    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Date: Mon, 18 Oct 2010 20:39:36 +0200
    <i9eknu$7dd$1@inews.gazeta.pl> <i9fd34$6vq$1@news.onet.pl>
    <i9fnu5$8bn$1@inews.gazeta.pl> <i9fqbl$fm4$1@news.onet.pl>
    <i9hr3g$t39$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9hr3g$t39

    > Tylko ja nie chce ogrzewac tylko nie zamrozic ;) Pytanie jakie mnie
    > nurtuje to czy te np. 3-4 tanie kolektory utrzymaja w zimie +2 st w domu?

    Co znaczy tanie? Jak ma byc dobrze to nie moze byc ani tanio ani drogo.
    Musisz nieco zglebic tajemna wiedze dotyczaca parametrow kolektorow i na ich
    podstawie je porownywac. Wcale nie jest tak, ze warto miec drogie bo okres
    zwrotu bardzo sie wydluzy, albo tanie, bo tanie w relacji do uzyskow moga
    wyjsc jednak drozej.
    Czy da sie nie zamrozic domu przy pomocy kolektorow to trzeba by wrozki
    spytac, ktora odgadnie pogode na kolejnych kilka zim. Jak bedzie mrozno i
    pochmurno to nie uzyskasz nic a dom szybko sie wychlodzi. Jak bedzie
    slonecznie to ciepla w grudniu i tak bedzie za malo, zreszta zalezy jaki
    metraz i z jakimi stratami chcesz ogrzewac. Prawda jest taka, ze dwa trzy
    pochmurne i mrozne dni spokojnie wychlodza dom ponizej zera. Co komu po tym,
    jak za tydzien pojawi sie slonce a w domu -10?

    Pozdro.. TK