  • 91. Data: 2010-10-12 22:01:42
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:op.vkhb2bqb1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 12-10-2010 o 20:19:25 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Ani prościej ani taniej bo taki rtl też kosztuje a tak mogę dowolnie
    >ustalać temp
    >na grzejniku drabince i na podłogówce, a tak w ogóle to na tym mieszaczu
    >pracuje mi 5 podłóg.

    RTL bylby jeden dla lazienek w celu wylacznie zabezpieczenia przed
    przegrzewaniem, choc to malo doskonale rozwiazanie. Jezeli kociol jest
    gazowy to prawdopodobienstwo zadzialania i tak jest male. W podlodze
    lazienkowej woda mialaby temp. obiegu bezposredniego czyli grzejnikow.
    Pomysl z mieszaczem nie jest zly, ale to piec stow tak na oko i kolejna
    pompa. U mnie pompa podlogowkowa i kociol zezarly przez okres grzewczy od
    listopada do marca 170zl niedoplaty dla ZE, wiec to sa wymierne koszty.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2010-10-13 07:49:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Dnia 12-10-2010 o 20:19:25 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 11-10-2010 o 23:49:50 Maniek4 <r...@l...pl> napisa?(a):

    >Ani prościej ani taniej bo taki rtl też kosztuje

    Etam, w lazience mam bez rtl, prosto z drabinki mi leci i jest cool, znaczy
    przyjemne cieplo ;-)

  • 93. Data: 2010-10-13 08:23:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 00:01:42 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > gazowy to prawdopodobienstwo zadzialania i tak jest male. W podlodze
    > lazienkowej woda mialaby temp. obiegu bezposredniego czyli grzejnikow.
    Maniek prosze cię przestań ojca uczyć jak dzieci robić, jestem instalatorem
    od dawna, sam projektowałem całą instalację z przekrojami, przepływami,
    mocami.
    Zawór tródrogowy kosztował mnie tylko 180zł, pompa 100.

    > Pomysl z mieszaczem nie jest zly, ale to piec stow tak na oko i kolejna
    > pompa. U mnie pompa podlogowkowa i kociol zezarly przez okres grzewczy od
    > listopada do marca 170zl niedoplaty dla ZE, wiec to sa wymierne koszty.
    Bo nie masz wyłącznika, u mnie oigrzewanie jak nie grzeje to się wszystko
    wyłącza, a ty sterujesz krzywą i pompy ci chodzą non stop.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 94. Data: 2010-10-13 12:05:50
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 09:05, Adam Szendzielorz pisze:
    >Szczegolnie polecam w lazience i w "brodziku" (ja
    > mam odplyw liniowy i "brodzik" z kafelek - tzn. poprostu podloga jest
    > brodzikiem) - najlepsze, co moglem zrobic :) A niektorzy "brodzik"
    > omijaja przy ukladaniu podlogowki :( Nie wiem po co :)
    > pozdr.

    A ja sie zastanawiam czy nie oplesc rurkami podlogowki rowniez wanny ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 95. Data: 2010-10-13 12:11:38
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 10.10.2010 23:22, robercik-us pisze:

    > Czyżbyś mieszkał teraz w bloku z wielkiej płyty...? :-DDD.
    > Tam występuje 'syndrom szukania miejsca' za wszelką cenę :-)))

    Wrecz przeciwnie ;) Teraz wynajmujemy domy (liczba mnoga, bo z powodu
    pracy zony czesto sie przeprowadzamy), ktore sa wieksze niz ten, ktory
    ma byc nasz ... ale procz miejsca to jeszcze estetyka.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 96. Data: 2010-10-13 12:18:04
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 09:01, Adam Szendzielorz pisze:

    > A co za problem zrobic podlogowke w tym garazu ?

    Bezwladnosc :) W garazu spedzam nie caly dzien, a i bywam tam dosc
    nieregularnie (jak mnie natchnie na pogrzebanie przy oldtimerze), wiec
    potrzebuje cieplo szybko i na krotko. Czyli jednak grzejnik musi byc ...
    no chyba, zeby olac sprawe i zdac sie tylko na przenikanie ciepla przez
    nieocieplona sciane (jedna ciegla) z czesci mieszkalnej? Bo chcialem ja
    ocieplic + zalozyc grzejnik.

    Adam, czy Ty jestes ze Slaska? Jesli to mozliwe chcialbym kiedys sie na
    kawe wprosic i popatrzec jak dziala plc i jak sie go programuje. Bylo by
    to mozliwe?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 97. Data: 2010-10-13 12:20:30
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 11:17, Maniek4 pisze:

    > Nie czujniki tylko sterownik do dwoch obiegow.

    No wlasnie ... zakladam, ze kociol chodzi we wlasnym obiegu, na swojej
    optymalnej temeraturze caly czas - drugi obieg dla podlogowki +
    sterownik pogodowy, trzeci obieg dla grzejnika(ow) + sterownik pokojowy?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 98. Data: 2010-10-13 12:22:53
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 11:16, janusz_kk1 pisze:
    > Jak on był 20 lat temu murowany i stał do tej pory to ta wełna sie nie
    > bęzie do
    > niczego nadawała.
    > Do autora, najlepiej by było zburzyć to ściankę zewnętrzną usunąć wełnę
    > i kotwy oczyścić
    > mur i zaizolować styropianem.

    Czemu uwazasz, ze welna po 20 latach sie degraduje?
    A jesli tak to chyba lepiej (taniej) przyjac, ze to mur jednowarstwowy i
    dac odpowiednia izolacje styro niz kombinowac z demolka murow..

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 99. Data: 2010-10-13 12:26:55
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 11:02, janusz_kk1 pisze:
    > No to współczuję, zamknij górę ścian membraną paroizolacyjną i wełną tak
    > aby z tej
    > szczeliny nie wiało ale był wypływ pary, czyli na szczycie ściany,
    > dajesz membranę,wełnę
    > i membranę tak aby 'zamknąć' powietrze w szczelinie śiany, izolujesz
    > ścianę z zew styro aż do
    > samego dachu i jak masz ściany szczytowe to od środka nad poddaszem tak
    > samo styro, aby ściana nie
    > była mostkiem. Przyblizony rysunek

    Zapisalem sobie - uzgodnie to z architektem.
    Z tego co pamietam (a nie mam teraz jak taty zapytac) to ta szczelina
    jest przegrodzona ceglami co jakas wysokosc, wiec raczej nie ma problemu
    z wianiem.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 100. Data: 2010-10-13 12:34:25
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.10.2010 09:06, Adam Szendzielorz pisze:

    > Aaaa yyy no musze sie przyznac, ze na pietrze jeszcze CWU nie uzywam i
    > nie wiem jak tam z cyrkulacja bedzie. Ale nie wiem na jakim poziomie
    > masz swoja pompe, bo ja w piwnicy, wiec na parter tez ma "pietro
    > wyzej" :-)

    Gdzies wyczytalem, ze dobry patent na ciepla wode od razu w kranie to
    przeplywowy dogrzewacz wody, ktory dogrzeje wode o roznice temperatur
    jakie ma na wejsciu/wyjsciu a kiedy juz ciepla woda dojdzie z zasobnika
    pod kran to sie sam wylaczy.
    Zima dziala tylko jako "cyrkulacja" a latem mozna brac prysznic bez
    uruchamiania kotla.
    Zastanawiam sie nad tym w przypadku, gdybysmy zrezygnowali z drugiego
    kotla gazowego.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk