  • 1. Data: 2010-10-08 20:46:51
    Temat: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Zastanawiam sie czego nie zrobie systemem xcomfort co zrobilbym
    "tradycyjnym" systemem domu inteligentnego?
    Xcomfort przekonuje mnie latwoscia w rozbudowie, a jako ze chce oprzec
    system na roommanagerach sterowanych z PC to i obsluga bedzie z
    kazdego komputera w domu.
    W xcomfort chce na poczatek zrobic ogrzewanie - termostaty w kazdym
    pomieszczeniu, kontaktrony w oknach itp. . Elektryke bede ciagnac w
    ksztacie gwiazdy o mozliwie duzej liczbie oddzielnych obwodow, co
    pozwoli mi pozniej tym latow sterowac jak bede rozbudowywal xcomfort.
    Myliscie, ze to dobry pomysl?

    --
    Radoslaw Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-10-08 20:59:11
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RadekNet" <w...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > Myliscie, ze to dobry pomysl?

    Zly pomysl. Nigdy z wiekszosci funkcji nie skorzystasz, a wiele bedzie dla
    ciebie utrapieniem. Wiekszosc kabli jakie polozylem jest na marne i nigdy
    ich nie uzyje.
    Te kontaktrony kiedys ci sie zepsuja, silniki od kaloryferów to glupota do
    kwadratu. Zreszta sam sie przekonasz.

  • 3. Data: 2010-10-08 21:12:11
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 22:59:11 +0200, kiki napisał(a):

> [...]
    > ich nie uzyje.
    > Te kontaktrony kiedys ci sie zepsuja, silniki od kaloryferów to glupota do

    A skąd pewność, skoro sam jak piszesz nie używasz? :-)

    --
    ŁC
    Wszystkie kobiety są piękne, tylko nie po wszystkich to widać

  • 4. Data: 2010-10-08 21:31:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 22:46, RadekNet <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > ksztacie gwiazdy o mozliwie duzej liczbie oddzielnych obwodow, co
    > pozwoli mi pozniej tym latow sterowac jak bede rozbudowywal xcomfort.

    Rob gwiazde i duzo kabli - to malo kosztuje (szczegolnie jak robisz
    sam). Ale olalbym Xcomfort - wogole olalbym jakiekolwiek "zamkniete"
    systemy. Ja mam wszystko na PLC i robie sobie co chce - a PLC potrafi
    wieeeeeleeee :) Z kikim z jednym sie zgodze - sterowanie ogrzewaniem
    to porazka w standardowym, murowanym domu. Jezeli mialbys kanadyjczyka
    to jeszcze moznaby sie pokusic, bo w takim obnizenie / zwiekszenie
    temp. dzieje sie blyskawicznie. A jaki ma sens obnizanie temp. na czas
    wychodzenia z domu do pracy przy dzisiejszych dobrze ocieplonych
    domach? Zaoszczedzona na termostatach i podobnych bajerach kase wladuj
    lepiej w lepsze ocieplenie, cieplejsze okna i drzwi. I utrzymuj stale
    w domu komfortowa temperature - wiecej oszczedzisz i nie bedziesz
    musial marzl jak wrocisz pewnego dnia szybciej do domu bo szef mial
    dobry humor i wyslal wszystkich do domu ale zapomnial poinformowac o
    tym Twojego xcomforta ;-) Co jeszcze ten xcomfort ma (nie znam go),
    czym chcialbys sterowac z kompa, czy wogole co chcialbys w tym domu
    jeszcze inteligentnego miec ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-10-08 22:15:07
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On Oct 8, 10:31 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > tym Twojego xcomforta ;-) Co jeszcze ten xcomfort ma (nie znam go),
    > czym chcialbys sterowac z kompa, czy wogole co chcialbys w tym domu

    To, ze robie gwaizde to postanowione :)

    Sterowanie ogrzewaniem ma byc glowna funkcja systemu. Prowadzimy
    nieregularny tryb zycia i wlasnie chodzi o to, zeby na godzine przed
    powrotem do domu moc wyslac sms "wlacz ogrzewanie", albo "wlacz
    c.w.u." ...
    Do tego bardzo fajna sprawa dla mnie jest przechodzenie domu w tryb
    "dom pusty" - wylacza wszystkie zbedne odbiorniki pradu, obniza
    temperature itd.
    Nie mowie juz o sterowaniu oswieteniem, bo to w pewnym sensie jako
    bajer traktuje, ale taki bajer fajny i przydatny, wiec tez to chce
    miec.

    Moze doradzisz co tak praktycznie warto zrobic przez automatyke?

    Sterowac tym z kompa chce dla tego, ze jak juz jestesmy w domu to czas
    spedzamy glownie na komputerze - po co wstawac do panelu dotykowego,
    kiedy wszystko mozna wyklikac na laptopie? Myslac o systemie xcomfort
    chcialem w salonie postawic komputer all-in-one, ktory bylby
    webserwerem i bramka gsm dla xcomfort a procz tego dzialal by jako
    "sterownik" projektora do filmow, telefon internetowy itp. (TV nie
    ogladamy).

    Zdaje sobie sprawe, ze na PLC zrobie wszystko, a xcomfort moze mnie w
    ktoryms momencie ograniczyc, ale ... czy PLC nie ograniczy mnie tym,
    ze bede musial zlecac programowanie sterownikow?

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 6. Data: 2010-10-08 22:36:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]

    > ksztacie gwiazdy o mozliwie duzej liczbie oddzielnych obwodow, co
    > pozwoli mi pozniej tym latow sterowac jak bede rozbudowywal xcomfort.

    No jasne, jezeli jeszcze te termostaty beda sterowaly podlogowka to juz w
    ogole rewelacja. Bedziesz mial poczucie wydanej gory pieniedzy na zupelnie
    nieuzytkowe rzeczy, ale za to sprawdzisz w I Podzie z pracy czy deska od
    kibla jest opuszczona.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-10-08 22:46:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    x.googlegroups.com...

> [...]
    >to porazka w standardowym, murowanym domu. Jezeli mialbys kanadyjczyka
    >to jeszcze moznaby sie pokusic, bo w takim obnizenie / zwiekszenie

    Takie rzeczy to robia zwykle sterowniki pewnie od 10 lat w bardziej
    wyrafinowany sposob niz tylko termostatem wlacz/wylacz. Bez sensu ta
    inteligencja w oddzielnym systemie do tego wyjdzie z tego prymitywne
    sterowanie wlasnie wlacz/wylacz bo przeciez to wszystko z zadnym kotlem sie
    nie dogada a do sterowania zwyklymi grzejnikami wystarcza zwykle glowice
    termostatyczne i obnizenie temp. na zwyklym sterowniku.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-10-09 07:40:05
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

> [...]
    >nieregularny tryb zycia i wlasnie chodzi o to, zeby na godzine przed
    >powrotem do domu moc wyslac sms "wlacz ogrzewanie", albo "wlacz

    Nie dosc ze wydasz w uj kasy to jeszcze bedziesz musial pamietac o jakis
    smsach - a jak zapomnisz lub bateria ci padnie to wrócisz do zimnego domu.
    Daruj se ta inteligencje w domu :-)

    A dla ciekawosci -szacowales koszty na ta inteligencje?

    b.

  • 9. Data: 2010-10-09 09:09:23
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 09.10.2010 09:40, Budyn pisze:
> [...]
    > smsach - a jak zapomnisz lub bateria ci padnie to wrócisz do zimnego
    > domu. Daruj se ta inteligencje w domu :-)

    Znaczy, lepiej wracac codziennie do zimnego domu? ;) Akurat pieniadze
    wydane na mozliwosc sterowania ogrzewaniem z zewnatrz uwazam za dobrze
    wydane.

    > A dla ciekawosci -szacowales koszty na ta inteligencje?

    Od kilku tysiecy zl w gore ... Sam komputer all-in-one to ok. 3 tys zl,
    ale ... mam TV (ktory akurat u nas jest zbedny), telefon internetowy,
    skype, radio, DVD. kino domowe itd.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2010-10-09 10:09:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet (www.rejsy-czartery.com) napisał:

    > Znaczy, lepiej wracac codziennie do zimnego domu? ;) Akurat pieniadze
    > wydane na mozliwosc sterowania ogrzewaniem z zewnatrz uwazam za dobrze
    > wydane.

    Jasne, że Twoje prawo i sam decydujesz kiedy uznać pieniądze za dobrze,
    a kiedy za źle wydane.

    Zapytam jednak...

    Czy budujesz dom w technologii lekkiej o małej akumulacyjności cieplnej,
    czy tradycyjny murowany...?

    Odpowiedź na to pytanie jest absolutnie kluczowa jeżeli chcesz
    koniecznie mieć sterowanie ogrzewaniem 'yntelygientne'.

    pozdr
    robercik-us