmy cos co mozna kupic za 5-7 letnie oszczednosci.
    Czyli okolice 100-150tysiecy.
    Dzialka osobno, bo dzialka nie gnije. Takie se zrobilem zalozenie.

    Tak ja to widze.
    Kazdy niech se przeskaluje jak mu pasuje.

    Za te 100-150kpln jakis drewniak sie postawi. Wypasu nie bedzie. Nie wiem czy bym
    chcial w takim mieszkac.

  • 23. Data: 2019-08-20 19:30:39
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    collie napisał:

    > Gdybyś nie był januszem-budowlańcemn to byś też wiedział:
    > czy to dom z bali, czy z desek, każdy ma wrodzoną wadę -
    > do ich budowy trzeba wycinać Puszczę Białowieszczańską.
    > Tylko Szyszko podobnym gówno to obchodzi.

    Akurat krajowy rabunek lasów jest spowodowany płaceniem przez Polskę
    odszkodowań za utracone mienie pożydowskie, dlatego teraz tak karczują nasze
    lasy.
    A drewna wcale najwięcej nie idzie na budowanie, tylko na opał i na papier.
    Zresztą jak widzę ilość drewna szalunkowego przy budowie każdego murowańca
    to donoszę wrażenie że idzie go więcej niż na budowę domu drewnianego.

  • 24. Data: 2019-08-20 19:45:43
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    collie napisał:

    > Daruj sobie. Szkoda czasu i atłasu - znaczy drzew szkoda na taki
    > gówniany dom. Buduj jak Pan Bóg w Polsce przykazał - z cegły,
    > kamienia, czy choćby z gliny. Wskutek tego ażurowego amerykańskiego
    > wynalazku obitego sidingiem, idzie pod topór Puszcza Amazońska, bo
    > na te miliony szop w USA drzew już brakuje. Drewniany dom jest
    > zresztą pod każdym względem gorszy od murowańca. Mieszkałem kilka
    > lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem.

    Widzę że muszę wszystkim wyjaśnić że nieprawdą jest ze w USA budują tylko
    szkieletowe, są stany gdzie budują szkieletowe a są stany gdzie budują
    betonowe.
    Byłem kiedyś w szkieletowych domkach w USA i nie zauważyłem żadnej różnicy w
    mieszkaniu w porównaniu do betonowego, tylko zwróciłem uwagę na małą grubość
    ścian, około 15cm.
    W amerykańskim domu szkieletowym wcale nie skrzypią podłogi, wcale nie
    słychać przez ściany i żadnych podobnych bredni. Pytałem się właścicieli,
    czy zima jest ciepło, bo to był ten sam klimat co w Polsce, ta sama
    szerokość geograficzna i mówili ze zimą jest tak samo ciepło jak latem, bo
    mają piec w piwnicy na olej i ogrzewają.
    Dodam ze wcale nie trzeba jechać do USA, bo w kraju też kiedyś budowano z
    drewna, albo z bali, albo szkieletowo i powiem że moja podłoga z drewnianej
    klepki skrzypi bardziej niż podłoga w domu drewnianym, poza tym mimo
    cienkiej ściany to zimą jest ciepło. Ludzie, skąd wy bierzecie te mity o
    domach drewnianych?

  • 25. Data: 2019-08-20 19:56:42
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
    > I tak sie konczy mit o tanim drewniaku.
    > Roznica w koszcie budowy to moze 30%. I to przy zalozeniu ze nie liczymy
    > kolejnych kosztow w nastepnych latach. I optymistycznie zakladajac ze nic
    > nie zawilgnie czy jakies owady czy inne fretki nie wejda w sciany.
    > Patrze sobie ostatnio na hamerykanskie realia.
    > Ze wymienie tylko najprostsze problemy z drewniakami:

    To co piszesz to kompletne bzdury, nawet nie skomentuję, bo niczego takiego
    nie zaobserwowałem w żadnym drewnianym domu, czy to w kraju, czy to w
    stanach.
    Ale ja tu nie o wadach, czy zaletach piszę, tylko o cenie, skąd taka wysoka
    cena drewnianej szopy w Polsce?
    Jak nie ma różnicy w kosztach domu drewnianego i betonowego?
    Fundamenty cieńsze, bo dom lżejszy, to i mniej kosztują a można takiego
    drewniaka postawić na słupach fundamentowych, wtedy i mamy jeszcze mniejsze
    koszty.
    W drewniaku nie musisz lać posadzki i stropu, więc cena też niższa, ściany
    nie mają metra grubości, więc materiału mniej idzie. Moim zdaniem cena
    powinna być bardziej niż o połowę niższa.

  • 26. Data: 2019-08-20 21:20:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 19:56, SpiskowyMocny pisze:
> [...]
    > ściany nie mają metra grubości, więc materiału mniej idzie. Moim zdaniem
    > cena powinna być bardziej niż o połowę niższa.

    Cena niższa o połowę?
    Przecież różnice są jedynie na etapie stanu surowego otwartego - i to
    bez uwzględnienia dachu. A gołe mury o raptem ile? 20% ceny domu? Pewnie
    jeszcze mniej.

    --
    MN

  • 27. Data: 2019-08-20 22:26:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moze byc tansze w znaczeniu statystycznym. Materialy maja ceny europejskie lub sa
    do nich bardzo zblizone. Tansza jest robocizna. Tania robocizna nie pozwala na
    wypracowanie dla firm zysku pozwalajacego na zakup wydajniejszych urzadzen i
    technologii majacych zachodnie ceny. Do tego od 1939 roku jestesmy przez kogos
    eksplorowani jak kolonia. Kazdemu kto ma jakies problemy egzystancjonalne polecam
    strone http://hikersbay.com
    To strona dla podroznikow, nie mylic z tymi co na wczasy do hotelu jada. Na stronie
    sa aktualne zarobki i ceny we wszystkich panstwach z wyjatkiem Korei Polnocnej. Bez
    nocnika telewizyjnego samemu, jak sie ma troche oleju w glowie, mozna oszacowac sile
    nabywcza wynagrodzen w innych panstwach. Swiat nie zaczyna sie na wschodniej granicy
    Ukrainy i nie konczy sie za Niemcami. Jesli idzie o sile nabywcza Zlotowki w Polsce
    na tle innych walut narodowych i ponadnarodowych to jak by ktos od rzek powiedzial
    jestesmy w sredniej strefie stanow wysokich. Przecietny mieszkaniec Osaki ze swoja
    przecietna pensja nie ma nic lepiej, o ile nie ma gorzej, od przecietnego poznaniaka.
    Bylo w temacie o marnosci amerykanskiego budownictwa indywidualnego. Ono jest marne
    bo wynika to z pragmatyzmu polaczonego z wszechobecna tam bieda. Ponad 40 milionow
    amerykanow zyje ponizej progu ubostwa a 9 milionow nie ma zadnego dochodu. Niedawno w
    tv ale nia na tvpis byl francuski dokument o biedzie w usa. Jak go obejrzalem to
    chcialem wyjsc na ulice i pocalowac asfalt z wdziecznosci ze w Polsce sie urodzilem i
    zyje.

  • 28. Data: 2019-08-20 22:52:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze nie placimy Zydom. Zbyt powazna sprawa zeby udalo utrzymac sie ja w
    tajemnicy. Ale wszystko wskazuje ze bedziemy placili. Tak jak powiedzial
    Michalkiewicz zeby placic potrzebne sa przepisy ktore zalegalizuja zlodziejstwo. Zeby
    stworzyc takie przepisy trzeba bardzo wysoko wygrac wybory do sejmu i miec lepiej niz
    dobre uklady z kosciolem. Dlatego z wyjatkiem pisu cala reszta robi wszystko zeby
    przegrac. Dogadali sie ze pis wygra. Caly misternie utkany plan by sie poszedl jebac
    jak by wybory do sejmu z niewielka przewaga wygrala placforma.

  • 29. Data: 2019-08-20 23:40:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 19:30, SpiskowyMocny pisze:

    > Akurat krajowy rabunek lasów jest spowodowany płaceniem przez Polskę odszkodowań
    > za utracone mienie pożydowskie, dlatego teraz tak karczują nasze lasy.

    A imię jego 447?

    - A gdzie jest ten las?
    - Jaki las?
    - No, że wspominałeś.
    - Co ciebie obchodzi nagle? W Puszczy Białowieszczańskiej jest las!
    Rosną stuletnie drzewa, się ścina, się rżnie, jest deska, jest sęk.
    - A kto ma ten las?
    - Kuba, o co ciebie idzie? NIKT!
    - To można kupić?
    - Tę manufakturę?
    - Nie, ten tartak.
    - JAKI tartak, do cholery?
    - No ten co sam mówiłeś, że się ścina i się rżnie...
    - Kuba, odczep się, chodzi o to czy Rozencwajgowa wytrzyma do procesu!
    - A ona sprzeda?
    - Co?!
    - Ten tartak.
    - Kuba, przecież... ona... JAKI TARTAK DO CHOLERY?!
    - No, że się ścina i się rżnie...
    - Kuba! Że mnie co podkusiło powiedzieć jego ten sęk... Kuba, ja cofam ten sęk.
    Ja cofam wszystkie sęki na świecie!
    - Co?
    - Sęk.
    - Który?
    - Że pisze w Kurierze Warszawskim tych sztychów. TO JA JEGO COFAM!!!
    - W Kurierze Warszawskim? To było ogłoszenie?
    - Jakie ogłoszenie?
    - No, że on sprzedaje.
    - KTO???
    - No ten, co pisze, że parceluje ten las. Słuchaj, tylko ten tartak to ja bym
    zatrzymał dla siebie.
    - Kuba... Po co tobie ten tartak? Zleź z tego tartaka!!!
    - No wiesz, Rappaport, że ja ciebie nie rozumiem. Ty budzisz mnie w nocy. Pół
    godziny namawiasz mnie, żebym kupił las. A teraz odmawiasz mnie od tego tartaka.
    To co to jest za interes???
    - Kuba...
    - Zaraz, chwileczkę, spokój! Owszem, dajmy na to, ja daję dwa tysiące za las. To
    kto inny będzie miał tartak, tak? Będzie mnie dyktował ceny? Będę jego dawał
    zarabiać na rżnięcie? To gdzie jest logika??? To wolę kupić ten tartak! Mam
    rację?
    - Te-o-re-ty-cz-nie tak...

    (Kabaret Dudek "Sęk")

  • 30. Data: 2019-08-20 23:51:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:47:24 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > s...@g...com napisał
    >
    > To co piszesz to kompletne bzdury, nawet nie skomentuję, bo niczego takiego
    > nie zaobserwowałem w żadnym drewnianym domu, czy to w kraju, czy to w
    > stanach.

    Malo widziales.

    Ale skoros taki mundry to pi kij pytasz?

    > Ale ja tu nie o wadach, czy zaletach piszę, tylko o cenie, skąd taka wysoka
    > cena drewnianej szopy w Polsce?

    Bo nawiedzence kupuja.
    No i w polsce drewno takie tanie nie jest jak sie wydaje.

    No ale ty przeciez to wiesz, wiec po co pytasz?

> [...]
    > nie mają metra grubości, więc materiału mniej idzie. Moim zdaniem cena
    > powinna być bardziej niż o połowę niższa.

    No nie musisz, Ale po 5-10 zimach bedziesz latal z szpachla i pedzlem zeby spekania
    naprawiac.

    Jakbys w tych stanach byl to bys wiedzial ze tam gdzie maja skaliste podloze to leja
    cienkie plyty. A tam gdzie maja bagna i piach to leja pelne wanienki betonowe albo
    licza sie z tym ze za pare lat trzeba bedzie fachowca zaprosic zeby naprawil to co
    siadlo lub popekalo.

    I zeby nie bylo, nie kazdy domek peka. Ale jak juz ma problemy to wlasnie takie jak
    opisane.