  • Data: 2010-10-17 10:31:33
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Paź, 22:44, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:

    > A to jest znowu ciekawy argument za kominiem z plaszczem wodnym - w
    > koncu podlogowka ma byc takim dobrym akumulatorem ... Musze przemyslec,

    Sama podlogowka owszem, sporo akumuluje. Ale caly sens kominka z PW
    zaczyna sie jak masz do tego jeszcze duzy bufor wodny - min. 1000l (ja
    taki mam). Zaluje tylko ze nie kupilem kominka o wyzszej mocy. Balem
    sie, ze bedzie za szybko rozgrzewal bufor "na maksa" i bedzie trzeba
    kominek szybko wygaszac. Mam 12kW i przy wlaczonej pompie z podlogowki
    ciezko jest bufor rozgrzac na maksa - teraz wzialbym kominek tak
    20-25kW :) Ale w sumie to bedzie u mnie zapasowe / dodatkowe zrodlo
    ciepla, glownym bedzie pompa ciepla. Ten rok jakos przezyje tylko na
    kominku :-)

    > Chyba kupie tego najtanszego z wymienna szyna, a potem bede rozbudowywac.

    Poczytaj najpierw ile do kazdego mozna podpiac modulow :) Ja mam
    FBs-60MC i tego polecam. Wersje MA nie maja RTC (real time clock),
    wiec ciezko za ich pomoca zrobic chocby symulacje obecnosci
    domownikow, czy inne rzeczy zwiazane z kalendarzem i czasem :) No i
    stosunek ceny do ilosci wejsc/wyjsc jest najlepszy.

    > Czy Ethernet jest dobrym pomnyslem czy na poczatek (a moze i wogole)
    > obejde sie bez niego?

    IMHO bardzo dobrym, polaczysz go sobie w domowa siec i masz dostep do
    niego z kazdego miejsca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.