  • 141. Data: 2010-10-18 09:27:28
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-10-2010 o 21:35:22 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Po pierwsze on lansuje teze, ze kociol przy wiekszej mocy ma wieksza
    > sprawnosc,
    Ale zauważ że kondesaty są dopiero od paru lat, dla zwykłych
    kotłów moja teza sie zgadza, zresztą zobacz na wykresy które
    mariola mi podsunął.

    a po drugie woda jak juz jest podgrzana, to raczej odda
    > cieplo tylko do domu, na instalacji nie moze byc dodatkowych strat,
    Jest sporo miejsc gdzie mogą być straty.

    > chyba, ze masz wypuszczone rurki po zewnetrznej scianie domu.
    Nie trzeba zewn ściany. np podłogówka nagrzewa się od dołu
    bo rurki są na dole, beto nie jest super dobrym przewodnikiem
    i nagrzewa się powoli, to powoduje że tworzy się miejsce
    nagrzane i grzeje przez styropian ziemię, mniej lub więcej
    zależy ile go jest ale grzeje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 142. Data: 2010-10-18 16:01:31
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 17.10.2010 23:37, Maniek4 pisze:

    > Moim zdaniem zapomniec. Ilosc kolektorow wystarczajaca do CWU to za malo do
    > ogrzewania zima kiedy energii ze slonca mamy najmniej. W sloneczny dzien z
    > sensownej instalacji nawet zima mamy dosc wody do kapieli, ale latem taka
    > instalacja moze stanowic problem, bo slonca jest az nad to. Poza tym ilosc
    > niezbednych kolektorow raczej sprawi, ze zyski nie beda uzasadnione
    > ekonomicznie.

    Tylko ja nie chce ogrzewac tylko nie zamrozic ;) Pytanie jakie mnie
    nurtuje to czy te np. 3-4 tanie kolektory utrzymaja w zimie +2 st w domu?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 143. Data: 2010-10-18 18:25:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > sensem. Ja do pierwszej lazienki mam 14m od zasobnika i czujnik ruchu w
    > lazience zalaczajacy pompe.

    czujnik ruchu - nie pomyslałem - rewelka :-)

    b.

  • 144. Data: 2010-10-18 18:27:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No ale zauwaz, ze bylismy na etapie tezy przeciwnej.

    To prawda.

    >Z drugiej strony nie wierze, ze gdy modulator jedzie na maksa to i
    >sprawnosc jest maksymalna, ale faktycznie pominy.

    Jakos podzielam Twoj poglad.

    > Pomijam, ze ucieczka w dol jest utrudniona, bo powietrze nagrzane i tak
    > nie pojdzie w dol. Ale jest druga sprawa - przeciez sama posadzka jeszcze
    > nie jest nagrzana skoro wraca Ci zima woda, a kociol zasuwa.

    Slusznie.

    Pozdro.. TK

  • 145. Data: 2010-10-18 18:39:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9hr3g$t39

    > Tylko ja nie chce ogrzewac tylko nie zamrozic ;) Pytanie jakie mnie
    > nurtuje to czy te np. 3-4 tanie kolektory utrzymaja w zimie +2 st w domu?

    Co znaczy tanie? Jak ma byc dobrze to nie moze byc ani tanio ani drogo.
    Musisz nieco zglebic tajemna wiedze dotyczaca parametrow kolektorow i na ich
    podstawie je porownywac. Wcale nie jest tak, ze warto miec drogie bo okres
    zwrotu bardzo sie wydluzy, albo tanie, bo tanie w relacji do uzyskow moga
    wyjsc jednak drozej.
    Czy da sie nie zamrozic domu przy pomocy kolektorow to trzeba by wrozki
    spytac, ktora odgadnie pogode na kolejnych kilka zim. Jak bedzie mrozno i
    pochmurno to nie uzyskasz nic a dom szybko sie wychlodzi. Jak bedzie
    slonecznie to ciepla w grudniu i tak bedzie za malo, zreszta zalezy jaki
    metraz i z jakimi stratami chcesz ogrzewac. Prawda jest taka, ze dwa trzy
    pochmurne i mrozne dni spokojnie wychlodza dom ponizej zera. Co komu po tym,
    jak za tydzien pojawi sie slonce a w domu -10?

    Pozdro.. TK

  • 146. Data: 2010-10-18 18:46:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > czujnik ruchu - nie pomyslałem - rewelka :-)

    Ale ostroznie z tym optymizmem, bo zwykle pompy do CWU moga miec za mala
    wydajnosc do dluzszych odcinkow by zapewnic odpowiedni komfort. Jak jest te
    kilkanascie metrow to lepiej od razu poszukac mosieznej pompy do CO. LFP cos
    takiego zdaje sie robi.

    Pozdro.. TK

  • 147. Data: 2010-10-19 10:50:42
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 18.10.2010 20:39, Maniek4 pisze:

    > Co znaczy tanie? Jak ma byc dobrze to nie moze byc ani tanio ani drogo.

    Tanie = nieprozniowe.

> [...]
    > pochmurne i mrozne dni spokojnie wychlodza dom ponizej zera. Co komu po tym,
    > jak za tydzien pojawi sie slonce a w domu -10?

    Zatem ten pomysl odpuszczam. Dzieki.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 148. Data: 2010-10-19 19:37:16
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 17.10.2010 23:57, Adam Szendzielorz pisze:

    > 24wy tranzystorowe kosztuja 90$ i zajmuja malutko miejsca na szynie,
    > czyli ~11 pln / wy, a przekaznikowe - o ile FBs-16EY ma wyjscia relay
    > to 16 wyjsc = 25 pln / wy. Po dodaniu przekaznika i gniazda na szyne
    > (na wkladanie - mozesz wyciagnac przekaznik w kazdej chwili i ew.
    > wymienic) wyjdzie prawie na to samo. Jednak jak padnie przekaznik (a
    > moze pasc - w koncu to element mechaniczny) to wymienisz go w pare
    > sekund, a jak padnie przekaznik w PLCku to masz praktycznie po
    > wyjsciu. Tranzystory sa raczej dlugowieczne w porownaniu do
    > przekaznikow :)

    Konkretny argument :) Dzieki.

    Pozdr.
    --